21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Macclown

Hoe snel is Panther??

En…. hoe snel is Panther?

Is het gevoel van OS 9 weer terug op laten we zeggen een dual 450 G4 of een andere wat oudere MAC?

Bijdrager
    mr.greenish

Nou dat deacht ik dus toen ik panther instaleerde op mijn 400 mhz g4:) mac 9 snelhied is terug.
    Erg blij en moet zegen een enorme verbetering kwa snelhied.

panther is volwasen macos x.

Bijdrager
    reddog

Volgens Xbench is mijn 350 Mhz G3 Imac zo’n 10 procent sneller geworden. De score wisselt wel per onderdeel. Meest opvallend vond ik wel de verdubbelde score m.b.t. floating points berekeningen.

Niet slecht dacht ik zo.

Moderator
    Lucas Raggers

xBench score van mijn eMac 1Ghz.

Jaguar: 86
    Panther 101

Bijdrager
    araminta

XBench scores van mijn iBook G3 800. 49 voor, 50 na.

Bijdrager
    sally
    ”lucasraggers”

xBench score van mijn eMac 1Ghz.

Jaguar: 86
    Panther 101

Voor mij blijven het getallen. Ik bedoel, wat merk ik er van als ik zit te photoshoppen, of als ik animaties render of als ik video’s edit?

(omdat ik geen zin heb in allerlei problemen, probeer ik mezelf voor te houden dat ik Panther voorlopig kan missen, tegelijk heb ik er ook erg veel zin in. En de berichten zijn al net zo tegenstrijdig.)

Bijdrager
    araminta
    ”AndreSalters”

Voor mij blijven het getallen. Ik bedoel, wat merk ik er van als ik zit te photoshoppen, of als ik animaties render of als ik video’s

Tja. XBench geeft een algemeen beeld van de prestaties. Meer specifieke benchmarks op deelgebieden zijn er vast ook wel. En wat je hierboven opnoemt is allicht niet trager geworden.

Bijdrager
    PeterK

Het opstarten met Panther gaat sneller dan met Jaguar. Helpviewer is een hele verbetering, gaat zeker heel veel sneller. Verder heb ik het gevoel dat in z’n totaliteit alles wel iets sneller gaat, maar ik had daar toch al geen klachten over met de powerbook G4 met 1 Gb geheugen. Op mijn iMac G4r 700MHz met 512 Mb gaat ook alles wel wat vlotter, maar niet spectaculair.
    De conclusie: er is zeker wel een snelheidswinst in Panther t.o.v. Jaguar, maar als ik het in procenten zou moeten uitdrukken denk zo rond de 10 procent.

Bijdrager
    sally

Tja, helpviewer is een ramp(je). Traag en dat gezoek in de help van alle beschikbare progmammas is gewoon een misser. Je ziet ook dat nieuwe versies van programmas weer voor PDF’s gaan. En dan is het weer jammer dat Adobe Reader 6 inmiddels zo’n slome opstarter is geworden. Dat kan vlotter in Panther met Preview als ik het goed heb.(?)
    Verder heb ik voor mij nog niet veel nieuws in Panther gevonden, waar ik echt wat aan heb. (niet dat ik die nieuwe Finder niet slim vind).
    10.3.4 tegen die tijd doe ik wel weer mee, denk ik.

Bijdrager
    PeterK

De helpviewer vind ik in 10.3 juist wel veel sneller. het jan beter uiteraard en ik ben het eens dat de helpviewer alleen voor help moet zoeken in het betreffende programma en niet in alle programma’s, wat de filosofie van :apple: wat dat betreft is kan ik ook niet volgen.
    Even off topic: de stabiliteit van Panther laat wel te wensen over, regelmatig klappen programma’s eruit, waar ik met jaguar geen problemen mee had. Gisteren had ik het nog tijdens het importeren van video vanaf de camera: iMovie stopte er halverwege mee. Maar hetzelfde heb ik ook met Entourage, MSN, iTunes etc gehad. Er zullen dus niog wel de nodige updates gaan komen.

Bijdrager
    sally
    ”PeterK”

De helpviewer vind ik in 10.3 juist wel veel sneller.

Dat is mooi, ik had over jaguar.
    Maar verder noem jij toch ook weer problemen en probleempjes, die ik nu echt niet kan gebruiken. Overigens goed dat je dat noemt. Veel mensen juichen mij wat te vroeg. Het heeft toch tijd nodig om te zien of al je dingen en dingetjes nog lekker werken.
    Voor mij mogen jullie allemaal nog even de kastanjes (het is herfst) uit het vuur slepen.
    Merci,

Bijdrager
    michelvdb

Wie met een trage Help-viewer te kampen heeft kan het volgende doen.
    Zet eerst de map ~/Bibliotheek/Caches/com.apple.helpui in de Prullenmand en start daarna Help-viewer.
    Wie 10.2.x bijwerkte naar 10.3 zal er profijt van ondervinden.

Bijdrager
    CubeOwner

Mijn X-bench voor en na:
    Jag: 55
    Panther:65

Echt alsof ik een processor-upgrade heb gehad.

Bijdrager
    Johnyw

Bij mij laat Dreamweaver MX 2004 het om de haverklap afweten, Freeway deed het ook al een paar keren.

Ik denk echter dat dit meer met de programma’s te maken heeft dan met het OS. Ald de heren verzuimen om hun programma’s terdege uit te testen ( daarvoor krijgen ze de beta versies) om zo op tijd klaar te zijn met een upgrade, tja dan…

Nu, als er eentje uitklapt dan word er automatisch en heel snel een error report opgesteld dat je met één klik kan doorsturen naar apple.

Ze willen dus bij de zaak blijven!!

Bijdrager
    sally
    ”artwprjct”

Als de heren verzuimen om hun programma’s terdege uit te testen ( daarvoor krijgen ze de beta versies) om zo op tijd klaar te zijn met een upgrade, tja dan…

Maar ik vind het nogal wat, dat al die software makers weer met updates moeten komen.
    Zeker zoiets als Dreamweaver; dat moet het toch gewoon blijven doen.

Bijdrager
    Johnyw

’t is niet anders, ook bij windose. Wat nu betreft Mac OS 10.3, er is nogal wat verandererd ( en verbeterd ) aan de manier waarop deze versie omgaat mer beeldbehandeling. daarom ook dat bv. Freeway, een equivalent van DW , maar meer grafisch georienteerd, reeds binnen een dag aankondigde dat ze rond 5 november met een gratische update voor Panther kwamen. Die zijn dus wel bij de zaak…

Geloof me, softwareontwikkelaars vinden zoiets niet erg ( als het niet te veel gebeurt natuurlijk ) daarvoor worden ze tenslotte betaald…. tenminste als iedereen zijn software KOOPT natuurlijk …..:wink:

Bijdrager
    Macclown

Oké, ik begrijp uit jullie reacties dat er wel een snelheidswinst is maar niet spectaculair:( Zijn er in Panther wel meer mogelijkheden dan in Jaguar om het systeem zeg maar uit te kleden, zodat je alle toeters en bellen waar je als proffessionele gebruiker niet op zit te wachten uit kunt schakelen?

Bijdrager
    Jesper

LOL

Hoe doe je zo’n Benchmark?:P

Bijdrager
    Jesper

Stel ik weer eens een vraag krijg ik weer geen antwoord :cry:

Bijdrager
    aToMac

XBench, duh!

http://www.versiontracker.com en dan even zoeken naar XBench. Downloaden -> Starten -> Benchmarken (wachten) en dan de resultaten bekijken.

Bijdrager
    Jesper

:lol:

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.