15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    geejay

hoe print ik een heel window in osx

wil een cdtje branden en een printje maken van alle files in de folder om als inhoudsopgave bij de cd te stoppen. Dit gaat dus niet met het printen van een screenshot. Onder OS9 kon dit wel maar hoe gaat dit onder OSX?

Bijdrager
    japser909

gaat ook… komt dan als pdf icoon op je desktop…

zelfde handeling…. :wink:

succes !!!

Bijdrager
    Imotmart

Met de volgende toetscombinatie een schermafdruk van een selectie maken: shift-apple-4, selecteer selectie, er verschijnt nu een bestand genaamd Picture X.pdf op je bureaublad deze kan je gewoon afdrukken.

Bijdrager
    koen76

Idd…
    En appeltje+shift+3 laat je toe om een volledig screenshot te maken..
    Met de 4 maak je een selectie…

Weet iemand hier hoe je ipv een pdf een jpg krjigt met behulp van bovenstaande sneltoetsen??

Koen76

Bijdrager
    Thijs van Tol

Het kan dus niet als er zo.n honderd files in het mapje zitten. Want het scherm kan dan niet alles laten zien.

Bijdrager
    geejay

Alvast bedankt voor alle snelle reacties. Echter als je shift appeltje 4 gebruikt kan je wel een selectie maken maar de cursor laat je niet door/naar het deel van het scherm scrollen wat niet zichtbaar is. Ik kan natuurlijk de font size aanpassen en hopen dat ik dan wel alles erop krijg maar dat is eigenlijk niet de oplossing die ik zoek.

Bijdrager
    Tristan

Wat ikzelf altijd doe is een ‘ls’ in de terminal en de output als tekst copy pasten. Dit is handiger als je veel files hebt die niet binnen 1 Finder window passen.

Greets
    Tristan

Bijdrager
    Ra

Probeer anders eens ‘Print Window’.
    Met dit appje kun je direkt een venster van je desktop printen.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12161

8)

Ra

Bijdrager
    MacSnout

Waarom geen “selekteer alles”, “knip” en een “plak” in een tekstverwerker ?

Bijdrager
    Ra
    ”Imotmart”

Met de volgende toetscombinatie een schermafdruk van een selectie maken: shift-apple-4, selecteer selectie, er verschijnt nu een bestand genaamd Picture X.pdf op je bureaublad deze kan je gewoon afdrukken.

‘Shift-apple-4’ en daarna direkt ‘spatiebalk’ wordt een fotocamera. Dan ‘klik’ en het venster is klaar!

8)
    Ra

Bijdrager
    BlueRose_76
    ”koen76″

Idd…
    En appeltje+shift+3 laat je toe om een volledig screenshot te maken..
    Met de 4 maak je een selectie…

Weet iemand hier hoe je ipv een pdf een jpg krjigt met behulp van bovenstaande sneltoetsen??

Koen76

Je kunt een PDF in photoshop openen en opslaan als jpg.

Je kan ook SnapNDrag hier (http://www.yellowmug.com/) downloaden
    Erg handig voor jpg’s[/code]

Bijdrager
    appeltje-e

Ik sleep de te printen map op de Printerconfiguratie (Printer Setup Utility). De map wordt dan geprint, niet zo fraai als in OS9, maar ja, beter dan niets of weer een hulpprogrammaatje…

Bijdrager
    Sad

probeer eens http://www.hidden.demon.nl/apps/FolderLister_01.dmg

Doet een unix ls maar dan in een venster, je lijstje kan je dan lekker knippen en plakken naar waar je maar wil.

Bijdrager
    Laiste
    ”Ra”

Probeer anders eens ‘Print Window’.
    Met dit appje kun je direkt een venster van je desktop printen.

Ja, heb ik ook, werkt als een trein! Je sleept gewoon je venster op het printvenster icoon in je dock en dan kun je zelfs nog kiezen wat je wel en niet geprint wilt hebben!:) Echt super!

Bijdrager
    2manydjs

Vroeger vond ik het altijd heel irritant als er een cursor op mijn schermafbeelding stond (natuurlijk altijd daar waar je de afbeelding voor maakte..).
    Nu wil ik juist een afbeelding van mijn cursor die boven een link zweeft, zet OS X geen cursor meer in beeld!!
    Heeft iemand een idee hoe ik toch die cursor erop krijg?
    Onder “Voorkeuren” bij “Schermafbeelding” staat wel iets over cursors, maar ik krijg hem er niet op…

Alvast bedankt voor de tip!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.