3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    xa4ke

Hoe verander ik het default toetsenbord van de gastaccount

Beste OMT’ers,
    een tijdje terug liet ik het QWERTY toetsenbord van mijn MBP ombouwen naar een AZERTY. Daarbij werd de standaard taalinstelling gezet op nederlands met een Belgische en een Frans Numeriek toetsenbord (default). Hoewel dit voor alle gebruikersaccounts en ook bij de login werkt, blijft de gastaccount steeds met het QWERTY toetsenbord zitten. Telkens opnieuw dus na het inloggen terug toetsenbord/taal aanpassen in de systeeminstellingen. Bij het uitloggen worden deze instellingen gewist.

ik heb zelf al de initiele setup terug gestart en de mac ingesteld op België, Nederlands met het juiste toetsenbord. Bracht echter geen aarde aan de dijk….:eek:

Iemand een ‘bright idea’?

thnkx,
    Xa4

Bijdrager
    hansiedejong

Zo zou het moeten werken:

While changing the keyboard layout for your user account is straightforward enough (System Preferences -> International pane -> Input Menu), changing the default keyboard layout is not so easy.

I use Dvorak almost exclusively (with US English enabled for when friends want to use the computer), but foolishly, I did not choose this keyboard layout when I ran through the initial setup. Every time I login, I must type my name and password in US English, before then being able to use Dvorak as I would like.

The solution is simple enough: run Setup Assistant again. Open Terminal (in /Applications/Utilities), and type:
    sudo /System/Library/CoreServices/Setup Assistant.app\
    /Contents/MacOS/Setup Assistant
    Type your user password and then follow the onscreen instructions as you did once-upon-a-time. Reboot and enjoy using your preferred keyboard layout at the login prompt!

[robg adds: I ran the Setup Assistant, but didn’t actually take it through to writing and rebooting, so I’m not sure if there are any downsides to this method.]

Bijdrager
    xa4ke

Bedankt hansie, die tip had ik ook al ergens gevonden en toegepast. zonder het geweste resultaat dus:sad:

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.