4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    redhead3

Hoe veilig upgraden naar Mountain Lion?

Hallo

ik heb een MBA van 2011 met Lion. Ik zou nu toch willen upgraden naar Mountain Lion maar weet eigenlijk niet hoe ik een back-up van mijn computer kan maken alvorens de upgrade uit te voeren.

Kan iemand me zeggen hoe ik dit het beste kan doen? Ik heb geen Time Capsule dus ook geen Time machine, enkel een externe harde schijf (Lacie) die ik via usb kan verbinden.

Wat kan ik het beste doen om zeker niets te verliezen?

Bedankt!

Bijdrager
    CedricH

Hang je externe harde schijf aan je Mac en maak daarmee een Time Machine backup. Voor Time Machine heb je helemaal geen Time Capsule nodig, elke externe harde schijf (geformatteerd in Mac OS Uitgebreid (journaled) ) kan dit.

Eens je een back-up hebt kan je 100% veilig upgraden.

Bijdrager
    redhead3

Ok, ben nu een back-up aan het maken, dat lukt idd met Time Machine, heel erg bedankt!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Een back-up hebben is altijd goed, maar voor dit specifieke geval alleen nodig voor als er iets goed misgaat:) Mountain Lion kun je zo “over” Lion installeren, waarbij al je bestanden enz. behouden blijven.

Het handigst is trouwens wel om die externe schijf permanent (of in elk geval regelmatig) aan je MacBook te hangen, zodat Time Machine de back-up bijwerkt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.