29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:

Bijdrager
    koekiewous

Hoe verwijder ik mijn @me.com adres?

Goedemiddag,

Ik heb ooit .mac aangeschaft en heb tot op de dag van vandaag nog plezier van mijn @mac.com adres.
    In de tussentijd zijn daar automatisch een @me.com en @icloud.com adres aan toegevoegd.

Die @me.com heb ik gebruikt voor mijn LinkedIn en zoals je weet is daar een tijdje terug een enorme hack op geweest.
    Dit heeft er voor gezorgd dat ik tot op de dag van vandaag dagelijks meerdere mailtjes krijg van alles behalve betrouwbare aard.

Je afmelden voor zulke mails brengt meer goed dan fout, maar ik word er een beetje moe van om om de zoveel dagen al die troep door te spitten en het aan te merken als spam (wat opzicht ook weer nutteloos is want na een mailtje of 10 van een gebruiker switched het adres of zelfs het domein.

Ik overweeg nu maar gewoon om mijn @me.com te verwijderen. Ik gebruik het zelden of nooit (LinkedIn was echt een uitzondering) en ben het liever kwijt dan rijk (en dan meteen ook maar mijn @icloud).

Ik heb al een tikje lopen zoeken, maar kom er gewoon echt niet uit.

Wie weet hoe je deze “aliassen” van Apple kunt verwijderen en (voor mij) het origineel (@mac.com) kunt behouden?

Alvast bedankt.

Ps. Tevens vraag ik mij af waarom Apple deze mails van overduidelijke spanservers niet gewoon standaard blokkeert. Ja velen staan in de spam folder, maar die schiet bij zoveel spam echt zijn doel een beetje voorbij. Als laatste vraag ik me af waarom overheden deze servers niet ontbinden of providers deze adressen niet blokkeren.

Bijdrager
    GoeieDag

@me.com en @mac.com werken allang niet meer als email adressen.

Bijdrager
    koekiewous

Euh….. Je zit er een tikje naast, dat doen ze nog steeds gewoon.
    Maar bedankt dat je je best doet om te helpen.

Iemand met verstand van zaken die er ook een gooi naar wil wagen?

Bijdrager
    pinkie

Ik gebruik al jaaaaren en nog steeds alleen maar mijn @mac.com email adres en dat werkt nog steeds heel erg goed GoeieDag. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de oplossing voor de vraag van TS.

Bijdrager
    KarelWillem

Que?

Bijdrager
    pinkie

Wat ik wel heb gezien is dat je in de iCloud voorkeuren het @me.com adres kunt de-activeren, heb je dat al geprobeerd koekiewous?

Bijdrager
    pinkie

Excuus, dat doe je in de Internet Accounts voorkeuren, niet in de iCloud voorkeuren.

Bijdrager
    koekiewous

Onder Internet Accounts ziet ik niets.

Bijdrager
    koekiewous

Ik heb ooit wel zoiets gezien pinkie (nu je het zo zegt en het bij mij even geland is). Maar zou niet meer weten waar.
    Volgens mij heb ik toen wel geprobeerd de boel zo uit te zetten maar is dat toen niet gelukt (of ik werd te bang van alle waarschuwingen en heb het toen niet gedaan, dat weet ik niet meer).

Bijdrager
    koekiewous

Kijk ik op de site van je applid, dan kom ik wel een leuk overzicht tegen.

Maar klik je op de vraagtekentjes dan zie je dit bij mij @mac

En dit bij de andere twee

Helaas geen minnetje of de tekst “Voeg minder toe..”8-)

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  koekiewous.

Bijdrager
    Ultrajectum

Die fijne emailadressen heb je er zomaar gratis bijgekregen, maar je gaat er niet meer vanaf komen. Elke keer dat Apple is overgestapt op een andere naam/service, dus van .mac naar MobileMe (@me.com) naar iCloud (@ilcoud.com) hebben ze het nieuwe mailadres toegevoegd aan je account, zonder optie om deze te verwijderen.

Bijdrager
    Indomarco

Bijdrager
    Buzz

Op de Mac kan je een regel aanmaken om aan je @me.com geadresseerde mail direct naar de spamfolder door te verwijzen. Op iOS helaas niet.

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    GoeieDag
    koekiewous op 06 november 2016

mac.com en me.com bestaan niet meer als separate mailaccounts, ze zijn gekoppeld aan je iCloud account. Dus ze lijken het nog te doen, maar het gaat allemaal over je iCloud account. Je kunt ze dus niet beheren, veranderen, verwijderen. Ze zijn minder dan aliassen dus.
    Volgende keer wat minder koekiewouze bijdehandheid, ja?!!

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    koekiewous
    GoeieDag op 06 november 2016

mac.com en me.com bestaan niet meer als separate mailaccounts, ze zijn gekoppeld aan je iCloud account. Dus ze lijken het nog te doen, maar het gaat allemaal over je iCloud account. Je kunt ze dus niet beheren, veranderen, verwijderen. Ze zijn minder dan aliassen dus.
    Volgende keer wat minder koekiewouze bijdehandheid, ja?!!

Je voegt niets toe en bent nog agressief ook, ga weg van een helpforum aub.

Bijdrager
    koekiewous

penseel en TheBigz, bedankt voor het leesvoer ik ga er mee aan de slag.

Bijdrager
    Buzz
    penseel

Oplossing wachtwoord veranderen; https://support.apple.com/nl-nl/HT204145
    https://appleid.apple.com/#!&page=signin%5B/quote%5D

Dit heeft er natuurlijk niks mee te maken. Je wachtwoord veranderen verandert er natuurlijk niets aan dat mensen je spam blijven sturen.

Verder had GoeieDag het in zijn eerste reactie verkeerd, maar zijn tweede reactie klopt wel. Je mac.com, me.com en icloud.com adressen zijn aan dezelfde mailbox (tegenwoordig dus iCloud genaamd) gekoppeld, maar je kan deze niet verwijderen zoals je aliassen kan verwijderen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  Buzz.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  Buzz.

Bijdrager
    Blieper

Wil ik toch wel even corrigeren. Iedereen die een AppleID heeft aangemaakt in de @mac.com periode heeft wel degelijk dat als zijn hoofd ID staan. Daar is toen ook over geschreven. Log anders maar eens in op iCloud en gan dan naar Beheer. Daar zie je alleen je eerst opgegeven AppleID staan. Uiteraard zal ieder nieuw account dat nu aangemaakt wordt, worden gegenereerd met een …@icloud.com account.
    Just for the know.

Bijdrager
    GoeieDag

Je voegt niets toe en bent nog agressief ook, ga weg van een helpforum aub.

Je moet je toon een beetje matigen; soms wordt er op een forum nou eenmaal niet precies gereageerd zoals mevrouwtje wenst.

Bijdrager
    GoeieDag

@blieper, dat is het juist.
    De domeinen mac.com en me.com zijn verworden tot eigennamen, gebruikersnamen, blijkbaar om de ‘oude’ gebruikers ter wille te zijn.
    Het zijn geen bestaande email accounts meer.
    Toen je met deze namen overstapte op iCloud, moest je ook een @iCloud domein aanmaken, en dit is je effectieve email account. Dus alle post die over @mac en @me lijkt te komen, loopt daadwerkelijk via je @icloud.
    Anders gezegd: de servers voor @mac.com en @me.com bestaan niet meer.

Bijdrager
    Blieper

Ja ik weet niet wat je nou wilt zeggen, maar je eerste antwoord was inderdaad niet waar en ik weet me te herinneren dat ik ik met een iCloud account niet kon inloggen en dat ik dat wel degelijk met mijn eerste @mac account moest doen. Het zal allemaal best beter geperfectioneerd zijn, maar dat @mac account dat is echt wel gekoppeld aan je AppleID waar je het toentertijd mee hebt opgestart. Maakt me geen moer uit of dat nu iCloud het hoofdadres is, maar ik weet pertinent zeker dat dat @mac adres mijn hoofdadres is. Kijk dat hu dat dan weer doorlinken dat is hun zaak, niet t mijne.

Bijdrager
    Targaryen

Ik gebruik tot op heden ook nog steeds een @me e-mailadres. Dat gaat via ‘iCloud’. Ik denk niet dat je die aliassen kunt verwijderen. Ik heb ook een iCloudadres. Als mensen mij naar dat e-mailadres iets sturen, dan krijg ik dat ook binnen op mijn @me-adres. Is het dat wat je wil zeggen?

Bijdrager
    gipsman

Apple heeft mac.com en me.com als pseudo-aliassen laten bestaan na de overstap naar icloud.com. Pseudo, want niet jij maar Apple heeft de aliassen aangemaakt. Wanneer ze als hoofdaccount ingesteld staan ( dit kon immers bij de overstap) en je vervangt ze nu door icloud.com als hoofdaccount, dan zullen ze inactief worden en uit je account verdwijnen. Zo zie ik het tenminste…
    Als mac.com al altijd de naam van je ‘hoofdaccount’ was, dan blijft dit werken, maar als je icloud.com als hoofdaccount kiest, dan zal mac.com verdwijnen, en niet meer werken als inlog bij andere apps, waar je dit gebruikte.
    Je kan mac.com en me.com niet tijdelijk deactiveren zoals aliassen die je zelf hebt gemaakt. Het is hierbij alles of niets, weg is weg.
    Of alle mails van en naar mac.com en me.com ook gewist worden wanneer deze pseudo-aliassen inactief worden? Ik neem aan dat ze gewoon in iCloud blijven staan, maar dan alsof ze van/naar icloud.com verzonden waren. Wellicht krijgen mensen die jou daarna een mail sturen op mac.com of me.com een foutmelding.
    icloud.com kun je in geen geval vervangen door een ander mailadres. Je kan natuurlijk gewoon je account deleten. Maar wanneer je een nieuw aanmaakt kun je noch de vroegere naam noch een van de aliassen opnieuw gebruiken.
    Al bij al tricky en vooral aanleiding tot verwarring.

Bijdrager
    Targaryen

Bedankt voor de al bij al heldere uitleg!;)

Bijdrager
    GoeieDag
    gipsman op 07 november 2016

Wanneer ze als hoofdaccount ingesteld staan ( dit kon immers bij de overstap) en je vervangt ze nu door icloud.com als hoofdaccount, dan zullen ze inactief worden en uit je account verdwijnen. Zo zie ik het tenminste…

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar dit klopt niet.
    Als je een iCloud account hebt met een @mac.com en/of @me.com als ID (gebruikersnaam) kun je deze niet, en nooit meer, veranderen. Je zit eraan vast. Je raakt deze ID’s alleen maar kwijt door uit te loggen uit betreffende iCloud account en deze niet meer gebruiken.
    Terwijl je enig andere email adres wat als ID in gebruik is, makkelijk kunt veranderen in een ander mailadres.

Nu de vraag van TS.
    Ze had problemen met Linkedin icm met haar @me.com adres. Daar (bij Linkedin) kan ze natuurlijk heel makkelijk dat mailadres vervangen door een ander. Maar het kwaad is geschied, begrijp ik, en er komt rommel binnen via haar iCloud account waar die @me.com aan gekoppeld zit. Dat kan ze alleen maar voorkomen door op die iCloud account mail te deactiveren, of helemaal uitloggen uit deze iCloud account.

Bijdrager
    Mister Blobby

Bijdrager
    gipsman

@Goeidag
    Je hebt wellicht gelijk en de uitleg van apple is op z’n minst troebel.
    In de link van Mister Blobby staat ook wel dit:

“U kunt een e-mailalias wijzigen of verwijderen, maar als u een @mac.com- of @me.com-e-mailalias verwijdert, kunt u die niet opnieuw toevoegen”

De emailadressen die je wèl kan wijzigen, zijn wellicht gmail, yahoo, alle ‘locale’ emailadressen, noem maar op.
    Vraag blijft dan wat je wèl kan doen met me.com, mac.com, icloud.com als je toevallig een ouwe/oudje bent en ze dus alle 3 hebt.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.