-
Q:
hoe rechten externe schijf controleren? chronosync Iphoto11
Mensen.
Ik heb het gevoel dat ik mijn rechten voor mijn externe harde schijf niet meer goed zijn?
Althans…..Ik wil namelijk de Iphoto Library die op een externe schijf staat synchroniseren middels chronosync.
Echter krijg ik tijdens het kiesen ik de Iphoto Library niet te zien. althans deze staat niet fel gekleurd
Is dit een rechten probleem? en hoe kun je dit checken?
Dat is vreemd, ik kan het namelijk wel.:slant:
Dat verschilt dus kennelijk van schijf tot schijf.
Edit: ik zie het al: het komt door de indeling van de schijf. Op FAT32 is het niet mogelijk. Maak er eerst maar eens Mac OS X Extended van. Opnieuw formateren is dat vereist, dus zorg voor een backup van de inhoud van de schijf.
drie opmerkingen:
-de iPhoto Library is bij mij een package, misschien moet je dat vinkje om de te kunnen selectern aanzetten?
-disk utility kan alleen permissies herstellen van schijven met een System folder er op (en dan repareert hij alleen de permissies van systeembestanden) dus nooit van externe schijven (daar is de knop dan ook grijs)
-FAT kent volgens mij geen permisies, dus is er ook niet veel fout te doen….mjsanders op 03 november 2010drie opmerkingen:
-de iPhoto Library is bij mij een package, misschien moet je dat vinkje om de te kunnen selectern aanzetten?
Kun je me vertellen waar ik deze zou kunnen vinden?-disk utility kan alleen permissies herstellen van schijven met een System folder er op (en dan repareert hij alleen de permissies van systeembestanden) dus nooit van externe schijven (daar is de knop dan ook grijs)
-FAT kent volgens mij geen permisies, dus is er ook niet veel fout te doen….
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.