11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    nieuwsgroepen

Hoe schermdelen over internet onder 10.8

Hallo,

hoe kan ik een scherm delen over het internet, tot 10.6 gebruikte ik daar iChat voor, maar dat zit niet meer ingebakken onder 10.8.

Berichten zou het kennelijk ook moeten kunnen, maar de opties: deel mijn scherm met . . . en vraag . . . om scherm te delen blijven grijs.

Met skype kan ik alleen meekijken, niet bedienen.

Wie heeft dit probleem inmiddels opgelost.

Dank alvast,

Arjan

Bijdrager
    Chrisvdscheer

teamviewer misschien ?

Bijdrager
    MacSjon

Zelf heb ik nog 10.7 draaien met de Berichten app (volgens mij was dat een beta?) en daar werkt het op dezelfde wijze als bij iChat. Ik weet wel dat iChat en Berichten app niet volledig compatible zijn tussen verschillende versies van OSX. Wat wel en wat niet werkt weet ik niet maar check even of de andere kant dezelfde versie heeft.

Bijdrager
    MacSjon

En hoe zit het met je instellingen bij systeemvoorkeuren? Kun je daar onder delen schermdeling toevallig standaard op uitgeschakkeld hebben staan?

Bijdrager
    Hansi2124

Het staat gewoon beschreven in de Help van Berichten hoor (maar daar heb je zeker nog niet gekeken?):

Bijdrager
    MacSjon
    Hansi2124 op 26 september 2012

Het staat gewoon beschreven in de Help van Berichten hoor (maar daar heb je zeker nog niet gekeken?):

TS geeft aan de optie wel te vinden maar deze opties zijn grijs/niet te selecteren

Bijdrager
    Martjan

Ik kijk nu ook, maar bij mij is het idd ook grijs en niet aanklikbaar.

Bijdrager
    iMad

AIM account installeren bij Berichten / Voorkeuren / Accounts.

Bijdrager
    mslik

Ik zeg ook teamviewer. Werkt perfect en is gratis.

Inactief
    Anoniem

Teamviewer en dump die Apple-troep wat dat betreft.

Bijdrager
    nieuwsgroepen

Dank allen voor de snelle reacties, ik heb nu teamviewer geïnstalleerd en dat doet wat het moet doen. Het is voor iemand met een nieuwe mac die de komende weken mag meeliften op de wifi van de buurman, dus router aanpassingen voor bv het gebruik van sharetool is op dit moment ook niet aan de orde. Zal de komende tijd het programma berichten nog eens onder de loop nemen, puur omdat dat de apple methode is, maar ik ben dik tevreden over teamviewer.

Dank nogmaals,

Arjan

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.