4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    jbh

Hoe signaal Airport Express versterken tbv Airplay?

Ik heb mijn vader een stapje op weg geholpen door het voor hem mogelijk te maken Spotify via zijn speakers te beluisteren. Daarvoor heb ik een Airport Express verbonden met zijn receiver. Hij bedient Spotify via zijn iPad. Dat werkt op zich prima…

Echter Spotify hapert als hij niet dicht genoeg in de buurt is van de Airport Express met z’n iPad (hij heeft op meerdere plaatsen speakers).

Hoe kan ik het signaal elders in zijn woning versterken zodat dat wordt opgelost?

Bij voorbaat dank voor behulpzame reacties.

Bijdrager
    RWK

Waar is de airport Express geplaatst in huis? Ergens in een hoek? Onder een TV?

Kijk ook eens na of jij het probleem niet ervaart als jij met de muziek app naar muziek luistert via Airplay.

Bijdrager
    jopie213

Als er in de omgeving veel wifi-signalen zijn kan het helpen het kanaal van de router te veranderen. Bij mij werkte het uiteindelijk het beste om de airport express bekabeld te verbinden

Bijdrager
    jbh

@RWK Airport Express zit inderdaad in een hoekje van de huiskamer, schuin onder een tv-meubel.

@jopie213
    er zijn niet veel wifi-signalen in de buurt maar wel andere apparaten die als storend zouden kunnen worden ervaren.

Het ging mij erom of het mogelijk is omdat signaal te versterken – bijv met extra AE – zodat Spotify ongestoord kan doorkomen…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.