3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Bonte

Hoe Time Machine backup terugplaatsen op kleinere harde schijf?

Nu met de nieuwe iMacs wil ik overstappen op een 500 GB SSD en een externe harde schijf.

Hoe zet ik nu de Time Machine backup van m’n huidige 2 TB harde schijf best terug op deze nieuwe machine met kleinere SSD en externe HD?

Ik denk dat het logisch zou zijn om bv programma’s en e-mail op de SSD te hebben en foto’s, films en documenten op de externe.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bonte op 11 juni 2017

Ik denk dat het logisch zou zijn om bv programma’s en e-mail op de SSD te hebben en foto’s, films en documenten op de externe.

Dan zou ik daar mee beginnen, om alles wat je op de externe schijf wilt hebben, op een externe schijf te zetten (eventueel zelfs twee keer). Daarna verwijder je die data van je interne schijf, en maak je een nieuwe Time Machine backup.

Bijdrager
    Bonte
    TheBigZ op 11 juni 2017
    Bonte op 11 juni 2017

Dan zou ik daar mee beginnen, om alles wat je op de externe schijf wilt hebben, op een externe schijf te zetten (eventueel zelfs twee keer). Daarna verwijder je die data van je interne schijf, en maak je een nieuwe Time Machine backup.

Daar zeg je zoiets, ik vergat de simpelste optie.

Eerst de externe harde schijf opvullen en dan simpelweg aan de nieuwe iMac hangen.

Dan die mappen uitsluiten in de Time Machine settings, zo zou het moeten werken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.