13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    rapplew

hoe rechten externe schijf controleren? chronosync Iphoto11

Mensen.
    Ik heb het gevoel dat ik mijn rechten voor mijn externe harde schijf niet meer goed zijn?
    Althans…..

Ik wil namelijk de Iphoto Library die op een externe schijf staat synchroniseren middels chronosync.
    Echter krijg ik tijdens het kiesen ik de Iphoto Library niet te zien. althans deze staat niet fel gekleurd

Is dit een rechten probleem? en hoe kun je dit checken?

Bijdrager
    Vinhelper

Je kan in Schijfhulpprogramma gewoon op de reguliere manier de rechten voor je externe harde schijf herstellen.

Te vinden in Programma’s/Hulpprogramma’s.

Bijdrager
    rapplew

He Vinhelper.

kun je me vertellen waar precies dan? en ligt het aan de rechten?

Als ik nu middels schijfhulpporg kijk dat staat er de controleer schijfbevoegdheid ook grijs/ licht

Bijdrager
    rapplew

Bijdrager
    Sascha

Dat gaat inderdaad niet via Schijfhulpprogramma. Daar kan je enkel de extarne schijven controleren. Maar niet de bevoegdheden herstellen.

Bijdrager
    rapplew

Bij controleer schijf krijg ik deze meldingen

Bijdrager
    Vinhelper

Dat is vreemd, ik kan het namelijk wel.:slant:

Dat verschilt dus kennelijk van schijf tot schijf.

Edit: ik zie het al: het komt door de indeling van de schijf. Op FAT32 is het niet mogelijk. Maak er eerst maar eens Mac OS X Extended van. Opnieuw formateren is dat vereist, dus zorg voor een backup van de inhoud van de schijf.

Bijdrager
    rapplew

Oke.. maar wat ik raar vindt.. ik heb op deze schijf wel de foto’s staan. (32 gb)
    Dus ook de Iphoto Library.
    Ik kan deze library wel normaal kopiƫren en dergelijk!
    Echter hij werkt bij chronosync niet!!

Bijdrager
    Sascha

Al mijn externe schijven zijn oftewel HFS+ of Mac OS Uitgebreid (Journaled) en bevoegdheden herstellen gaat niet hoor:

Bijdrager
    Maurits

drie opmerkingen:
    -de iPhoto Library is bij mij een package, misschien moet je dat vinkje om de te kunnen selectern aanzetten?
    -disk utility kan alleen permissies herstellen van schijven met een System folder er op (en dan repareert hij alleen de permissies van systeembestanden) dus nooit van externe schijven (daar is de knop dan ook grijs)
    -FAT kent volgens mij geen permisies, dus is er ook niet veel fout te doen….

Bijdrager
    rapplew
    mjsanders op 03 november 2010

drie opmerkingen:

-de iPhoto Library is bij mij een package, misschien moet je dat vinkje om de te kunnen selectern aanzetten?
    Kun je me vertellen waar ik deze zou kunnen vinden?

-disk utility kan alleen permissies herstellen van schijven met een System folder er op (en dan repareert hij alleen de permissies van systeembestanden) dus nooit van externe schijven (daar is de knop dan ook grijs)

-FAT kent volgens mij geen permisies, dus is er ook niet veel fout te doen….

Bijdrager
    rapplew

Kun je me vertellen waar ik dat vinkje package kan vinden?

Bijdrager
    rapplew

Package is inmiddels gevonden.

Allow Package Selcetion!!
    We gaan het morgen eens proberen!!
    thks

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.