8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    gipsman

Hoe van laptop naar desktop?

Beste forumleden,

Mijn mac tijdsgebruik is nu 75% iPad Pro 2018 😊>< 25% macbookair 2011 🙀. Het wordt een beetje tijd om die mba te vervangen, nietwaar? Maar ik dacht van: waarom niet eens een desktop, bv. mac mini ? Want die mba is in 2018 misschien 3 keer van de tafel gehaald, nul keren het huis uitgegaan. Maar hoe verplaats je apps/data van een air naar een mini, en een mini + keyboard + muis is uiteindelijk misschien even duur als pakweg een macbook 12”, wat mijn eerste target was/is.

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>gipsman op 4 maart 2019 om 13:52</p>
    Maar hoe verplaats je apps/data van een air naar een mini

dat doe je met Migratie-assistent.

verbindt de Macbook Air met een utp-kabel aan de Mac Mini

start de Migratie-assistent op de Mac Mini en volg de aanwijzingen.

het kan ook via een Time Machine backup, maar rechtstreeks gaat zeker sneller.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204350

Bijdrager
    tjapie

en een mini + keyboard + muis is uiteindelijk misschien even duur als pakweg een macbook 12”, wat mijn eerste target was/is.

Vergeet je het scherm niet? Waarschijnlijk klopt je argumentatie dan nog wel hoor.

Bijdrager
    gipsman

@fred44nl

Maar zijn het OS op laptop en desktop  één op één compatibel?

@tjapie

Juist! Dat komt er ook nog bij. En – ik ben verlegen om het te zeggen- na al die jaren ben ik bijna verleerd om met een muisgestuurde computer te werken. Het gaat zover dat ik in openbare instellingen zoals bibliotheken en musea, waar je op een pc/mac dingen kan opzoeken, niet goed weet ‘waar beginnen’. Ik vraag mij af of andere mensen die exclusief laptop/iPad/smartphone gebruiken daar ook last van hebben.

Bijdrager
    tjapie

Maar zijn het OS op laptop en desktop één op één compatibel?

Het OS niet (je MBA 2011 zal geen Mojave ondersteunen vermoed ik), je programma’s en bestanden doorgaans wel.

na al die jaren ben ik bijna verleerd om met een muisgestuurde computer te werken

Ik werk thuis en op kantoor met een trackpad (https://www.apple.com/nl/shop/product/MJ2R2Z/A/magic-trackpad-2-zilver, niet goedkoop, wel duur, en heel fijn werken). Een muis heb ik ook al tijden niet meer aangeraakt.

Bijdrager
    KarelWillem

gipsman op 4 maart 2019 om 16:04

Mits op beide dezelfde versie van OS X / Mac OS staat wel ja.

En anders toch zeker wel voor 90% compatible. .;)

Bijdrager
    GoeieDag

Daar hoef je niet over na te denken, dat doet Migratie-assistent voor jou.

Bijdrager
    GoeieDag

…na al die jaren ben ik bijna verleerd om met een muisgestuurde computer te werken.

Er is in gebruik toch nauwelijks verschil tussen trackpad- en muis-besturing?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.