26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

Hoe switch je van mobiele provider – snelheid, kwaliteit?

Vrij simpel zou je denken. Ik wil weg bij Vodafone maar je zit muurvast tussen prijs en kwaliteit.

Instap-abonnement is wat ik zoek. Zo’n 1GB data per maand en 100 – 300 minuten is voldoende.

Als je gaat kijken naar al die vergelijkingssites dan staat daar dat je met Vodafone op 240Mbit snelheid zou moeten zitten. Nu kan ik mij voorstellen dat zoiets maximale snelheden zijn, windtunnel, zonder spiegels en met sjoemelsoftware gemeten maar ik kom daar helemaal niet in de buurt.

Ik heb niets te klagen over de snelheid of bereikbaarheid van het 4G bij Vodafone. Alleen op deze sites staat ook dat al die waaibomenproviders vaak maar op 50 of 65Mbit snelheden zitten. Veel minder dan de top providers. Wat als dat ook veel te ruim gemeten is? Dan verlies je natuurlijk wel een hele boel.

Nu zou ik naar Ben (T-Mobile) kunnen switchen maar ik ben gewoon bang dat je in een jungle terecht komt van waardeloosheid. Al dat soort providers zoals Ben, Tele2, HollandseNieuwe en weet ik veel wat allemaal nog meer hebt. Ga je kijken naar T-Mobile of KPN, welke in mijn ogen directe/volwaardige concurrenten zijn van Vodafone dan ben je gewoon euro’s per maand duurder uit tot het dubbele bij KPN. Je zit echt helemaal klem.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is voor een groot deel gewoon gebruik maken van dezelfde netwerken natuurlijk.

Zo zitten wij bij Youfone voor 10 euro/10 GB (nul minuten).

Youfone zit op het KPN netwerk, dus dat zal overeenkomstige resultaten geven(?)

Voor een jaarabonnement zou je daar in jouw geval € 9,50/mnd. kwijt zijn.

Maak je er twee jaar van en 150 minuten, dan kan het al voor € 8,-

Bijdrager
    boerke

Tja, je bent blijkbaar geen data-grootverbruiker (net zoals ik), dus waarom is die super-snelheid zo belangrijk?

Ik heb gewoon een simpel-abootje van 2,50 euro (500Mb/250 min – is er nu niet meer)
    dat ruim voldoet aan hetgeen ik nodig heb (whatsapp/email – soms even wat opzoeken –  even navigeren / OV-info), en daarvoor zijn gigabit snelheden echt niet noodzakelijk.

Net even geprobeerd: Speedtest Simpel

Download buiten / 60 Mbps – binnen 23
    upload buiten /       10 Mbps – binnen 10

Bijdrager
    Shmoo

KarelWillem, kan je eens via dat Youfone gebeuren —> 4G en dan op Google de Speedtest draaien. De geïntegreerde test draaien die ik ook deed in mijn screenshot.

Wil de resultaten daar wel eens van zien.

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>boerke op 24 april 2019 om 17:29</p>
    Tja, je bent blijkbaar geen data-grootverbruiker (net zoals ik), dus waarom is die super-snelheid zo belangrijk?

Dat ik niet veel nodig heb begrijp ik maar ik hou wel van kwaliteit. Ik ga mij lopen irriteren als iets goedkoop + waardeloos is.

Bijdrager
    KarelWillem

Shmoo op 24 april 2019 om 17:54

KarelWillem, kan je eens via dat Youfone gebeuren —> 4G en dan op Google de Speedtest draaien.

Mijn zoon haalt met T-Mobile vergelijkbare resultaten.

Bijdrager
    Gemstone

Ik zit nu zo’n jaar bij Simyo en het bevalt me prima. Ze maken gebruik van het netwerk van KPN en bereik/snelheid zijn top. Voor 1 gb data en 100 belminuten betaal je tussen de €10/€12. Wij hebben hier KPN thuis en omdat Simyo van KPN is, krijg ik dubbele data/belminuten. En o ja, voor ik het vergeet, je kan ook maandelijks je bundels naar boven of naar beneden aanpassen.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ik heb een basis sim only van T mobile, met korting vanwege contract voor 2 jaar en daarnaast nog “klantvoordeel” vanwege  meerdere abo’s op 1 adres (vrouw en kind)

De maandelijkse rekening is een heel gegoochel met cijfers, als volgt:

Basis Sim  0,00

Internet 1 GB basis 12,21

SMS 100  1,02

Bellen 300 minuten 9,16

Klantvoordeel 500 MB  0,00

Gebruikskosten buiten bundel  0,00

Maandkosten 22,39

Kortingen/overige kosten -11,67

€ 7,01 korting Internet 1 GB basis  -7,13

€ 1,00 korting Bellen 300   -1,02

€ 1,00 korting SMS 100   -1,02

Klantvoordeel €2,50  -2,50

Totaal € 10,72, inclusief BTW. Dus ik betaal €8,85 per maand, wat goed te doen is voor 300 minuten bellen, 100 SMS em 1,5GB data.

Volgens T-mobile zelf hebben ze het beste netwerk, dus dan zal dan wel. Ik heb in ieder geval geen klachten. Al ligt het er natuurlijk aan waar je woont.

Moderator
    Pete.Z

Vodafone levert mij dit, in Rotterdam. Moet zeggen dat ik bewust ben overgestapt van T-Mobile, en onlangs nog met een ander nummer vanaf Telfort, want Vodafone is voor mij de snelste, maar zeker ook in het buitenland de betrouwbaarste. Met Telfort b.v. hadden we op Ibiza (waar we vrij veel verblijven) hooguit 3G, maar meestal beroerder, waar Vodafone gewoon 4G geeft.

Bijdrager
    JJmac

Hier met Youfone 73,9 Mbps en 24,7 Mbps voor beide kinderen en hebben een goed bereik en prima snelheid.

Bijdrager
    Shmoo

Het gaat ook niet over de kwaliteit van het Vodafone-netwerk, dat is gewoon goed, misschien wel het beste.

Dit is wat ongezond is voor mijn bloeddruk. Deze rotzooi functioneert al sinds 28 januari, NIET. Ze houden wel gewoon elke maand geld af, maar een factuur kunnen inzien of fatsoenlijk overzicht omtrent je dataverbruik …. ?

.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

/edit:

Snelheid is rond de 40 down en rond de 30 up. Is natuurlijk afhankelijk van hoe ver je van een zendmast afzit, denk ik tenminste.

/edit2: Snelheid is ook afhankelijk van je abo. Als je, zoals ik, een El-Cheapo abo hebt dan is je (theoretische) snelheid lager:

Mobiele internetsnelheden T-mobile

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Wij hebben allerlei supergoedkope dingen gehad: Simpel, Youfone, Ben, T-Mobile:

allemaal goed en snel want allemaal T-mobile netwerk.

Met slecht bereik haal je nog 3 Mb/sec en met goed bereik wel 10Mb/sec (=80mbits)

ik heb nu Simpel, allemaal prima

Bijdrager
    KarelWillem

Goed 10Mb? Dat hoop ik toch niet.

Bijdrager
    JJmac

Maw, Simpel zegt,

4G van Simpel heeft een downloadsnelheid tot 75 Mbps en een uploadsnelheid tot 10 Mbps.

Terwijl Youfone op KPN netwerk 256

@shmoo heb zelf ook Vodafone maar hier werkt alles.

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk dat ik kies voor Ben, via de ING Punten krijg je een speciale aanbieding.

Natuurlijk veel te veel data voor mijn gebruik maar Ben heeft nog een optie 4G Extra Snel. Mocht het standaard netwerk niet snel genoeg zijn dan kan ik altijd nog dat snellere systeem proberen.

Bijdrager
    JJmac

Ja Ben op zich niks mis mee, bij Youfone betaal je niks meer voor 4g bij Ben betaal je dan nog 2 euro er boven op, en dat maakt het dan weer duur.

Bijdrager
    Shmoo

Ik communiceer twee snelheden: de maximale en de geraamde snelheid:

Maximale snelheid
    De maximale snelheid is de hoogste snelheid van een netwerk. Deze snelheid wordt gehaald onder ideale omstandigheden en met een geschikte 4G mobiele telefoon. Ik bied een maximale snelheid van 100 Mbps download en tot 10 Mbps upload. Op 3G kun je een maximale downloadsnelheid van 14,4 Mbps behalen en een uploadsnelheid van 2 Mbps. Kies je voor 4G Extra snel, dan haal je een downloadsnelheid tot wel 225 Mbps en een uploadsnelheid tot wel 65 Mbps.

Standaard hebben ze al 4G zoals alle andere ook hebben maar het 4G Extra Snel is zeg maar optioneel als je nog iets meer snelheid wilt. Das wel netjes, dan hoef je niet te liegen dat je op hetzelfde netwerk als T-Mobile zit en dus hun specs gebruikt terwijl iedereen weet dat je daar nooit in de buurt gaat raken omdat T-Mobile natuurlijk dit soort diensten never en nooit dezelfde snelheden gaat geven. Dit zijn niet voor niets budgetproviders.

Bijdrager
    JJmac

Ik heb kennissen met Ben en dat gaat prima, hoor geen rare dingen.

Jij zegt dat ze standaard al 4g hebben en dat is niet zo.

Ben jij graag online en klinkt 6 x sneller mobiel internet dan 3G jou als muziek in de oren? Kies dan voor slechts € 1,- per maand extra mijn Sim Only 4G optie in je bundel. Voor € 2,- heb je zelfs een 4G bundel tot 225 Mbps met 4G Extra Snel!

Persoonlijk denk ik dat Youfone goedkoper en sneller is, ook de randzaken zijn goed geregeld, heb het op beide kinderen en die zijn kritisch, als het om snelheid en bereik gaat, ook in het buitenland gaat prima, veel succes met je keuze.

Bijdrager
    KarelWillem

Shmoo op 27 april 2019 om 12:08

Ik denk dat ik kies voor Ben, via de ING Punten krijg je een speciale aanbieding.

Dat scheelt inderdaad 1 euro per maand. Niet dramatisch veel, maar alles telt.

Maar voor dat geld heb je bij Youfone 1 GB extra + de maximale 4G snelheid.

Bijdrager
    Shmoo

Maar dan komen er ook nog aansluit/servicekosten bij. Ben een beetje allergisch voor dat soort dingen. 😉

Ik heb de klantenservice van Ben al een mailtje gestuurd met de vraag of ik de ING-deal iets kan/mag aanpassen in hun voordeel. Ipv 5GB data 3GB (stapje terug) en dan ipv 4G –> 4G Extra Snel (stapje vooruit). Hopelijk vinden ze dat goed.

Bijdrager
    KarelWillem

Shmoo op 28 april 2019 om 11:41

Maar dan komen er ook nog aansluit/servicekosten bij.

Inderdaad… die bij Ben 20 euro zijn, en bij Youfone 14.

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>Shmoo op 24 april 2019 om 16:17</p>
    Vrij simpel zou je denken. Ik wil weg bij Vodafone maar je zit muurvast tussen prijs en kwaliteit.

Blablablabla

Even terugkomende op dit onderwerp.

Ik ben nu twee dagen over op het Ben netwerk. Het 4G gebeuren lijkt ook nog sneller te zijn maar goed dat kan natuurlijk een momentopname zijn.

Bijdrager
    KarelWillem

Het wordt alleen tijd dat die upload-snelheden ook eens meegaan in de vaart der volkeren.

Want die verhoudingen slaan nergens meer op, als je 1/10 van je upload haalt.

Bijdrager
    Shmoo

Ik zie nu pas dat Pete WiFi gebruikt in zijn voorbeeld en niet 4G Vodafone netwerk.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.