28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    fenerus

Hoe stream video downloaden

Hallo

Voor school ben ik op zoek naar een mac progje om een stream te downloaden.

Ik heb dit namelijk nodig voor een groot proefwerk.

Ik heb al een paar keer geprobeerd met firefox enz. Maar blijkbaar is dit geen .flv bestand.

Kan er iemand helpen

Dit is de link

http://programma.vpro.nl/inturkije/afleveringen/aflevering1.html

Bijdrager
    MacAanZee

Met het programma Snapz Pro kan je ALLES op je scherm opnemen. Elk filmpje, elke stream en saven in elk format dat je wilt. Ik geloof dat het 30 dagen gratis is om uit te proberen en dan moet je iets van €25 betalen, maar het is altijd de moeite waard en je kunt het eindeloos gebruiken. Elke nieuwe versie kan je daarna gratis downloaden en registreren met je code.

Bijdrager
    fenerus

Ik heb Screnium al geprobeerd, maar de kwaliteit is niet goed naar mijn normen, het beeld is gelijk trager… hulp

Bijdrager
    tarun

Dat is Silverlight (van Microsoft). Je kan ook je een schermopname maken met Quicktime Player (onderdeel van OS X 10.6) en dat opslaan als film:

Bijdrager
    Wyodor

Ga naar Uitzending gemist :

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1085763-de-vader-van-de-turken#

Klik rechtsboven op Instellingen en kies Flash.

Start de video.

In Safari, open thet Aktiviteiten venster.

Zoek de URL die begint met content70a.omroep.nl/etcetera of content70b.omroep.nl/etcetera.

Er wordt een bestand van 353MB geladen.

Option-Dubbel-Klik op die link en het bestand wordt gedownload.

Als je het opnieuw probeert, wordt het downloaden geweigerd. Laadt de pagina opnieuw.

Bijdrager
    fenerus
    Wyodor op 03 april 2011

Ga naar Uitzending gemist :

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1085763-de-vader-van-de-turken#

Klik rechtsboven op Instellingen en kies Flash.

Start de video.

In Safari, open thet Aktiviteiten venster.

Zoek de URL die begint met content70a.omroep.nl/etcetera of content70b.omroep.nl/etcetera.

Er wordt een bestand van 353MB geladen.

Option-Dubbel-Klik op die link en het bestand wordt gedownload.

Als je het opnieuw probeert, wordt het downloaden geweigerd. Laadt de pagina opnieuw.

Ik heb dit geprobeerd, maar dit lukt echt niet bij mij. Wanneer ik in safari of firefox Flash kies; komt er failed to connect to server op het scherm…

Via silverlight lukt het wel.

Ook die url content70.omroep.nl/etectera vind ik niet

Kan je helpen?

Bijdrager
    Wyodor

ik zie het wel :

Bijdrager
    KarelWillem

Werkt prima hoor.
    Ik sla al maanden zo al mijn Uitzendingemist filmpjes op.

Wellicht is je flash-software niet helemaal oké op je Mac.

Bijdrager
    fenerus
    KarelWillem op 03 april 2011

Werkt prima hoor.

Ik sla al maanden zo al mijn Uitzendingemist filmpjes op.

Wellicht is je flash-software niet helemaal oké op je Mac.

Ik denk het ook, er komt de hele tijd Failed to connect to video server als ik Flash kies.

Ik kan enkel de filmpjes bekijken onder silverlight.

Kan je mij helpen met flash?

Bijdrager
    fenerus
    Wyodor op 03 april 2011

ik zie het wel :

Heb jij soms raad hoe ik die flash in orde kan krijgen?

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    shakey

Werkt de hierboven beschreven methode nog steeds? Bij mij verschijnt in het activiteitenoverzicht van Safari geen URL die begint met:

content70a.omroep.nl/etcetera of content70b.omroep.nl/etcetera.

Komt dit misschien door de laatste update van de Flashplayer?

Ik heb op Uitzendinggemist de Flash ingesteld staan.

Bijdrager
    Thoomas

Je moet in Activiteitenweergave gewoon op zoek naar het grootste bestand. In dit geval begint hij nu dus met odi.omroep.nl/video/embedplayer….

Bijdrager
    shakey

Het werkt! Bedankt Thoomas en alle anderen. Dat het zo makkelijk is om te downloaden van Uitzendinggemist!

De methode om van Uitzendinggemist te downloaden werkt trouwens ook met YouTube, heb ik inmiddels gemerkt. Maar… je krijgt dan een slechter resultaat dan als je het doet via keepvid.com.

Als je keepvid gebruikt, word je de keuze geboden om een resolutie en een extensie te kiezen voor de video’s die je downloadt.

Iemand een idee hoe keepvid dit klaarspeelt? En waarschijnlijk is keepvid de beste methode om video’s op te nemen van YouTube?

Bijdrager
    Thoomas

Als je bij YouTube gewoon eerst de video opent, en vervolgens de hoogste kwaliteit kiest (en dan wel weer even naar het begin van de video spoelen, als dit niet het geval was):

En dan pas Activiteitenweergave opent en het grootste bestand eruit vist, krijg je dezeflde kwaliteit als met keepvid.

Bijdrager
    shakey

@ Thoomas:

Ik zal wel iets niet goed doen met het terugspoelen naar het begin van de video. De eerste seconden ontbreken steeds.

Los hiervan: hoe goed is de kwaliteit van de video die je krijgt als je deze downloadt via keepvid of via de hierboven beschreven methode (activiteitenverzicht Safari)? Is die gelijk aan de kwaliteit van de upload?

Bijdrager
    Thoomas

De kwaliteit via de optie met hoogste kwaliteit via Activiteitenoverzicht is gelijk aan die van de hoogste kwaliteit met keepvid. De kwaliteit is niet gelijk aan die van de upload, omdat YouTube de geüploade bestanden altijd comprimeert. Het is echter wel de hoogstmogelijk downloadbare kwaliteit.

Bij het terugspoelen moet je goed kijken of de teller wel daadwerkelijk op 0:00 staat, en je moet het bestand pas downloaden als YouTube de video volledig heeft geladen (dat lichtgrijze gedeelte is de voortgang van het downloaden).

Bijdrager
    shakey

@ Toomas:

YouTube comprimeert geüploade bestanden? Maar als een HD-bestand gecomprimeerd wordt (720 p/1080p) is het dan nog wel een HD-bestand?

Keepvid biedt de mogelijkheid video’s in andere bestandssoorten op te slaan dan mp4. Dat is nog wel een verschil met de ‘Safari-methode’. Voor mij is dat geen belangrijk verschil, maar misschien wel voor anderen?

Bijdrager
    Thoomas

YouTube comprimeert inderdaad geüploade bestanden. De resolutie blijft hetzelfde, echter wordt van elk beeldje de kwaliteit slechter (dan het origineel).

Keepvid heeft vast ook handige functies, echter prefereer ik de manier van Activiteitenoverzicht.

Bijdrager
    Outlanderfan1746

Ik zal maar geen nieuw topic starten, maar ondanks alle tips, beschrijvingen en trucs lukt het me niet om één bepaalde video te bewaren. Ik heb inmiddels diverse add-ons, programma’s ed gedownload, maar het lukt me met geen enkel mogelijkheid.
    Zo krijg ik met de Safari methode alleen maar kleine bestandjes.
    Tip via een ander topic om te bewaren als Quick Time ed () is dan weer net niet te selecteren.
    Via CocoaJT krijg ik een soort alias-bestandje wat alleen afspeelt als de ‘echte’ site ook openstaat.
    Is het gewenste bestand beveiligd of doe ik iets ontzettend verkeerd?? @#$%^

Een poging met Snapz Pro als alternatief heb ik ‘achter de hand’, maar bij de eerste test liep het geluid net niet gelijk met met beeld. pffff

Het gaat hierom: http://player.omroep.nl/?aflID=12920488

Wie o wie kan mij antwoorden?

Bijdrager
    shakey
    Bijdrager
    Outlanderfan1746

Dank je voor je reactie (en de moeite). De link die je stuurt is inderdaad een ‘uitzending-gemist-stukje’, maar ‘mijn’ link is het hele concert van JJ en is als zodanig nooit compleet uitgezonden.

Bijdrager
    shakey

@ Outlanderfan1746:

Is het je al gelukt het hele concert van JJ te downloaden?

Mogelijk lukt het hier mee:

http://www.jaksta.com/download-video-for-mac/

Bijdrager
    Outlanderfan1746

Ha shakey,
    op Facebook kwam ik een JJ fan tegen die ook een computer handyman bleek te zijn. Hij heeft voor mij de link omgezet naar een te downloaden bestand. Dus het is wel gelukt, maar niet echt op eigen kracht;-)
    Voor de rest ben ik door dit forum helemaal geschoold in het downloaden van ‘normale’ zaken. Bij Firefox kun je ook heel makkelijk een Add-on toevoegen (Download-helper)… eitje!
    Via een van de tips in dit forum ook een ander programma geprobeerd dat feitelijk bewegende screenshots maakt. Ging ook best goed, ware het dat je dan niet moet vergeten dat scherm-schiet-in-sluimerstand ook opgenomen wordt… (en het werd echt een megabestand…).

Maar JJ is in ieder geval bewaard voor de eeuwigheid. Hij treedt trouwens op vandaag in Eindhoven (sorry off topic).

Bijdrager
    karlin

Ik heb nog een aanvullen vraagje!

Ik zou graag uitzendinggemist bestanden willen downloaden, zodat ze ook echt op mijn computer opgeslagen staan. Nu heb ik dus die stap van activiteitenoverzicht gedaan, en dat lukt. Maar kan ik nu dit filmpje ook opslaan?

Bijdrager
    karlin

edit:
    als ik hem (snel genoeg?) in Quicktime open, dan gaat het goed, maar zodra ik hem opgeslagen heb is het ineens een “uw sessie is verlopen, herlaat de pagina”.

Bijdrager
    Outlanderfan1746

@Karlin heb je alle in dit topic beschreven tips geprobeerd? Ergens staat beschreven dat je met het activiteitenoverzicht weer moet dubbelklikken op het grootste bestand.

Bijdrager
    karlin

Jazeker dat heb ik gedaan. Via die link heb ik hem in Quicktime geopend en toen proberen te exporteren.
    Maar ik heb nu een programma gevonden die bij mij WEL werkt. Het heet Addon Flashgot.

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.