9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Janvw

hoe SONY Digicam TRV14E aansluiten op G4 ??

Ik heb een digicam geleend, maar in de handleiding staat dat hij ‘in principe’ alleen geschikt is voor Windows.

Is er wellicht een handigheidje/truukje om hem toch op de USB poort van mijn maccie aan te sluiten, zodat ik de videobestanden in Flash kan bewerken?

Bijdrager
    passenger

Euh…. Video via USB? Dacht het niet. Of heb je kleine Quicktime-filmpjes op de memory stick gezet? Anders doodgewoon met de firewire en iMovie (of iets dergelijks).

Bijdrager
    Janvw

Tja, ik vrees dat het dan moeilijk zal worden.
    Dit model werkt met cassettememory en alleen op duurdere modellen kan een memorystick geplaatst worden. Firewire zit er ook al niet op.
    Toch die vriend (van die camera) maar eens overtuigen ook een mac te kopen, in plaats van te klooien met .wma-files :oops:

Bijdrager
    senax

Uhm.. volgens google heeft de trv-14e wel degelijk firewire, alleen noemen ze dat bij Sony i.Link.

Heb zelf een 19E en dat werkt uit de kunst.

Kijk eens of er niet ergens een klein stekkertje is waar i.link bij staat; het ziet er niet uit als een ‘normale’ firewire stekker; het is een mini 4 polige.

Grtjs,

Frank

Bijdrager
    Janvw

er zit inderdaad een DV OUT-interface uitgang op. (compatible met i-link).
    maar er wordt geen kabel bijgeleverd (behalve een USB dan).
    denk je dat daar iets mee mogelijk is?
    er is natuurlijk nog wel een audio/video out-poort, maar dat zal wel geen afdoende signaal geven denk ik…:?

Bijdrager
    senax

Aan de rechterkant zit een klepje met daaronder drie aansluitingen; USB, i.link en audio/video-out.

Die i.LINK is standaard Firewire DV met een 4-pins stekkertje.

Bij alle computerwinkels kun je firewire 6 naar 4 kabeltjes krijgen.

Veel DV plezier =)

Ik hoop dat je een grote harddisk hebt trouwens, dat DV formaat is niet erg compact; iets van 15G / uur ofzo.

Dat hele usb gebeuren heb ik nog nooit wat mee gedaan maar ik begrijp dat sony dan een soort DV -> mpeg2 conversie doet om het signaal er op usb1 uit te krijgen; kwaliteit kan dan nooit erg goed meer zijn.

Grtjs,

Frank

Bijdrager
    Janvw

thx, ik ga eens achter zo’n kabeltje aan.
    mijn HD is groot genoeg hoor (120 GB 8) ), maar welk formaat maakt de camera dan van de data? ik hoop .mpeg…

Bijdrager
    senax

De camera maakt er helemaal niks van; die stuurt het gewoon als DV naar je macje. Daar maakt dan iMovie of Final Cut er bijvoorbeeld Quicktime van.

DV converteren naar mpg2 og 4 bijvoorbeeld kun je doen met compressor.

Succes,

Frank

Bijdrager
    Janvw

geweldig Frank, het werkt!!
    ik vind het wel raar dat in de gebruiksaanwijzing staat dat hij niet op de mac aangelsoten kan worden, maar goed ik ben nu wel ff zoet en blij :lol:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.