One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Webdiensten » Hoe verwijder ik Recaptcha

Hoe verwijder ik Recaptcha

Profielfoto van 0_0_0_0

0_0_0_0 6 maanden geleden #

Ik baal als een stekker. Ik heb in een Worpress website laten verleiden om Recaptcha van Google te installeren. Nu wil ik het verwijderen want het duikt overal op. Het is gewoon nog erger dan spam!

Ik heb het maar op 1 website geïnstalleerd en toch zie ik het overal. Is er iets op mijn Macbook geplaatst of zit het in de browser?
Hoe kom ik hier vanaf??

Alsjeblieft. Iemand help me. Het werkt enorm op mijn zenuwen.

Ik heb het in mijn Google account al uitgezet en het in de website verwijderd. Toch blijft het terugkomen.
Dit is dus Google ten voeten uit. Ze besmetten je computer en je sites met allerlei leuke smoesjes.

Ik hoop dat iemand mij een adequate oplossing kan bieden.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo 6 maanden geleden #

Plugin verwijderen in WordPress en daarna je Cache en Cookies verwijderen in de browser? En als je Cache plugin in WordPress hebt geactiveerd dan zal je deze ook ook even opnieuw moeten laten opbouwen.

Profielfoto van 0_0_0_0

Bedankt voor je reactie, Shmoo.

Was het maar zo simpel.
Ik heb geen plugin geïnstalleerd omdat het is geïntegreerd in Contact form 7. Via die plugin heb ik het in één WordPress website geactiveerd maar nu verschijnt het in alle WordPress websites die ik in beheer heb.

Ik gebruik Firefox en heb Cookies verwijderd en de geschiedenis geschoond maar dat helpt niet. Ook als ik de sites via Safari bezoek krijg ik de Recaptcha.
Daarom denk ik dat er een bestandje op mijn Macbook is geïnstalleerd.

Profielfoto van Shmoo

Nee, ik denk dat je eens met je webhoster moet praten. Vaak willen deze nog wel eens op de achtergrond dit soort dingen toevoegen en dan vooral op het wp-login.php gedeelte om aanvallers af te weren.

Ik zit bij Neostrada en merkte sinds gisteren ook dat er ineens een plaatjes captcha geneuzel op mijn login zat.

Profielfoto van 0_0_0_0

Ik zit ook (sinds kort) bij Neostrada maar dit heb ik echt zelf gedaan.
Ik zal ze morgen eens vragen of het ergens geïnstalleerd zit waar ik niet bij kan.

Ik heb het alleen bij WordPress. Ik heb die WP installatie via FTP geïnstalleerd en dus geen gebruik gemaakt van hun installeer service.

Bij mijn andere sites -die gemaakt zijn in Opencart, Limesurvey en Drupal- heb ik (nog) geen last.
Volgens de melding die ik krijg wordt het alleen toegepast bij WordPress en Joomla.

Profielfoto van Shmoo

Dan ga er maar vanuit dat het bij Neostrada vandaan komt. Dit soort systemen worden continu aangevallen door bots die online scannen naar specifiek dat soort sites.

Profielfoto van 0_0_0_0

Dan ga er maar vanuit dat het bij Neostrada vandaan komt. Dit soort systemen worden continu aangevallen door bots die online scannen naar specifiek dat soort sites.

Dat klopt, Shmoo. Ik heb vandaag met Neostrada contact gehad en zij hebben inderdaad Recaptcha geïnstalleerd ten behoeve van de veiligheid van WordPress website.

Zij hebben mij een plugin geadviseerd die het mogelijk maakt om ‘als van outs’ in te loggen in je admin pages.
Die heb ik geïnstalleerd en nu werkt het weer en ben ik die irritante Recaptcha kwijt.
Die is dus niet op mijn Macbook en ook niet in mijn Firefox browser geïnstalleerd.

Ze hadden het haar klanten wel even mogen laten weten, vind ik.

Profielfoto van Shmoo

Precies, ik was gisteren ook al op hun website of Twitter aan het zoeken naar iets van een aankondiging maar een nieuwsgedeelte is blijkbaar iets te veel van het goede.:-D

Deze plugin waarschijnlijk.
https://wordpress.org/plugins/rename-wp-login/

Profielfoto van 0_0_0_0

0_0_0_0 op 19 april 2017 #

Dat is inderdaad de bewuste plugin.

Profielfoto van computer space

computer space op 19 april 2017 #

Lullige van de nieuwe recaptcha is dat ie niet meer te doen is voor bezoekers. Ze houden je gewoon een half uur bezig, en dan mag je nog geen comment posten.
Recaptcha, zeker de nieuwe “onzichtbare” is enkel nuttig voor mensen die Google continue laten meeneuzen met alles.
Cookiemonster, inprivate vensters, adblock, geschiedenis wissen na afsluiten browser, allemaal dingen die je niet mag doen wil je nog ooit een recaptcha kunnen oplossen.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 19 april 2017 #

Inderdaad niet te doen gewoon die reCAPTCHA’s

Profielfoto van 0_0_0_0

0_0_0_0 op 19 april 2017 #

Ik ben het roerend met je eens, Computer space.
Het vervelende -in mijn situatie- is dat je webhost het wel gemakkelijk vindt en er ook intrapt. Ik, als klant, zit dan met de problemen.
Jammer dat veel mensen niet waakzaam zijn. Het internet is al, en blijft beheert door Google.
Met op de huid gevolgd door Facebook.
Internet is een fantastische iets maar niet op deze manier.

Over dit topic

Gestart 6 maanden geleden door 0_0_0_0

Laatste reactie door 0_0_0_0

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?