4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    RHardy

Hoe verwijder je Xcode definitief van je Mac?

Ik heb mijn mac pas sinds een paar maanden en moet er nog een beetje de handigheid mee krijgen.
    Een tijdje geleden heb ik Xcode uit de MacAppstore geïnstalleerd. Ik deed er eigelijk niks mee en besloot het dus te verwijderen.
    Nou heb ik de iconen van Xcode uit Launchpad verwijderd, maar ik kan met spotlights nog steeds systeembestanden van Xcode vinden.

Mijn vraag is nu: ‘hoe verwijder ik deze overgebleven bestanden ook van mijn Mac?’ (zonder per ongeluk de verkeerde systeembestanden weg te gooien.)

Alvast heel erg bedankt.

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.

Ga naar je map Programma’s, zoek Xcode op en verwijder dat door het in de prullenbak te gooien en deze te legen. Of control-klik op dit programma en kies voor “Verplaats naar prullenmand” en leeg die.
    Misschien zijn er nog meer bestandjes die je weg moet gooien, maar dit is sowieso de normale procedure van een app verwijderen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Vóórdat XCode in de store verkrijgbaar was en meegeleverd werd bij een Mac via de ‘extra’ bundel werden alle programma’s en dergelijke in een aparte map gezet op de root van de hd in de map ‘developer’. Dus kijk eens of dat nu ook zo is…

Bijdrager
    tinus_omt

XCode is iets ingewikkelder dan de doorsnee programma’s die je in de App Store vindt. Als je het gekocht hebt (of de Lion versie hebt gedownload) krijg je een installer. Die installer zet het eigenlijke programma neer op een speciale plaats. Je kunt XCode dus niet zomaar verwijderen vanuit Launchpad of de Programma’s map.

Als je met Google zoekt op ‘uninstall xcode’ krijg je een hoop pagina’s die uitleggen hoe je het programma zelf verwijdert.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.