17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    alaska

Hoe simuleer ik een systeem-crash/kapotte laptop bij opstarten?

Voor een vrijgezellenfeest is het nodig dat de aanstaande bruidegom, als ie z’n MacBook (met SnowLeopard) opstart, denkt dat z’n laptop crasht of kapot is, en dat ie gerepareerd zou moeten worden.

Is er een manier om dit geloofwaardig te simuleren?

Wel uiteraard graag op een manier waarbij we geen schade aan z’n laptop aanbrengen.

Een beetje een vreemd verzoek, maar hopelijk kan iemand me helpen.

Bijdrager
    Ir.Bob

Je zou een Applescript kunnen schrijven die de screensaver start. In de screensaver zet je vervolgens een foto die je naar hartenlust zelf in elkaar hebt gefotosjoept. Het Applescript zet je tussen de startup items onder systeemvoorkeuren>gebruikers.

Maken doe je zo:

Open de Applescript editor (in de hulpprogramma’s map) en geef de volgende tekst in:

<br />
    tell application "ScreenSaverEngine" to activate<br />

Sla het daarna op als applicatie.

Bijdrager
    Hostyle

Gebruik die desktopachtergrond van een flinkbeschadigd scherm (met strepen enzo). Daarmee moet je hem wel gek kunnen krijgen :crazy:

Bijdrager
    LighScan

Zou het niet makkelijker kunnen? Als je bij systeemvoorkeuren naar opstartschijf gaat, en daar opnieuw opstart vanaf een netwerklocatie… Zou je Mac niet kunnen opstarten volgens mij. Hij gaat dan bij het laden een “?” geven, een teken dat hij geen netwerklocatie heeft gevonden.

Om het terug normaal op te starten, dien je direct na het opstartgeluidje de ALT-toets ingedrukt te houden, en vervolgens je harde schijf te selecteren.

Bijdrager
    computer space

Kun je niet een 2e hands kopen die echt FUBAR is? Zeg maar modelletje van de fiets gevallen. En dan even stiekem omwisselen.

Bijdrager
    MCNONAMUS

’t is te hopen dat diegene NOOIT op OMT komt, anders weet ie al wat er gaat gebeuren.:grin:

Inactief
    Anoniem
    Ir.Bob op 12 augustus 2010

Je zou een Applescript kunnen schrijven die de screensaver start. In de screensaver zet je vervolgens een foto die je naar hartenlust zelf in elkaar hebt gefotosjoept.

Bovenstaande tip combineren met de “Kernel Panic Screensaver”… succes gegarandeerd.

-> http://doomlaser.com/kernel-panic-screensaver/

Bijdrager
    alaska

Dank voor alle tips, er zitten meerdere bruikbare tussen.

Over de oplossing met de screensaver nog een vraag:

Die screensaver verdwijnt toch zodra hij de muis beweegt of een toets indrukt?

Bijdrager
    alaska

@LighScan:

Als ik probeer om in Systeemvoorkeuren bij Startup Disk te kiezen voor Network Startup, dan zegt ie, als ik dan op de knop Restart daaronder wil drukken: “You can’t change your startup disk to the selected disk. The bless tool was unable to set the current boot disk”.

Dat lukt dus niet, helaas. Zou wel een makkelijke manier zijn geweest anders…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Staat er een Windows partitie op? Die crashed haast van zelf …. :crazy:

Bijdrager
    feliciaan

Backup maken van de hardeschijf en die echt leeg maken, zal wel doeltreffend zijn, zeker goed opletten dan bij het maken van de backup, of de kernelpanic screensaver als achtergrond en dock en menubar weg laten schuiven

Moderator
    Strifer

met een stukje software, backlight, kun je screensavers als bureaublad achtergrond gebruiken en gaat ie dus niet weg wanneer je je muis beweegt.

Bijdrager
    computer space
    feliciaan op 12 augustus 2010

Backup maken van de hardeschijf en die echt leeg maken, zal wel doeltreffend zijn

Haal m er dan gewoon uit, en stop er een met Linux in of zo.

Bijdrager
    Creveroeland

Die screensaver werkt niet bij mij (heb de laatste versie van MacOS)

Sleutelbeheerder
    Night

Erg drastisch, maar wel spannend: gebruik UnderCover. (Lees vooral de 2e alinea)

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Kan je met het programma iPanic: http://mac.softpedia.com/get/Utilities/iPanic.shtml:)

Bijdrager
    alaska

Fijn, al die reacties.

Ik denk dat ik voor iPanic ga, dat ziet er erg geloofwaardig uit, en heeft denk ik de minste kans op ontdekking als ik ‘m bij de opstart-items zet, hoewel ik bang ben dat ie misschien in blinde paniek ook Command+Q probeert, en daarmee het programma quit. Maar ik denk het haast niet.

Dank voor al jullie tips!!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.