14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    stefsegers

Hoe selecteer ik alle MP3’s uit mijn library?

Een hele simpele vraag maar heb er nog geen antwoord op gevonden.
    Ik wil mijn mp3 files in iTunes converteren naar AAC vanwege ruimtegebrek.

Echter is er echt al veel gedaan.

Hoe maak ik een SMARTPLAYLIST van alle MP3 files?

Wanneer ik deze heb kan ik namelijk alles selecteren en converteren.

Gr,

Stef

Bijdrager
    macxx

Kan je niet gewoon met appeltje + A alles selecteren? :innocent:

Als je een Smart Playlist wil hebben moet je een eigenschap kiezen die elk liedje heeft, denk aan een tijd tussen 00.01 en 10.00 minuten ofzo.

Edit: Oh sorry, vraag niet goed gelezen. :innocent:
    Maar… gaat t niet gewoon goed als je alles laat converteren, als t al AAC is zal-ie ’t heus niet opnieuw converteren…

Bijdrager
    PietjePuk

Ik zou daar niet aan beginnen, je zal namelijk kwaliteit verliezen en mss ruimte besparen voor 10 nieuwe liedjes. Koop gewoon een externe hd. 250 gb vind je al voor minder dan €100. (usb 2 dan wel).

Bijdrager
    stefsegers

Hey allen,

Ik heb erg veel tracks gekocht bij ITMS (ja jaik koop ook muziek)
    Maar goed.. mijn IPod wil ik toch nog graag volledig kunnen vullen met de hele library.. hij begint nu echt vol te raken..
    Er moet toch een trucje zijn om een slectie te kunnen maken?

Een script of software waarmee je dit kunt proberen?!

S.

Bijdrager
    Esquare

Gewoon een slimme afspeellijst maken, met het criterium ‘Soort begint met MPEG’ of iets in die geest.
    Maar converteren is hoe dan ook niet slim. En het is bovendien slechts uitstel van executie: je doet dus een stapje terug om een stap voorwaarts uit te stellen.

Bijdrager
    Elstar

Bizar.
    Net op een ander forum hetzelfde antwoord gegeven.

Smart playlist aanmaken met het criterium [soort] [bevat] [mp]
    eventueel uitgebreid met [kbps] [is groter dan] [190]
    of zo.

Mijn ervaring is, dat je MP3’s met meer dan 200 kbps best kunt omzetten naar 128 kbps. Je verliest wel kwaliteit, da’s waar, maar je wint Mb’s.

Bijdrager
    Esquare

Zo bizar is dat niet, hoor. Die oplossing ligt nogal voor de hand namelijk. :)

Bijdrager
    Elstar

Ja, da’s waar.
    Maar dat deze vraag op 1 avond twee keer gesteld wordt, da’s wel toevallig.

Edit: ik merk net dat de vraag op beide fora gesteld is door stef.

Bijdrager
    lsmisch

Maar neeen allemaal feels te ingewikkeld.
    de Bib staat aan, ga naar het menu en kies weergave , vink de soort aan.
    Kijk in de je Bibliotheek vieuw en klik op de kolom soort en zie alle mp3staan bij elkaar, kan zijn dat je 2 keer moet klikken om ze bij elkaar te hebben.
    Je selecteerd ze en je kiest in het menu zet om naar aac …. enz
    De geselecteerden kan ja na het converteren meteen weggooien.

Bijdrager
    PietjePuk

Toch blijf ik het een dom idee vinden, je red er mss max 50mb mee, hoe rap staat dat dan weer niet terug vol? :?

Bijdrager
    nietorigineel

Daar gaat het toch niet om… De topicstarter vraagt alleen maar om antwoord, niet om alternatieven.

Bijdrager
    tricksel
    ”nietorigineel”

Daar gaat het toch niet om… De topicstarter vraagt alleen maar om antwoord, niet om alternatieven.

Maar meedenken kan soms ook een “trigger” zijn voor de topicstarter om te denken “verrek, da’s waar”. Is er niet dat verhaaltje over “geef een vis, en hij heeft een dag te eten, leer ‘m vissen en hij heeft voor altijd eten”…?

Bijdrager
    PietjePuk

Het is niet als alternatief bedoeld, eerder als iets om over na te denken.

Bijdrager
    vogel

Ik heb dit een tijdje geleden gedaan, alles geconverteerd van 192 kbps mp3 naar 128 kbps aac. Scheelt zo 4 gig op een totaal van 12 gig en dat is met een 20 gig iPod niet verkeerd. Kwaliteitsverschil hoor ik nauwelijks, maar misschien is het meetbaar. En als het meetbaar is, wat dan nog?. Kom op, het is al hartstikke gecompressed. Kortom, ik zie er meer voordelen dan nadelen in.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.