4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    superfreak

Hoe schakel ik ‘start/stop DV detect’ uit

Hi,

ik ben bezig met het capturen van een giga project, 70 uur goed gelogd materiaal. Nu hebben we veel scene’s gelogd met markers op de ‘belangrijke’ punten. Het probleem is dat bij het capturen, de logs in shots opgedeeld worden. Bij dit opdelen wordt nogmaals de titel plus een opeenvolgend cijfer toegevoegd. Als de naam nu hierdoor te lang wordt, kort hij in de QT-file je naam in. Uiteindelijk komt het dan niet meer overeen met mijn loglist en dat is een ramp bij het reconnecten. Nu moet ik alles handmatig connecten en 1 voor 1.

Dus simpel gevraagd hoe kan ik die functie gewoon uitzetten? In FCP 4.5 heb ik hier nooit mee gewerkt en werd gewoon gecpatured wat ik gelogd had.

Alvast bedankt.

Milan

Bijdrager
    menu

Volgens mij doet FCP 5 pas aan DV start stop detect als je er om vraagt. Ook maakt het vogens mij niks uit, het enige dat start stop detect doet is markers zetten die je kan wissen of negeren.

Zou het kunnen dat er iets anders aan de hand is , bijvoorbeeld dat je met de maximum filesize voor captures zit of met een andere verkeerd staande setting of dat je naar een FAT geformatteerde disk aan het capturen bent?
    Of dat er timcode breaks in je materiaal zitten.

Bijdrager
    superfreak

Bedankt voor de reactie.

Ik heb dit probleem niet kunnen oplossen en heb belsoten alles van de schijf te gooien en gewoon hele tapes in te laden. Dit werd in de turtorial aangeraden bij grotere projecten en dan vanuit je gecapturde tapes te gaan loggen. Ik was gewend dit andersom te doen maar zo kan het natuurlijk ook. Volgens mij kan QT geen lange filenamen aan. Maar het probleem is dus op een andere manier opgelost.

Btw, FCP doet dit bij iedere verandering op je tape. Dus dag en tijd geeft voor FCP aan dat er een break gemaakt moet worden. In 4.5 had ik hier zelf de keus maar nu wordt het automatisch gedaan.

Milan

Bijdrager
    Pepeyn

Kan het zijn dat je HD materiaal captured? FCP breekt dan elke opname in losse clips. Dit kun je (helaas) niet uitschakelen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.