5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Daniel

Hoe sw en data overzetten naar nieuwe ssd van af de oude hdd. met een nieuwe os

Ik heb een macbook uit 2012. nu wil ik er een ssd in zetten en een schone installatie er op zetten. kan ik dan de oude hdd aan sluiten via usb en dan programma’s en mappen overzetten? hoe kan ik dat het beste aan pakken?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door Daniel.
    Bijdrager
    Max_G

Alles kan met de migratie-assistent. Maar…documenten kun je ook handmatig overzetten. Programma’s moet je (kun je beter) opnieuw installeren. Instellingen (internet etc.) doe je met de migratie-assistent. Als het verschil in OS-en erg groot is, kun je echter beter alles ‘zelf’ doen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door Max_G.
    Bijdrager
    Daniel

Ik ga het zelfde OS gebruiken (mojave). Is het dan geen probleem om programma’s (zoals microsoft word) over te zetten via migratie assistent?

Moderator
    Night

Microsoft kan in bepaalde gevallen vragen om je software opnieuw aan te melden.

Bijdrager
    MrBelloNLD

nwe ssd extern aansluiten (dmv USB sata kabel, of inbouwen in een behuizing)

ssd partitioneren, zelfde alsook bestaande harddisk.

carboncopycloner alles overzetten, uitzetten

hdd demonteren, ssd monteren, en je hebt hetzelfde systeem weer draaiend terug, welke je dan kunt upgraden.

werkt er iets niet, dan hdd terug en je hebt je oude situatie weer terug, en je kunt een nieuwe poging wagen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.