7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ExtraLarge

Hoe schermgrootte in te stellen op fullscreen met schermdeling?

Hallo,

Ik gebruik regelmatig schermdeling op mijn 27″ iMac (OSX 10.7) met mijn 15″ Macbook Pro (OSX 10.6).
    De grootte van het venster op mijn 27″ scherm blijft echter 15″, ondanks dat ik hem in fullscreen mode zet.

Ik heb bijvoorbeeld ook extern bureaublad geinstalleerd om windows op mijn iMac te draaien en dat werkt perfect. Mijn 15″ windows PC kan ik met hoge resolutie full screen op mijn 27″ iMac krijgen. Er zijn ook diverse externe bureaublad toepassingen voor Mac beschikbaar (zoals: remote desktop, splashtop remote). Waarschijnlijk kan je dan hetzelfde bereiken als met de windows externe bureaublad, maar het moet toch ook in de schermdeling mode van Mac zelf kunnen? Heeft het iets te maken dat schermdeling via het interne (wifi)netwerk loopt en de remote desktop toepassingen via internet?

Bijdrager
    ExtraLarge

:slant: Vreemd, geen enkele reactie op deze post. Ook niet op het Apple forum. Ben ik echt de enige met dit probleem? Of is de oplossing zo voor de hand liggend dat niemand reageert?

Bijdrager
    ExtraLarge

Nog even een poging. Zojuist , mijn windows 7 laptop via Remote Desktop (gratis via Microsoft) op al mijn Macs gezet. Ik kan dus zonder kwaliteitsverlies mijn PC laptop feilloos overnemen op mijn 27″, mijn 20″ en mijn 15″ Macbookpro –> Fullscreen. Waarom kan dit niet tussen Macs onderling? Ik heb laatst nog een programma aangeschaft vanuit de Appstore (screenshare of zoiets), maar ook dat werkt niet. Het blijft zo dat de grootte van mijn 15″ scherm van mijn Macbook pro dezelfde maat houdt, wat ik ook doe. Iemand een suggestie?????

Bijdrager
    pvbezel

Als ik het goed lees…

Als je op je 27″ een 15″ overneemt heeft die meestal niet de resolutie van de 27″, dus je scherm vult niet.

In windows (of datnou op een windows machine of mac is) geeft hij meestal wel fullscreen

Als ik op mijn mac met bijvoorbeeld splashtop een windows pc met een resolutie van 1280×1024 overneem dan krijg ik op mijn mac dus een kader van die resolutie.

Als ik het op een windows pc doe dan vult hij meestal wel het hele beeld.

Heb je er iets aan?

Bijdrager
    ExtraLarge

Nou niet helemaal. Je beschrijft wat ik ook beschrijf, maar de vraag is: Is het mogelijk om in OSX onderling ook een volledig scherm te krijgen? Schijnbaar niet. Ik sprak vandaag iemand die verstand heeft van beide systemen en als ik het goed begrijp werkt OSX altijd met VNC die gewoon de resolutie doorgeeft van de andere computer, maakt niet uit welk programma je daarvoor gebruikt. Windows maakt een image (of zoiets) die zich aanpast aan de resolutie van het gastsysteem (in mijn woorden vertaald). Er zal best wel een reden voor zijn dat dit zo is, maar in dit geval is Windows voor mij de winnaar.

Ik ga eens informeren of het wel werkt als ik de Macbook pro via een minidisplay-thunderbolt kabel aansluit. Misschien werkt het dan wel.

Bijdrager
    pvbezel

Maar je resolutie van je 27 is hoger dan van je 15, het is normaal(mac) dat de resolutie het zelfde blijft, dus geeft hij het in een venster weer.

Zoals hierboven beschreven gebruik ik splashtop om andere computers over te nemen, dit geeft hij in een venster met de resolutie van de remote computer, ik kan dan wel evt. Het scherm op fullscreen zetten. Maar hij begint altijd met de resolutie van de remote!

Windows is echt van het volledig gebruik maken van je scherm, of de verhouding dan nog klopt of niet, en mac doet het niet. Dus het is aan jou!

Maar probeer anders splashtop eens, dat is er voor win en mac

Bijdrager
    ExtraLarge

pvbezel,

Zoals hierboven beschreven gebruik ik splashtop om andere computers over te nemen, dit geeft hij in een venster met de resolutie van de remote computer, ik kan dan wel evt. Het scherm op fullscreen zetten. Maar hij begint altijd met de resolutie van de remote!

Sorry, ik was even uit de lucht. Nog even voor de duidelijkheid: Bij de standaard schermdeling in Lion, doet hij dat ook, maar als ik dan op Fullscreen druk, blijft het window even groot alleen gaat alles op de achtergrond naar grijs (full screen). Ik kan daar geen screenshot van maken, maar het bovenste plaatje geeft de schermgrootte van mijn windows PC weer op mijn 27″ iMac en de onderste is mijn 15″ Macbookpro op mijn 27″ iMac.

Begrijp ik het goed dat met splashtop het jou lukt om een kleinere Mac/PC FULL SCREEN over te nemen met splashtop en daarmee de volledige schermgrootte van je grotere computer te benutten?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.