3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Vilscon

Hoe stel je de vrouwelijke Siri in 't Nederlands in hoge kwaliteit in?

Blijkbaar moet je semi-handmatig de hoge kwaliteit stemmen van Siri activeren in het toegankelijkheidspaneel van Systeemvoorkeuren. Nu zijn Xander en Claire, de Nederlandse stemmen, in hoge kwaliteit beschikbaar. Echter bij het kiezen van een Siri stem maakt het niet uit of je de Nederlandse of Vlaamse vrouw kiest, dat is dezelfde. Kies je echter Claire bij Dicteren, dan hoor je wel de Nederlandse stem. Dat is echter enkel voor dicteren en niet Siri.

Dus simpelweg mijn vraag: hoe stel ik de Nederlandse vrouwelijke Siri met hoge kwaliteit in?

// High Sierra.

Bijdrager
    Maccessory

Zoals ik het begrijp worden de verbeterde niet meegeleverd, maar gedownload bij Apple zodra je ze wilt gebruiken. Om de een of andere reden lukt dat niet altijd.

Je kunt dit controleren door Activiteitenweergave te openen en naar de Netwerkactiviteit te kijken terwijl je andere stemmen selecteert. Ik koos b.v. Duits en Vrouw en merkte dat er spontaan wat Mb’s gedownload werden. Bij Over deze Mac > Systeemoverzicht > Installaties zag ik daarna dat de stem “Helena” geüpdatet was.

De Nederlandse stemmen lukken hier ook nog niet. FWIW, Siri gebruikt “Pieter” en “Claire”. De Belgische “Ellen” is de fallback.

Bijdrager
    Maccessory

Oké, ik heb ze net binnen gekregen. Nadat ik de Duitse mannenstem koos, begon hij deze te downloaden en toen ik kort daarna terugschakelde naar het Nederlands, kon hij deze stemmen opeens ook downloaden (y).

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.