13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    wizzer

Hoe speel ik .flv bestanden af in OSX ?

Ik begrijp er niets van…
    Ik heb een aantal filmpjes als .flv bestand, en deze wil ik afspelen…
    Maar waarmee?

Als ik ze open, dan opent automatisch flash 8 maar dan ben ik nog geen stap verder, want ik zie nog steeds het filmpje niet afspelen.
    Is er niet is van een stand-alone programmaatje voor ?

Iemand enig idee ?:?

Ohw, heb zojuist de flv_viewer 0.4 gedownload van version tracker, dat speelt het filmpje wel af, maar ik zie alleen een gedeelte van het scherm en niet het hele beeld. Kom daar dus ook niet erg verder mee… :(

Bijdrager
    Jean-Jacques

Bij Flash 8 op appeltje enter drukken misschien?

Bijdrager
    sally

Bij ieder flv hoort een swf filmpje bij met een player
    En aangezien je Flash 8 hebt…
    Leer uit de help, hoe je dat in elkaar zet met een component, en publiceert.

Als dat teveel moeite is (hoewel de moeite waard)
    dan kun je ook nog zoeken
    op

FLV player
    (gratis)

Bijdrager
    MauZ

flv_viewer_0.4.osx is daar 1 van
    isquint kan je ook mooi omzetten, met ffmpeg lukt me dat niet zo makkelijk.
    misschien dat unsound m aan zn lijstje kan toevoegen bij meest gestelde video vragen.

Bijdrager
    wizzer

bedankt voor de reacties…

Ik ga ff met iSquint aan de slag… kijken of dat werkt…

(wel een creatief figuur die die info-ballonnetje gemaakt heeft in iSquint :D )

Bijdrager
    apenstaartje

Bij Squeeze 4 zit SorensonFlvPlayer. Geen idee of deze ook ergens los te downloaden is.

Bijdrager
    marceljanssen

Ik gebruik sinds kort VideoLAN – VLC media player.
    http://www.videolan.org/

Het is nog een Beta versie en dat is te merken. Maar een prima oplossing om je FLV’s af te spelen voor je ze in een FLA plaatst.

Grtn, (M)

Bijdrager
    lowfi

vlc of quicktime met flip4mac

Bijdrager
    sally

Dat laatste is onjuist.
    Met Quicktime/flip4mac kun je geen FLV afspelen…

Bijdrager
    apenstaartje

De oplossing om flv met Quicktime af te spelen (volgens mij wordt deze ook gebruikt door VLC, maar dat weet ik niet zeker, hij wordt wel gebruikt door de Democracy player):

http://perian.org/

De filmpjes zijn dan ook gewoon al in de Finder te bekijken, echt ideaal vind ik zelf.

Bijdrager
    sally

In Principe heeft geen zin om flv in Quicktime af te spelen.
    De benodigde player is altijd (of je dat nu ziet of niet) een .swf (basic flash)
    Hier heb je ook een gratis oplossing:

http://mac.eltima.com/freeflashplayer.html

Bijdrager
    apenstaartje
    ”sally”

In Principe heeft geen zin om flv in Quicktime af te spelen.
    De benodigde player is altijd (of je dat nu ziet of niet) een .swf (basic flash)
    Hier heb je ook een gratis oplossing:

http://mac.eltima.com/freeflashplayer.html

In principe lijkt het mij heel veel zin hebben om ze af te kunnen spelen in Quicktime, als je doel tenminste is ze kunnen bekijken op je eigen computer, eventueel in Front Row, of waar dan ook. Of ze te gebruiken in een iMovie project, etc etc. Op een website moeten ze inderdaad getoond worden in een swf, anders heb je grote kans dat veel mensen ze niet kunnen bekijken.

En in dit geval ging het ook over om het gewoon te kunnen bekijken. Een swf is hier zeker niet voor nodig, aangezien ook in de swf de codec niet zit, maar in de Flash Player (maar die heeft weer wat actionscript code nodig om die flv los af te spelen). Met Perian heb je de codec in Quicktime erbij en heb je geen swf nodig om de flv te bekijken.:)
    Quicktime kan soms echter wel het formaat wijzigen aangezien die de afmetingen van video bestanden als meervoud van 16 wil hebben (schijnt vanwege optimalisatie te zijn).

Maar ik mag hopen dat de originele poster de filmpjes nu na een jaar al wel heeft kunnen bekijken :).

Bijdrager
    sally

Ja, inderdaad. Je hebt gelijk.
    En de topicstarter is ondertussen zeker dubbel en dwars geholpen. :)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.