19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    leopard

Hoe veilig is nu de iPad

Ik ben ook een trouwe gebruiker van de iPad 2 die ik niet meer kan missen. Het is zo’n handig en zeer gebruiksvriendelijk. Maar hoe zit het nu met de ware veiligheid van de iPads.
    Ze schrijven nu dit weeral, naargelang ik mijn nog geen zorgen maak hiervoor.

De virussen zijn er nog niet…, maar ja…hoe lang gaat het nog goed?
    Daarbij; een mail doorsturen die een virus bevat, is ook niet leuk!
    Daarom heeft Intego waarschijnlijk ‘VirusBarrier’ geïntroduceerd!

iTunes; VirusBarrier (€ 2,39, na 1 jaar volgt een abonnement systeem)

Weer geld klopperij zeker. Of toekomst gericht toch opletten??

Moderator
    unSOUND

Tegen de tijd dat iemand het voor elkaar heeft om een Mac virus te schrijven, is dat zulk groot nieuws dat we dat allemaal ruim van te voren weten… Tot die tijd steek ik daar echt geen tijd, en al helemaal geen geld in.

Bijdrager
    KarelWillem

Een virus op je iPad?!

Ik zou me er maar even geen zorgen over maken.:lol:

Bijdrager
    TallManProd

Zolang de Apps Store zo goed gecontroleerd wordt zou ik me inderdaad geen zorgen maken. En ongure mailtjes zou ik ook zeker niet doorsturen.

Bijdrager
    Soedjono84

Apple kennende zal op zijn minst wanneer er gevaar voor blijkt een update geven.

Bijdrager
    Macosxachist
    leopard op 09 oktober 2011

Daarbij; een mail doorsturen die een virus bevat, is ook niet leuk!

Dat is het probleem van de ontvanger. Windows-gebruikers die geen viruschecker hebben draaien, zijn zo langzamerhand wel uitgestorven.

Bijdrager
    Oppie

Wie stuurt er nou een virus door?
    Je moet wel ziende blind zijn om dat te doen.

Bijdrager
    KarelWillem

Lol. Ja, dat zijn slechts 3,2 miljard mensen op deze aarde dan blijkbaar.

Bijdrager
    Oppie

Nee, toch niet. De kracht van een virus zit ‘m juist in het feit dat het zichzelf doorstuurt, autonoom.
    En dat kan dus juist niet op het Mac OS.

Dat is toch ff wat anders dan een mail lezen, en dan op doorsturen klikken, de mailadressen invullen en op verzenden drukken…

Bijdrager
    KarelWillem

Daarom noemde ik ook die 3,2 miljard.

Dat zijn alle Windows-gebruikers op deze wereld. :lol:

Bijdrager
    Joop66

Nou einde van deze tijd denk ik, via de ipad app worden de gegevens gehackt van linkedin Van iphone en ipad
    Het is niet zo vreemd want hoe meer gebruikers hoe meer hackers en aangezien er steeds meer iphones en ipads komen zal dit bijna vergelijkbaar worden met windows kwa virus of hack.
    echter iedereen heeft wel een windows pc maar niet iedereen heeft een mac, iphone , of ipad.
    Maar ook met windows valt het wel mee voor wat betreft virussen vaak installeer je ze zelf.
    Dus je moet een beetje oppassen met wat je doet
    Tegenover 5 ontwikkelaars heb je vast 300 hackers staan die het leuk vinden om te hacken in hun vrije tijd en dus enorm gedreven zijn om hun doel te bereiken.
    Waarom heeft het pentagon pas sinds de aanslag twee netwerken een intern en een extern terwijl zeer kleine bedrijven dit al zeker 10 jaar hebben
    De leveracier van de mac en de iphone, ipad gaat zich nu ook zorgen maken.
    Maar zij kunnen dit ook niet tegenhouden altijd achteraf.
    Hacken is niet tegen te houden als de mac, de iphone, en de ipad net zoveel verkoopt als windows
    Hebben zij dezelfde problemen

Bijdrager
    leopard

Ik denk ook al dat je veel narigheid kan tegen houden om zo min mogelijk of zelfs geen profiel te maken bij FaceBook en Linkedin enz…. Thans ik heb zeker geen profielen bij die sociale netwerken:grin: Er zijn veel personen die veel gegevens vrij geven aan al die sociale netwerken, des ten meer gevaar van buitenaf.

Bijdrager
    KarelWillem
    Joop66 op 06 juni 2012

Nou einde van deze tijd denk ik, via de iPad app worden de gegevens gehackt van Linkedin van iPhone en iPad…

De Linkedin-hack heeft werkelijk helemaal nul te maken met de veiligheid van een iPad.

Hoogstens kun je de gebrekkige beveiliging van Linkedin de schuld geven.
    Met een iPad heeft het in ieder geval niets te maken.

Bijdrager
    jobz

leopard lijkt me niet zo stoer als z’n naamgever:grin: wat een angstposts!
    btw, papieren post is ook onveilig, kan zo open worden gemaakt gekopieerd en is onversleuteld:eek:

Bijdrager
    leopard
    jobz op 07 juni 2012

leopard lijkt me niet zo stoer als z\’n naamgever:grin: wat een angstposts!

btw, papieren post is ook onveilig, kan zo open worden gemaakt gekopieerd en is onversleuteld:eek:

Ik ben heus niet bang, maar ik strooi al mijn gegevens niet zo maar over het internet heen dat er veel doen en nadien komen ze klagen als het te laat is. En zo ken ik er VEEL. Mijn buurman zijn leven staat zomaar op het internet te graaien zonder dat hij het weet, maar ik weet evenveel van zijn dat hij zich zelf kent.:grin:

Bijdrager
    Wyodor

Mijn buurman zijn leven staat zomaar op het internet te graaien zonder dat hij het weet, maar ik weet evenveel van zijn dat hij zich zelf kent.

Mijn leven staat ook op internet te graaien.

Je moest eens weten waar ie ’s avonds mee thuiskomt.

Bijdrager
    jobz

@leopard, daar ben ik het geheel mee eens hoor. Ik deel ook niet alles. Geen Facebook voor mij.
    Misschien is dat ook het antwoord op je vraag. de veiligheid begint en eindigt bij de kennis van je buurman.

Bijdrager
    Afroman

Vind het wel verstandig dat je erover nadenkt wat je we en niet online gooit. Zouden meerdere mensen moeten doen.

Bijdrager
    leopard
    Wyodor op 07 juni 2012

Mijn buurman zijn leven staat zomaar op het internet te graaien zonder dat hij het weet, maar ik weet evenveel van zijn dat hij zich zelf kent.

Mijn leven staat ook op internet te graaien.

Je moest eens weten waar ie \’s avonds mee thuiskomt.

En dan nog maar gezwegen over al die VALSE profielen waar die hackers zo van genieten.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.