2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Yost

Hoe schaalt een basisdia in Keynote naar een andere resolutie?

Ik ben bezig om een thema te maken in Keynote. We gebruikten tot nu toe PowerPoint, en gaan over naar Keynote. Daarom maak ik een thema met onze bedrijfsstijl.

Ik moet in Keynote de diagrootte instellen. Als ik ‘m op 1024×768 zet, dan zijn mijn basisdia’s ook zo groot. En dus wordt het achtergrondplaatje op de basisdia ook zo groot. Wat gebeurt er dan als ik een projector aankoppel die een hogere resolutie aankan? Schaalt alles op, met eventuele blokkerigheid als gevolg?

Ik heb bedacht om voor de veiligheid het thema op een hogere resolutie te maken (zoals 1280×720 of 1680×1050). Maar schaalt een dia dan weer terug als ik een beamer aankoppel die alleen maar 1024×768 aankan? Tot nu toe gebruiken wij altijd het verloopsnoertje van (mini) DisplayPort naar standaard VGA-stekker.

Terwijl ik dit type, realiseer ik mij dat 1024×768 en 1280×720 ook nog eens andere hoogte-breedte verhoudingen hebben. Ben dus echt benieuwd hoe dit gaat schalen op een beamer. Heb momenteel geen beamer paraat om het zelf allemaal uit te test.

Hoop dat iemand mij kan helpen met wat info. Dank je wel!

Bijdrager
    Yost

Hmmmmmmmmm, ik vraag blijkbaar dingen die je na goed lezen ook uit de helpteksten kunt afleiden. Sorry voor de overlast.

Blijkbaar moet ik de diagrootte op 1024×768 instellen, en als de beamer een hogere resolutie aankan, dit gewoon negeren…

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.