15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

Hoe vaak Lion downloaden zonder extra te betalen?

Ik heb 2 Macs en allebei draaien op Lion 10.7.3. Dus 2x gedownload vanuit de App Store. Nu heb ik één van de 2 Macs Lion opnieuw geïnstalleerd. Opmerking is dat ik die Mac helemaal een schone installatie heb gegeven. Dus eerst Snow Leopard er op los gelaten tot 10.6.8 en daarna Lion opnieuw gedownload. Dus eigenlijk 3x gedownload. Mijn iMac wil ik straks ook helemaal opnieuw installeren. Dus zal ik ‘m nog een keer moeten downloaden. De officiële weg. Ik had ergen gelezen dat je Lion 5x mag download zonder extra te betalen.
    Hoe zit dat nu, mag ik nu nog op dit moment maar 2x downloaden? Dat zou toch belachelijk zijn. Ik heb het pakket gekocht. Waarom zou ik dan weer moeten betalen als ik na 5x gedownload heb? Ik gebruik alleen maar om het opnieuw te kunnen downloaden.

Weet iemand hoe dat precies zit?

Bijdrager
    iLarsNL

Voor zover ik weet onbeperkt op 5 computers. Dus je kunt 5 apparaten koppelen aan je Apple ID en op die apparaten de apps oneindig vaak downloaden.

Bijdrager
    avanti

Is dat zo? Hoe herkent de App Store nu op welke apparaten je gedownload heb?

Bijdrager
    avanti

Te meer omdat de computer helemaal schoon is en dus naar mijn idee geen historie meer zou zou hebben betreft downloads uit de App Store

Bijdrager
    Afroman
    avanti op 21 februari 2012

Is dat zo? Hoe herkent de App Store nu op welke apparaten je gedownload heb?

Serienummers

Bijdrager
    iMad

Als ik het goed begrepen heb, wordt een Mac systeem gekoppeld aan de download.
    Dus heb je 5x keer Lion gedownload op 5 verschillende systemen, kan je dus geen ander systeem meer toevoegen.

Als je 1 of meerdere systemen van de 5 systemen opnieuw wilt installeren is dat geen probleem, omdat het systeem al gekoppeld is.

Bijdrager
    avanti

Nou, ik hoorde net dat de App Store de Mac herkent aan het serienummer. Dus de Mac waar je Lion op gedownload heb, kun je oneindig opnieuw downloaden zonder extra te betalen. Hij zoekt dus naar het serienummer. Als hij dat herkend zal ie geen kosten hierover berekenen.

Bijdrager
    iMad

Bijdrager
    App-ie

Ik zou ‘m één keer downloaden, op een USB’tje zetten en me er verder niet al te druk om maken. Bovendien gaat downloaden erg langzaam.

Bijdrager
    SunKeeper

Dat ligt dan wel aan je verbinding.

Laatst nog gezien dat je die met 7 Mbits/s gemiddeld kan downloaden.

Bijdrager
    AppleStef

Ik heb Lion eergisteren nog gedownload in 18 min (6MB/s). Traag is dat dus niet.

Bijdrager
    WimVriend

Dan heb ik ook een vraag. Afgelopen maand een nieuwe iMac gekocht (met Lion natuurlijk) en ik heb er nog eentje staan die nu drie jaar oud is. Mag ik daar dan ook Lion op zetten ? Er staat nu Snow Leopard op. Het is een iMac met 2 GB.

Bijdrager
    Appellover

Natuurlijk kun je hier lino opzetten,Apple levert mac air 11.6 inch met 2 GB en Lion.

Bijdrager
    stavos

Je moet dan alleen wel Lion aanschaffen. Die rechten om 5x Lion te installeren geldt namelijk bij aanschaf van het OS in de Mac App Store. Koop je een nieuwe Mac met Lion voorgeinstalleerd, dan kun je die versie niet gebruiken om een tweede Mac van Lion te voorzien. En dus moet je in dat geval het OS online aanschaffen en downloaden.

Bijdrager
    App-ie

Natuurlijk ligt dit aan je verbinding, maar wat je eenmaal binnen hebt hoef je niet nog een keer te doen, tenzij je natuurlijk de laatste versie wilt, zodat je niet steeds met combo-updates hoeft te klooien.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.