16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Roggie

Hoe staat het met de voorraden G5’s in Nederland

Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over de voorraden G5’s (2×2 BTO met radeon 9600).
    Ik heb de mijne weken geleden besteld en van de dealer krijg ik te horen dat het een drama is om aan G5’s te komen omdat ze niet op voorraad zijn bij de distributeurs. Op verschillende sites staat dat de voorraden van veel apple producten erg laag zijn.
    Wie weet wanneer er weer voldoende G5’s in Nederland te verwachten zijn of stopt Apple de G5 processors allemaal in de nieuwe iMacs?

R

Bijdrager
    Jesper

Ik heb een G5 1,8 Dual besteld bij de Apple Store, met een radeon 9600.

Er stond toen bij de levertijd 3-5 dagen. Ben nu iets van 14 dagen verder, en als het goed is krijg ik hem vandaag binnen.

Bijdrager
    Jesper

Ik heb het beestje binnen hoor.:D Maar wat voor vaag toetsenbord zit erbij? Heb het gevoel dat ie niet trefzeker aanvoelt, beetje wennen:P

Bijdrager
    snipper

De G5’s zijn niet aan te slepen, wat natuurlijk mooi is voor Apple, maar het moet niet gekker worden voor de klanten. Een paar weken wachten op je 2×2 G5 vind ik nog wel acceptabel, maar ik heb al op 10 juni een 2×2.5 besteld die ‘in July’ geleverd zou worden.

Op 30 juli kreeg ik een mailtje dat men mij ‘bedankt’ voor ‘mijn begrip’ voor ‘De verzending zal nu uiterlijk op 27 augustus plaatsvinden.’ :( Tien weken wachten op het topmodel, dat vind ik toch wel erg lang.

Anderzijds lijkt het doodnormaal te zijn in hardware-kringen. Ik heb 2 NEC monitoren besteld en daar is het precies hetzelde verhaal. Ik heb ze rond dezelfde tijd besteld als die Mac en de leverdatum is al twee keer uitgesteld, nu tot 18 augustus..

Bijdrager
    Jesper

Ik heb trouwens 10.3.4 draaien:D

Bijdrager
    Esquare
    ”Jesper”

Ik heb trouwens 10.3.4 draaien:D

En het bijzondere daarvan is…?

:roll:

Bijdrager
    Esquare
    ”snipper”

Anderzijds lijkt het doodnormaal te zijn in hardware-kringen. Ik heb 2 NEC monitoren besteld en daar is het precies hetzelde verhaal. Ik heb ze rond dezelfde tijd besteld als die Mac en de leverdatum is al twee keer uitgesteld, nu tot 18 augustus..

Dat verschijnsel doet zich inderdaad overal voor: tot in de supermarkt toe. Voorraden zo beperkt mogelijk houden om de kosten te drukken.

Bijdrager
    Boskabouter

Nou, kan dit allemaal NIET beamen, een bestelling geplaatst voor een 2×2 Ghz G5, gewoon de standaard versie, en hij was binnen en af te halen binnen een week, want ze waren toen voorradig, nu 2 weken geleden, en ja, het is de nieuwe 2×2 Ghz

Bijdrager
    Precarious
    ”snipper”

De G5’s zijn niet aan te slepen, wat natuurlijk mooi is voor Apple, maar het moet niet gekker worden voor de klanten. Een paar weken wachten op je 2×2 G5 vind ik nog wel acceptabel, maar ik heb al op 10 juni een 2×2.5 besteld die ‘in July’ geleverd zou worden.

Op 30 juli kreeg ik een mailtje dat men mij ‘bedankt’ voor ‘mijn begrip’ voor ‘De verzending zal nu uiterlijk op 27 augustus plaatsvinden.’ :( Tien weken wachten op het topmodel, dat vind ik toch wel erg lang.

sorry hoor maar ik kan het dus niet laten:
    als ik mij een pc wil kopen stap ik gewoon mijn locale pc boer binnen en deze heeft bijna alle onderdelen op stock (zelfs de laatste nieuwe!)
    indien je niet handig genoeg bent om de computer zelf in elkaar te schroeven, dan wacht je 1 dagje
    langer en dan doet de winkel dit voor jou!

Bijdrager
    Jakke

Liever 10 weken tijd verliezen voor je Mac dan 1 dag voor een windhoos, waarmee je dan voor de rest van zijn dagen op moet wachten.

Bijdrager
    zakalwe
    ”Precarious”

sorry hoor maar ik kan het dus niet laten:
    als ik mij een pc wil kopen stap ik gewoon mijn locale pc boer binnen en deze heeft bijna alle onderdelen op stock (zelfs de laatste nieuwe!)

We weten natuurlijk allemaal dat je nu een beetje overdrijft…;)

De meeste PC boeren die ik ken hebben alleen maar spullen die ze redelijkerwijs weer verkopen voordat de prijs weer daalt.
    Dus geen echte high-end spullen, en natuurlijk overdrijf ik nu even: geen Pentium Xeons, geen Itaniums, geen 1GB DDR RAM reepjes, geen LCD monitoren groter dan 19inch, etc.

Bijdrager
    Esquare
    ”Precarious”

Vast wel, maar die pc-boer heeft ook een twintig keer zo grote markt waaraan hij kan verkopen. De markt voor Macs en 19″ NECs is beslist vele malen kleiner. Bij de supermarkt kun je ook veel makkelijker aan een fles cola komen dan aan een fles Château Margaux 1961.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    ”Jesper”

Ik heb een G5 1,8 Dual besteld bij de Apple Store, met een radeon 9600.

Er stond toen bij de levertijd 3-5 dagen. Ben nu iets van 14 dagen verder, en als het goed is krijg ik hem vandaag binnen.

En heb je hem gekregen?
    En wat zijn je bevindingen.
    Ik twijfel eraan of ik de Dual 1.8 of 2 GHz zou nemen.

Bijdrager
    Roggie

We raken wel een beetje off-topic geloof ik…:)

Bijdrager
    de.Studio

Mijn 2×2 Ghz/2Gb intern/ 2x 250Gb harddisk/ airport/ bluetooth/ATI kaart was er binnen twee weken……via de Applestore.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    ”de.Studio”

Mijn 2×2 Ghz/2Gb intern/ 2x 250Gb harddisk/ airport/ bluetooth/ATI kaart was er binnen twee weken……via de Applestore.

Was dat on of before the shipping date van Apple?
    (volgens jouw order status)
    Ik heb een G5 2×1.8 besteld en de levertijd is 16 dagen.
    (vóór mijn definitieve bestelling 5-7 dagen)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.