8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

Hoe van Mountain Lion naar Mavericks

Namens een vriendin(op afstand):
    -Zij heeft een MacBook met OS X Mountain Lion erop.
    -Zij wil naar OS X Mavericks.
    -Nergens te krijgen/downloaden(ook niet in de AppleStore)

Vraag: hoe kan dat wel lukken
    (‘zoeken’ hier: geen bruikbaar resultaat)
    Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    Brombeer

Weet ze wel zeker dan ze dat wil?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Tenzij ze het had “gekocht” toen Mavericks de nieuwste versie was kan je deze niet meer downloaden. Gezien Snow Leopard, Lion en Mountain Lion nog steeds als ‘legacy’ releases worden aangeboden zou ik Apple bellen om te kijken of ze iets kunnen regelen voor je. Anders een InstallESD van teh interwebz halen en installeren.

Misschien nog beter: gewoon naar Yosemite upgraden.:wink:

Bijdrager
    sedikit

Dank voor de moeite!
    – Ik heb me inmiddels ook al suf gezocht op Google: het schijnt inderdaad (waarschijnlijk?) niet mogelijk te zijn
    – Zij heeft de MacBook in 2010 gekocht, met de Leopard erop.
    – Daarna achtereenvolgens geupgrade naar Snow Leopard, Lion en Mountain Lion. In dat proces is er toch een OS X die geldt als “aangekocht”?

Ik vind het toch op z’n zachtst gezegd vreemd, dat je geen “tussenliggend” systeem mag downloaden, en gedwongen wordt het nieuwste systeem te nemen….(ikzelf draai nog steeds tot volle tevredenheid de Snow Leopard, dat wordt nog wat in de toekomst!)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ja, dan worden ze in je aankopen gezet. Van daaruit kan je de oude versie weer downloaden. Als je dit indertijd niet gedaan had dan kan je nu ook geen oude versie meer downloaden. Deze website bied een downloadbare Install ESD aan.

Bijdrager
    sedikit

@Waffle,
    Dank!
    Voordat ik haar deze link op jouw advies toestuur:
    – Wat betekent “ESD”?
    -volgt de download/installatie hetzelfde “protocol? D.w.z.:

Als je OS X Mavericks download zet hij deze in de map Applications neer. Je kunt het herkennen aan de titel “Install OS X Mavericks” (of welke taal je dan ook moge gebruiken). De installer zal hij na download zelf opstarten. Als je die eenmaal start zal hij de “Install OS Mavericks” die in de applicaties map staat verwijderen

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

ESD staat voor electronic software distribution. Dit slaat eigenlijk op een bestandje binnen Install OS X.app, maar gezien dit een DMG is noem ik de hele reutemeteut even de install ESD. Als je deze DMG mount krijg je hoogstwaarschijnlijk een Finder venster te zien met een aantal bestanden én Install OS X.app. Van daaruit zou het procedure precies hetzelfde moeten zijn.

Ik weet alleen niet op je OS X wel vanaf een DMG kan installeren, gezien de DMG ge-unmount zal worden bij het afsluiten van het systeem. Ik zou voor de zekerheid Install OS X.app naar de applicatiemap kopiëren en het van daaruit draaien.

Bijdrager
    sedikit

@Waffle,
    Je hebt me fantastisch geholpen. Dankjewel. Ik stuur de link naar haar door.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.