7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Brandgoose

Hoe time machine backup verwijderen.

Van een externe SSD hd.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wil je gewoon de back-up weggooien zodat je hem totaal niet meer hebt? Het lijkt me dat je dan Time Machine uit moet zetten (of een andere schijf ervoor kiezen) in de systeemvoorkeuren → Time Machine, waarna je de map Backups.backupdb van de betreffende schijf in de prullenmand sleept. Daarna leeg je de prullenmand en wordt de back-up ook echt verwijderd.

Let op: terug kun je niet meer nadat je de prullenmand geleegd hebt! Ik weet ook niet goed wat Time Machine precies zal doen als je hem weer op dezelfde schijf een back-up laat maken, maar ik vermoed dat hij gewoon een nieuwe Backups.backupdb aanmaakt.

Let op (nummer 2): dit is dus voor wanneer je de héle back-up weg wilt doen, niet wanneer je alleen back-ups van een bepaald bestand wilt verwijderen!

Bijdrager
    Brandgoose

Bedankt BigZ, op een andere manier lukt het niet, sorry Jakkio, omdat een aantal bestanden niet verwijderd worden. Dus ik ga deze even uitproberen.

Moderator
    Night

Als dit probleem zich blijft voordoen na een restart (liefst in Safe Mode), laat het dan even weten.

Bijdrager
    GoeieDag

Als ie helemaal verwijderd moet worden, kun je gewoon betreffende schijf formatteren.

Bijdrager
    Brandgoose

Allemaal bedankt, is gelukt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.