4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Q Mark

Hoe sync ik van icloud naar gcal

Graag wil ik mijn iCloud agenda (iCal) syncen met Google Calendar (GCal). Daarbij moet iCal de master zijn, GCal de slave. Andersom lukt mij wel, maar dat is net wat ik niet wil. Kan dat?

Bijdrager
    MacZappa

Zelf heb ik iCal op de MBP, en een Gcal, die worden gesynchroniseerd, in de twee richtingen (of ik maw wijzigingen aanbreng op de ene of de andere maakt niet uit).
    Maar als ik de vraag goed begrijp heb je alleen een device op iCloud en geen iMac/MBP/MBA of dergelijke, dus alleen ios ter beschikking ???

Bijdrager
    Q Mark

Ik heb een iMac en een iPhone. Sinds IOS 5 en is en 10.7.2 heb ik ook een me.com account. Voorheen syncte ik via Plaxo mijn gCal en iCal. Nu met iCloud wil ik iCal als hoofd agenda gebruiken op de iPhone en iMac. Daar ik in het verleden alles met gCal deed, wil ik dat de gCal agenda gevoed wordt met gegevens vanuit iCal. Kortom, een back up op Google.
    In iCal op de iMac synct gCal wel, echter niet op iCal in iCloud (www.icloud.com).
    Daar staan overigens enkel de afspraken vanaf 01 september 2011. Wat daarvoor is gebeurd is blanco.

Bijdrager
    MacZappa

Dan zet je op je iMac onder systeemvoorkeuren bij Mail/agenda’s en contacten vooral de agenda aan bij je Gmail account, die komt dan in je iCal te voorschijn, en voor de rest overal op je devices iCloud correct configureren en bill’s your uncle.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.