30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    Ijope

hoe real streams opslaan?

wie weet hoe je een real stream moet opslaan op mijn mac?

Bijdrager
    DEform

QT Pro
    (maar als je hem download, kan je hem niet op je schijf installeren waar je osX opstaat, want dan krijg je een foutmelding dat er een nieuwere versie gevonden is, best dus op een andere partitie installeren, of op externe hd)

Of gewoonOnline kopen, zoals ik :) !

Bijdrager
    iAgree

OK maar dan zie ik nog steeds niet hoe ik dan een Real Player filmpje zou kunnen opslaan via QTpro, das een heel andere app met een heel ander soort video files dan QT . Zo’n real player stream is volgens mij helemaal niet op te slaan, als 1 van de weinige streams.
    Ik probeer dat ook al een hele tijd met de geweldige filmpjes van VPRO’s , Teken Meej Avec Reneej , die zijn niet te koop op dvd , maar ik vind ze zo leuk dat ik ze wil bewaren,maar helaas dus met geen mogelijk heid op te slaan op HD of CD omdat het een Real player stream is.

ALs iemand toch een manier weet zou ik dat erg fijn vinden ;-).

Bijdrager
    Ijope

ik denkn niet dat qt pro de oplossing voor mijn probleem is en ook neit voor djdata

Bijdrager
    Sybren
    ”djdata”

Ik probeer dat ook al een hele tijd met de geweldige filmpjes van VPRO’s , Teken Meej Avec Reneej , die zijn niet te koop op dvd , maar ik vind ze zo leuk dat ik ze wil bewaren…

Teken Meej Avec Reneej is echt geweldig! Die zou ik ook graag willen bewaren. Net als die Purno de Purno filmpjes: echt super gaaf!

Bijdrager
    Martijn Bakker
    ”djdata”

Zo’n real player stream is volgens mij helemaal niet op te slaan, als 1 van de weinige streams.

Die Real streams zijn inderdaad niet op je computer op te slaan, wel kun je de audio opnemen met Wiretap. Er bestaat ook een programaatje waarmee je beeld kan opslaan, ik weet alleen niet meer hoe dat heette..

Bijdrager
    Powerrrr….

Ik heb zelf een lage tijd gezocht naar de oplossing en die is als volgt:
    Download Mplayer.
    In de Preferences (onderin) staat het kopje “Additional parameters”, zet een vinkje in het vakje ervoor en vul in de tekstbalk het commando “-dumpstream”.

Open met Mplayer het Realaudio/video adres in de “open location” tekstbalk en wacht.
    Het console van Mplayer geeft aan wanneer de download gereed is.
    In de ~user map wordt een dumpstream bestand aangemaakt (even zoeken).
    Dit bestand renamen naar .RM en openen met Realplayer.

Veel plezier.

BTW, het werkt ook voor .WMA en .WMV bestanden van Microsoft, en ook .MOV van Apple.

Bijdrager
    tiny

Te gek. Meteen ff proberen!

Bijdrager
    iAgree

Als het werkt maak je een blij man power , hartstikke bedankt alvast, gaat het proberen zodra ik thuis ben;-) .

Bijdrager
    Brimme

real stream kan je opslaan met audiohijack pro. ik gebruik dit pprogramma altijd voor 3 voor 12

Bijdrager
    iAgree

Audio hijack klinkt als audio , het gaat hier dus om video en audio , das net ff anders.

Bijdrager
    iAgree

Mij is het niet gelukt met mplayer en audio hijack is toch alleen voor audio of ook video, is iemand anders wel gelukt of niet dan weet ik of het aan mij ligt of niet?

Bijdrager
    tiny

De MPlayer-truuk werkt bij mij ook niet. Het klinkt wel veelbelovend maar het werkt niet. Ik heb twee dingen geprobeerd: een uitzending van het Journaal (RealMedia stream) en de afgelopen KeyNote (iets wat ik al een tijdje wil opslaan voor het archief). Na zoeken op datum (vandaag aangemaakt) zag ik dat in beide gevallen er in de root folder een bestand werd aangemaakt “stream.dump”. Dump vervangen door resp ‘RM’ en ‘MOV’ maar het baatte niet. Kon ook niet want de bestandjes waren slechts 4 Kb ‘groot’.

Dus Powerrrr…., wat doen we verkeerd. Ik zou graag eens eindelijk van iemand horen hoe ik dit kan doen.

De hint die hier gegeven wordt, werkt bij mij ook niet.

Bijdrager
    Powerrrr….

Oke,

Jullie zijn op de goede weg. Ik zal een voorbeeldje geven met een filmpje van de RVU (www.omroep.nl) : It’s Magic Time

rtsp://streams.omroep.nl/tv/rvu/werkenaanwerk/bb.20020416.rm
    Dit is de url die je in de ‘open location’ moet plakken.

Er wordt dan inderdaad een file in de root folder aangemaakt met de naam stream.dump. Je moet wel even wachten, want de data komt net als bij de realplayer in een stream binnen. Het wordt dus niet gecopieerd !.
    In de mplayer console kan je zien aan de tellerstand wanneer de stream klaar is.

Als je dus de bovenstaande url plakt in de ‘open location’ dan heb je na ongeveer 25 minuten de volledige stream binnen. Je kan het dan van een andere naam voorzien.

Ik zou zeggen probeer het nog eens. Het werkt echt !

Succes

Bijdrager
    tiny

Hij zou nu bezig moeten zijn maar er gebeurt nog niks. De stream die hij aan het proberen is, is:
    http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nos/journaal/bb.woensdag.2000.rm

Wel met de extentie ‘rm’ dus maar met http ervoor en niet rtsp. Ik weet niet of het hem hierin zit maar het werkt dus vooralsnog niet. De link heb ik trouwens door in de browser ‘Copy Link’ te kiezen. Of moet ik dat ook op een andere manier doen?

Maar deze link heb ik uit de broncode van de Apple site:
    http://stream.qtv.apple.com/events/jan/macworld/2005/macworld_hi_300_100_56_ref.mov

Dat vind ik nog veel belangrijker want dat is de KeyNote…

Bijdrager
    iAgree

En dit is de url van avec gekopieerd uit de browser , http://villa-achterwerk.vpro.nl/villa-achterwerk/villafilms/index.shtml?2936067+6570460+20116805+20380119 ,als je het met 1 van de twee lukt moet je nog maar eens vertellen waarwij dan de fout in gaan, als je wilt natuurlijk;-) .

Bijdrager
    Powerrrr….

Tiny,

Als ik op jouw link klik, download safari een bestand ‘stream.ram’. Als ik het bestand open met textedit dan komt het volgende adres te voorschijn : rtsp://streams2.omroep.nl/tv/nos/journaal/bb.woensdag.2000.rm

Dit adres moet je in de ‘open loaction’ plakken en wachten tot de stream klaar is.

probeer het nog eens !

De keynote kan je ook via de pro versie van quicktime opslaan volgens mij, ik heb het alleen niet geprobeerd. Wordt vast een erg grootte file (1uur55min).

Bijdrager
    iAgree

Ik heb de keynotes uiteindelijk gestreamd via de powerbook naar me video en ze op vhs opgenomen, dat kan in ieder geval tiny ;-) .

Bijdrager
    Powerrrr….

djdata,

Als ik jouw url open, zie ik dat dit een realvideo stream is. Deze kan je ook in de realplayer afspelen (klik met de ctrl toets ingedrukt op het filmpje) kies optie play in realplayer. Ga vervolgens naar ‘window’ en kies clipinfo. Copieer het url adres en pak deze in mplayer.

http://www.vpro.nl/villa-achterwerk/villafilms/programs/episodes/smil/startvideo.ssmil?2936067+6570460+20116805+20380119
    Deze dus.

Succes

Bijdrager
    iAgree

Geweldig power, als ik weer thuis ben ga ik deze stappen volgen, wederom bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    Powerrrr….

djdata,

Ik heb nog even gekeken naar die vpro url, maar het lijkt erop dat er een soort beveiliging op zit. Met mplayer kan je helaas geen http: streams pakken kennelijk. Sorry !
    Zodra ik meer tijd heb zoek ik het verder uit.

.

Bijdrager
    iAgree

Ahh ok dank je wel voor de moeite man, als de vpro dit nou gewoon op dvd aanbied dan was al deze moeite niet nodig geweest maar ja :) , mocht je een manier vinden dan hoor ik het graag dus wederom dank je voor de moeite.

Bijdrager
    tiny

OK, ik ben een klein stukje verder. Een Journaal stream à 90 Mb is inmiddels binnen. Maar de KeyNote stream wil maar niet lukken. Het lukt me alleen maar om de correcte URL te krijgen.

Hoe krijg ik die van de KeyNote?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Freeee

Je kan Snapz Pro X gebruiken. Van de makers van Wiretap en het werkt volgens hetzelfde principe. Venster selecteren en realplayer laten afspelen.

http://www.ambrosiasw.com/utilities/snapzprox/

Groetjes

Bijdrager
    Freeee
    ”Powerrrr….”

Ik heb zelf een lage tijd gezocht naar de oplossing en die is als volgt:
    Download Mplayer.
    In de Preferences (onderin) staat het kopje “Additional parameters”, zet een vinkje in het vakje ervoor en vul in de tekstbalk het commando “-dumpstream”.

Open met Mplayer het Realaudio/video adres in de “open location” tekstbalk en wacht.
    Het console van Mplayer geeft aan wanneer de download gereed is.
    In de ~user map wordt een dumpstream bestand aangemaakt (even zoeken).
    Dit bestand renamen naar .RM en openen met Realplayer.

Veel plezier.

BTW, het werkt ook voor .WMA en .WMV bestanden van Microsoft, en ook .MOV van Apple.

Ben toch nieuwsgierig geworden naar jouw manier. Ik heb net een paar streams gecaptured. Werkt perfect. Thanx
    Groetjes

Bijdrager
    tiny

Ik wil het graag doen via Power’s methode. De stream ‘rippen’ vind ik wat directer en zekerder dan het ‘cappen’ van het scherm. Ik ben er bijna. Ik wil alleen nog weten hoe ik de URL van de Keynote kan krijgen om in MPlayer te plakken.

Power? DJData?

Bijdrager
    Freeee

Het lijkt erop dat het filmpje van keynote een QT movie is. In dat geval kan je het op de volgende manier opslaan:

1. Laat het QT filmpje volledig afspelen in je browser / volledig downloaden
    2. Ga naar Finder, appeltje F. met de volgende instellingen:
    -Search in Local Disk
    -verander Name in Visibility en verander visible items in invisible items
    -daaronder Name, contains, QTPlugin
    3. Search
    4. Dan kunnen er twee dingen verschijnen:
    -Er verschijnt dan een mapje (search results), 1x klik en dan 2x klik op de map tmp onderaan. Er verschijnt dan een lijst met bestanden. Zoek daar naar het bestand met MB´s en sleep die naar je bureablad en verander het in .mov
    -Het betreffende filmpje kan ook meteen in je search results en sleep dat bestand naar je bureaublad en verander het in .mov.

Succes

Bijdrager
    tiny

Dat ga ik in ieder geval ook proberen. Bedankt voor je reactie. Hij is nu aan het spelen. Twee uur wachten…

Bijdrager
    Powerrrr….

Hallo Allemaal,

Goed nieuws ! Het is me gelukt om de stream van Apple MacWorld 2005 te rippen!.

Dit keer niet met Mplayer, maar met VLC.
    Het werkt als volgt:

Record any video stream to disk using VLC
    It’s now possible to save to disk any video stream VLC 8.0 can handle. For the first time with a Mac (as far as I know), it’s like having a Save option in my Windows Media Player! You can save your videos in two ways: using the command line with VLC.

In the first case, you simply enter Terminal and type the appropriate CL command. So, assuming VLC is in the Apps folder, and you want to record a MMS video stream to an AVI file, you can type the following:
    /Applications/VLC.app/Contents/MacOS/VLC mms://anything_ending_in.wmv
    –sout file/avi:movie.avi

That should be one long line; it’s shown on two with a Unix continuation backslash for a narrower display.

The WMP stream uses the MMS protocol and usually ends in .wmv. But remenber: in most cases, you must go for the link inside the site’s source code. An example is a news video stream which uses the WMP plug-in: you should view the page source, copy the MMS link, and paste it in Terminal. Anyway, with the above command, you should get a file called movie.avi in your home folder.
    Acording to the stream format, you must, once downloaded, add the right extension to the raw file in order to open it in the right

Bron: http://www.macosxhints.com/

De truuk is dus de versie in de terminal.
    ik het dit commando in gegeven: sudo /Temp/VLC.app/Contents/MacOS/VLC rtsp://neotest.qtv.apple.com/secure/jan/mwsf05/macworld_300.mov –sout file/mov:1macworld.mov

En ik heb nu een .MOV file met MacWorld 2005. Let wel even op de interrupt errors dit veroorzaakt wel een storing in de .Mov file (geluid wat weg valt).
    Ik ben benieuwd naar jullie resultaten.

Succes

Bijdrager
    tiny

@ Freeee: Helaas vindt hij niks maar ik had hem in Quicktime laten laden. Ik ga het nu nog een keer in de browser zelf proberen…

@ Powerrrr…. Tering, wat ingewikkeld allemaal. Ik ga nog ff goed lezen en ermee stoeien…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.