26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    nicj56

Hoe verwijder ik dit

Hallo,

Ik heb een vraag.. Hoe ik dit verwijder in mijn onderstaande schermafdruk… Heb nog maar 26GB over namelijk.

Ik weet het niet al vanalles geprobeerd maar het lukt me maar niet.

Bijdrager
    NeXT

Prullenbak legen? Tijdelijke bestanden opruimen? En doorzoek je systeem op cachebestanden die zijn blijven staan.
    En met een HDD van (maar) 60GB kan ik me voorstellen dat al het gele je systeembestanden zijn?

Bijdrager
    KarelWillem

‘dit’ ?

Wat bedoel je met ‘dit’?
    Als het gaat over het balkje geel; dat bevat alles wat niet onder één van de andere rubrieken valt.
    Ik heb op een 500 Gb HD bijvoorbeeld 120 Gb ‘Overig’.

Dat zijn o.a. documenten van mijn werk, magazines en boeken, projecten van diverse programma’s, websites, etc.

Let ook op dat het overzicht alleen kijkt op de plekken war volgens het OS de documenten horen te staan.
    Muziek en afbeeldingen hebben een vaste plek, evenals films.
    Zet je die zelf ergens anders neer, dan vallen ze in het overzicht onder ‘Overig’.

Zie bijvoorbeeld hier het overzicht van mijn externe 1 TB harddisk.
    Daar staan heel veel films, foto’s, muziek, etc. op. Maar niet op de manier zoals OS X ze wil zien.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Misschien is dit : http://www.daisydiskapp.com/

een goede tip om eens te kijken waar er veel ruimte gebruikt word.

en 26 gb is voldoende leeg ruimte, ik heb nog maar 15 gb vrije ruimte. Al vind ik 60 gb harddisk wel vrij aan de krappe kant :P.

Bijdrager
    nicj56

Hoi,

Is dat te verwijderen(wat maakt die 64GB disk nu weer uit).. Ik heb er voor nu voldoende mee.

Het zit hem in me mail voor een groot deel die is 6GB groot…. Dus dat ga ik proberen te verplaatsen naar een netwerkschijf.

Alsnog bedankt.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja hoor. Alles is te verwijderen.

Pak wat mappen, zwiep ze in de prullenmand. Leeg je prullenmand; en klaar!
    :lol:

Ga nu eerst eens uitleggen wàt je wil verwijderen?!

n.b.: Je zit beroepsmatig in de ICT? En komt hier met een dergelijke vraag?! Oei…;)

Bijdrager
    nicj56

Dat overige wil ik verkleinen zodat ik wat meer plaats heb voor Afbeeldingen en etc.. Dat wil ik slinken tot minder lang balkje. Dat is de windows tak(die ICT), Apple dat is voor mij grote deels een vraagstuk op sommige fronten.

Opgelost…………. Mail kopie die bewaarde opgeheven en probleem is weg:D nu weer 30GB vrij:D

Bijdrager
    NeXT

De tering, zelfs die robot van Bassie & Adriaan is beter te volgen…

Lees je eigen teksten eens door voordat je ze post.

Bijdrager
    KarelWillem

:)

nicj56 op 04 juni 2013

…Mail kopie die bewaarde opgeheven en probleem is weg…

Ik begrijp uit deze fraaie zin dat je de ‘Prullenmand in je Mail app hebt geleegd?

Dat is soms wel een goed idee ja.

Ga er maar vanuit dat op alle plekken in OS X waar je iets verwijderd het in een prullenmand terecht komt, die je handmatig zelf moet legen.
    Dat is zo in iPhoto en iMovie, in Mail, in de Finder, etc.

Bijdrager
    mowat

@nicj56 ,
    ik wil niet gaan muggenziften , maar als je in je ICT taken ook zoveel taalfouten produceert en zo’n onduidelijke uitleg geeft dan vrees ik voor heel wat programmeer- en andere fouten.

Bijdrager
    nicj56

Nee, het cache dat die achter laat, hoort deze optie bij:

Mowat, programmeren doe ik niet…………….. andere fouten nooit, dat doet de eindgebruiker wel voor me.

Bijdrager
    NeXT

Over en………………. sluiten.

Bijdrager
    nicj56

Mee eens!!!

Bijdrager
    Anoniem ex-lid
    mowat op 04 juni 2013

@nicj56 ,
    ik wil niet gaan muggenziften , maar als je in je ICT taken ook zoveel taalfouten produceert en zo’n onduidelijke uitleg geeft dan vrees ik voor heel wat programmeer- en andere fouten.

Als ik sommige taalfatische wil geloven hier, dan kan je echt niks meer uitvoeren omdat de taal niet correct is.
    Waar kan ik mijn TAOU (taalonkunde arbeidsongeschiktheidsuitkering) aanvragen?!
    Damn…

Bijdrager
    KarelWillem

Jezus Meeuw, als je dan toch een bericht als hieronder leest?:cry:

nicj56 op 04 juni 2013

Nee, het chache dat die achter laat deze optie:

Mowat, programmeren doe ik niet…………….. andere fouten nooit, dat doet de eindgebruiker wel voor me.

Geblokkeerd
    Bento
    nicj56 op 04 juni 2013

Hallo,

Ik heb een vraag.. Hoe ik dit verwijder in mijn onderstaande schermafdruk… Heb nog maar 26GB over namelijk.

Ik weet het niet al vanalles geprobeerd maar het lukt me maar niet.

Bijna de helft is nog vrij. Waar maak je je druk om?

Bijdrager
    Anoniem ex-lid
    KarelWillem op 04 juni 2013

Jezus Meeuw, als je dan toch een bericht als hieronder leest?:cry:

nicj56 op 04 juni 2013

Nee, het chache dat die achter laat deze optie:

Ik heb het over algemeen kareltje. algemeen. want iedereen die taalvaud maakt krijg het te horen;)

Bijdrager
    mowat

@MEEUW
    ik heb bewust gezegd dat ik niet wil “muggenziften”. Maar er zijn wel grenzen. Je moet toch op zijn minst proberen je voor je “helpers” verstaanbaar te maken, en zeker als ze je daar enkele malen op wijzen.

Bijdrager
    nicj56

– post verwijderd –

Inactief
    Anoniem

oh my god. Bu Xiaomi Mi2S akıllı telefon çok çirkin ve çok pahalı görünüyor. ama dünyanın en popüler telefon. tüm arkadaşlarıma birine sahiptir.
    neden bu kadar popüler? bunun hakkında ne düşünüyorsun? ben istiyorum bir denemek için satın: http://baid.ws/aJfp

Bijdrager
    KarelWillem

Wacht Lucky, ik zal je even helpen.

Het Mi2S Xiaomi smartphone ziet er erg lelijk en erg duur. maar ’s werelds meest populaire telefoon. al mijn vrienden heeft er een.
    waarom is het zo populair? Wat denk je van deze? Ik wil er een te kopen om te proberen…

De vergissing is begrijpelijk.;)

Bijdrager
    nicj56

Lullige spam zeg…… haah:D

Bijdrager
    penseel

Dit kan ken kon nog gebruikt worden! http://jimmitchell.org/yasu/

Inactief
    Anoniem

‘Handige’ opruimtooltjes maken meer kapot dan je lief is. Nergens voor nodig.

Bijdrager
    piba

Dit verwijder je door op het rode bolletje te klikken;)

Bijdrager
    nicj56

@PIDA, een nuttelozer antwoord had ik niet kunnen verwachten:| nooit op gelet in de les bij Windows: start>CMD>enter>format C: enter en Y klaar..

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.