10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    J-peters

Hoe test je het beste een 2e hand MacBook Pro

Hi, morgen ga ik een gebruikte MacBook Pro bekijken. We hebben al een deal qua prijs, maar ik wil zeker weten geen kat in de zak te kopen.
    Waar moet ik volgens jullie op letten? Zelf denk ik aan het volgende:

– check battery cycles
    – toetsenbord checken
    – deuken controle
    – scherm controle

Is er een software product die een interne check kan doen, die ik bijvoorbeeld vanaf USB kan opstarten?

Hoor graag van jullie.

Grt,
    Jan

Inactief
    Anoniem

Schijfhulpprogramma opstarten en een SMART check op de schijf, lijkt me ook handig

Bijdrager
    macmaus

Schijfhulpprogramma kan natuurlijk even draaien, kijken of daar geen vreemde meldingen komen. Systeemprofiel (over deze Mac – Meer info..) even kijken of daar geen rare meldingen verschijnen bij geheugen, HD’s etc.
    En misschien wat pessimistisch: op tweedehandsmac.nl kun je het serienummer controleren of het niet gestolen is… Ik weet het, klinkt wat negatief, maar better safe than sorry!

Bijdrager
    DekayONE

Modelnummer checken op slechte hardware/inwisselprogramma’s?

Zo is bijv. de MBP late 2007/early 2008 uitgerust met een slechte videokaart van nVidia die sneller stuk gaat dan normaal.

Verder Apple’s eigen hardware test uitvoeren.

Bijdrager
    Indomarco

Schudden!*
    Hoor je een rammel -> niet kopen

*suggestie is niet serieus bedoeld

Bijdrager
    JohnLokerse

Een hardware test van Apple is het beste wat je kan doen. Naast het bekijken van het fysieke (de buitenkant) gedeelte.

Bijdrager
    macpro

De Apple Hardware Test kun je starten door de Mac aan te zetten en meteen de D toets in te drukken.
    Lukt dat niet, dan heb je de originele installatie DVD nodig, want dan staat die test daar op.

Controleer ook de DVD speler. Die wordt tegenwoordig zo weinig gebruikt dat het pas na lange tijd opvalt als die het niet meer doet.

Bijdrager
    Yost

Kijk ook goed of de rand tussen de klep en de onderkant evenveel opening heeft. Laatst zag ik een paar foto’s van een tweedehands MBP met de opmerking “heeft een klein deukje op de klep”. Het deukje was inderdaad maar klein, alleen was bij de andere foto’s te zien dat de klep helemaal niet mee recht aansloot bij de onderkant van de MBP. Oftewel, is waarschijnlijk gevallen en is ontzet.

Bijdrager
    J-P-H

Will it blend?

Bijdrager
    wimjan

En als er klein witte vlekjes in beeld zijn is een een kop thee over het scherm gegaan.
    Maar hij kan het verder prima doen (zoals de mijne)….

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.