14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    jacogrinwis

Hoe update ik iets in Core Data met Swift voor MacOS

In iOS kan je dat doen door de

indexPath: IndexPath

te gebruiken maar in macOS gebruik je

row: Int

in iOS kan je dit doen

let notebookObj = self.fetchedResultsController.object(at: indexPath)

Maar dit werkt niet in macOS maar hoe kan het dan wel?

Zie op Google Youtube Udemy en Lynda alleen maar iOS manieren
    En de Apple documentatie word ik ook niet veel wijzer van.

Inactief
    Anoniem

NSFetchedResultsController werkt vanaf 10.12. Daarvóór kun je bindings gebruiken.

Bijdrager
    jacogrinwis

Ik ben nog vrij nieuw met apps maken in Swift. Koen zou je dit wat verder kunnen toelichten of een voorbeeld tonen?

Inactief
    Anoniem

Zelf iets opzoeken leer je het meeste van. En als je beginner bent, zou ik nog maar even wachten met CoreData.

Bijdrager
    joopgran
    Bijdrager
    jacogrinwis

Dank je joopgran voor het mee denken. Alleen zie ik dat dit ook voor iOS is en ook nog eens in Objective C.
    Daar werken ze weer met indexPath: IndexPath wat ik niet in macOS vind wand daar is het row: Int

Inactief
    Anoniem

Nogmaals, CoreData is een onderwerp voor gevorderden.

Alles wat je wilt weten staat in de Apple documentatie. Dat kun je ook raadplegen via Xcode. Als je daar ‘niet veel wijzer’ van wordt, moet het gewoon nogmaals lezen, en eventueel nog een keer. En gewoon blijven proberen.

Bijdrager
    jacogrinwis

Koen ik heb kunnen vinden hoe ik een insert delete en show moet doen allen en update nog niet.
    Ik probeer ook nog steeds te snappen wat er zo makkelijker moet zijn aan core data dan gewoon sql want tot nu toe vind ik het in php veel simpeler gaan dan hoe het in swift gaat.

Maar ik hou vol ooit ga ik het vinden alleen wel teleurstellend om zo lang te moeten zoeken vind de documentatie van Apple erg slecht.