12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    ericmbp

hoe upgraden vanuit os x 10.6

Hallo, ik heb een macbook air 1,1 voor een klein bedrag kunnen kopen. De OX versie is 10.5.8.

Ik zou graag naar 10.6 of 10.7 willen upgraden. Ik weet alleen niet hoe… Op de site van apple kan ik fysiek een schijf bestellen maar ik heb deze software allemaal al een keer gekocht. Ik werk vanaf 2006 op Mac machines.

En ik dacht dat als je het een keer hebt gekocht dat ook op andere machines kan installeren.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,

Eric

Bijdrager
    TheBigZ

Als je nog een andere Mac hebt kun je daar uit de Mac App Store Lion opnieuw downloaden en op een USB stick zetten.
    http://www.appletips.nl/os-x-lion-een-installatie-usb-stick-aanmaken/

Bijdrager
    ericmbp

Ok. Bedankt, ik ben nu Lion opnieuw aan het downloaden. Dat is 4,72 GB. Kan ik die andere machine ook via een USB kabel koppelen of via het netwerk aan elkaar linken en op die manier de installatie voor elkaar krijgen?

Ben alweer een stap verder;-)

Bijdrager
    TheBigZ

Nee je moet de OS X installer op een eigen partitie zetten op een USB stick (minimaal 8GB) of een USB schijf.
    Daarna sluit je die USB stick/schijf aan op je Mac, en start je op met de alt/option toets ingedrukt.
    Daarna kun je de installer kiezen. Etc.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Nog een mogelijkheid is om het installatieprogramma via je lokale netwerk over te zetten op de MacBook. Dat gedaan, dan start je het gewoon op door op het icoon te dubbelklikken en volg je de instructies.

Bijdrager
    ericmbp

Ik heb geen stick van > 1 GB….

Heb daarom de InstallESD.dmg op een disc gebrand. Deze kan na dubbelklikken nog niet worden geinstalleerd aangezien de versie die ik er nu op heb staan niet matcht (10.5).

Met het ingedrukt houden van de alt/option toets kan ik alleen maar de harde schijf in de macbook selecteren. De (super)drive ziet ie niet.

Hoe krijg ik dit nou wel voor elkaar?

groet,

Eric

Bijdrager
    TheBigZ
    ericmbp op 15 maart 2015

Ik heb geen stick van > 1 GB….

7 euro: http://tweakers.net/pricewatch/259700/kingston-datatraveler-101-g2-8gb-rood.html

Bijdrager
    ericmbp

eerst maar even een stick regelen…

Bijdrager
    MrBelloNLD
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ericmbp op 15 maart 2015

Hoe krijg ik dit nou wel voor elkaar?

Ik op 15 maart 2015

Nog een mogelijkheid is om het installatieprogramma via je lokale netwerk over te zetten op de MacBook. Dat gedaan, dan start je het gewoon op door op het icoon te dubbelklikken en volg je de instructies.

Bijdrager
    ericmbp

All, ik heb de procedure met de memorystick gevolgd. Schijf vervolgens gewist. En vervolgens met de stick opgestart.

Lion staat erop. En werkt prima ondanks de slechts 2 GB memory. De SSD vangt dit aardig op denk ik.

Deze Air zal primair als digitaal notitieboek (Evernote) worden gebruikt met agenda en mail. Dat moet lukken!

Iemand nog tips voor een goede accu? De oude is helemaal dood. Originele zijn volgens mij niet meer te vinden. Wat is een goed alternatief?

Bedankt voor de tips tot dusver!

Groet,

Eric

Bijdrager
    trabant
    ericmbp op 17 maart 2015

Iemand nog tips voor een goede accu? De oude is helemaal dood. Originele zijn volgens mij niet meer te vinden. Wat is een goed alternatief?

Maar het loont altijd nog even verder te kijken: https://nl.ifixit.com/Store/Mac/MacBook-Air-Original-Late-2008-Mid-2009-Replacement-Battery/IF188-085-1#compatibilityList

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.