6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    smudje

Hoe schadelijke apps verwijderen

Hallo ik ben helaas de dupe geworden van internet fraude via mijn iMac door het installeren van anydesc helaas kan ik dit programma niet verwijderen door naar de prullenbak te slepen.

Weet iemand hoe ik dit kan verwijderen en hoe ik mijn mac goed kan scannen.
    zodat ik weer alles weer veilig kan gebruiken

hoor graag van jullie

Bijdrager
    GoeieDag

En waarom zou ‘AnyDesk’ schadelijk zijn?

Verwijderen doe je zo: Uninstall AnyDesk

Schadelijke apps verwijder je met Malwarebytes.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik begrijp dat AnyDesk een betaalde app is. Het lijkt mij dat daarom alleen al dit niet de boosdoener is, die jij verwacht dat het is.

Tenzij jij hiermee iemand hebt geautoriseerd om dingen te doen die jij niet wilt. Maar daar ben je dan zelf bij…

Bijdrager
    computer space

Zwaar K. Balen zeg! Je bent in een babbeltruc getrapt, en die had net zo goed met Apple’s eigen software kunnen plaatsvinden. Nooit zaken als Teamviewer, dit Anydesk maar ook Windows’ en Mac eigen Remote Desktop zomaar gebruiken met onbekenden. Maar lijntje is dun. ik help opa ermee voor computerproblemen, maar wat als ik het een keer niet ben, en iemand anders doet zich als mij voor. Ook bedrijfs-IT gebeurt vaak legitiem met dit soort apps, en is daar zelfs vaak ingebakken.

Deze functionaliteit zit zelfs in Teams, Skype e.d.

Overigens is er ook een slag volk dat zich bewust op deze manier laat afpersen, zoek maar eens op moneypigs. En het grijze gebied daartussen via Tinder en co.

Bijdrager
    sedikit

Als helemaal niets meer helpt, kun je ook op zoek gaan naar (verborgen) files met Find Any File. Misschien heeft deze ook een trial:

https://apps.tempel.org/FindAnyFile/

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door sedikit.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.