16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    shakey

Hoe precies is locatiebepaling van Find Friends?

Mijn zoon is zijn iPhone kwijt. Waarschijnlijk meegenomen door een klasgenoot.

Ik heb vandaag in een weiland langs de slootkant gestaan, omdat de iPhone zich daar zou bevinden, maar ik heb niks gevonden.

Op de aanpalende boerderij woont een bejaard stel dat ik met geen mogelijkheid kan verdenken van diefstal.

Hoe precies bepaalt Find Friends (ik neem aan dat die hetzelfde werkt als Find iPhone?) de locatie van een verloren toestel? Het doorsnee van de blauwe cirkel beslaat slechts enkele meters.

• Dit onderwerp is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  shakey.

Bijdrager
    Q-collective

Weet je zeker dat de huidige locatie wordt getoond? iCloud houdt tot 24 uur ook de oude locatie vast vanaf het moment dat de iPhone voor het laatst een netwerkverbinding had. Het kan dus best zijn dat dit de locatie van een aantal uur geleden was.

Bijdrager
    Shmoo

Ik merk uit ervaring dat er zo’n 35 meter verschil in kan zitten wanneer iemand zich beweegt. Wanneer de telefoon langere tijd op een vaste positie blijft liggen dan spreek je van een marge van ±6 meter verschil. Het is best wel nauwkeurig moet ik zetten.

Wij gebruiken de Find my Friends functie dagelijks om de hele familie in de gaten te houden. Onderliggende technologie zal wel hetzelfde zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  Shmoo.

Bijdrager
    shakey

Weet je zeker dat de huidige locatie wordt getoond? iCloud houdt tot 24 uur ook de oude locatie vast vanaf het moment dat de iPhone voor het laatst een netwerkverbinding had. Het kan dus best zijn dat dit de locatie van een aantal uur geleden was.

De iPhone is verdwenen sinds gisterenochtend. Gisterenavond hebben we voor het eerst gezocht naar de telefoon. Toen stond bovengenoemde locatie aangegeven. Daar is sindsdien niks aan veranderd.

Bijdrager
    Niels

Waarom log je niet op de iCloud website en maak je gebruik van de Zoek iPhone functie ipv Zoek vrienden.

Daar kun je ook kiezen om de iPhone een geluid te laten afspelen, als het toestel dan in de buurt is kun je horen waar deze is. Bovendien kun je de iPhone in verloren modus zetten, zodat de dief/vinder een melding op het scherm krijgt om contact met jou op te nemen.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  Niels.

Bijdrager
    shakey

Als iemand de sim-kaart heeft vervangen, geeft Find iPhone dan nog steeds aan waar de telefoon zich bevindt?

Bijdrager
    shakey

Waarom log je niet op de iCloud website en maak je gebruik van de Zoek iPhone functie ipv Zoek vrienden.

De iPhone van mijn zoon staat niet ingesteld op Find iPhone. Alleen op Find My Friends.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Hoe nauwkeurig de plaatsbepaling is hangt ook af of de iPhone zich binnen het bereik van Wifi netwerken bevindt. Als ik even een testje doe met de Iphone van mijn zoon zit die er niet meer dan een tiental meters vandaan. Als hij samen met zijn moeder in de auto zit, en ik kijk waar hij is dan is het minder nauwkeurig (rijdt langs de snelweg ipv erop).

Bijdrager
    shakey

We zijn inmiddels een paar dagen verder, en nog steeds geeft Find Friends deze locatie aan.

Ik vraag mij inmiddels serieus af of de locatiebepaling wel klopt. Het is namelijk een onwaarschijnlijke locatie. Je kunt er komen, niet via de boerderij (waar een bejaard echtpaar woont), alleen via de weg, en dan moet je eerst twee hoge hekken overklimmen om bij de sloot te komen.

Maar stel dat iemand daar heeft gestaan met de telefoon, wat kan er dan mee zijn gebeurd? Als iemand hem in de sloot heeft gegooid, dan kan ik mij niet voorstellen dat via GPS nog steeds de locatie bepaald kan worden. Of kan dat toch wel?

Of misschien heeft iemand de sim-kaart van mijn zoon in de sloot gegooid, zodat Find Friends tot in lengte van dagen als ‘current location’ de laatste locatie blijft aangeven waar het GPS-netwerk een signaal heeft opgepikt van de iPhone met de sim-kaart van mijn zoon er nog in?

Dan is ‘current location’ dus niet altijd ‘huidige locatie’? Het kan ook zijn ‘last known location’?

De telefoon is op woensdag gestolen, en de dag erna, dus afgelopen donderdag, heb ik in het weiland gestaan, naar de telefoon gebeld, de kiestoon gehoord maar geen ringtone.

Sinds vandaag, zaterdag, is niet langer de kiestoon te horen als er gebeld wordt naar de iPhone.

Bijdrager
    Shyos

Hier kan echt niemand je verder helpen al je vragen zijn al beantwoord boven je laatste reactie.
    Dus gewoon aangifte doen en een nieuwe aanschaffen…

Moderator
    Mac Daddy

Lijkt mij ook het beste. Er blijven 2 vragen open. Is Find my friends net zo exact als Find my iPhone? En de tweede uiteraard. Wat is er met de telefoon gebeurd? En daar zijn uiteraard meerdere scenarios op te bedenken.
    – Simkaart is daar weggegood en telefoon uitgezet.
    – Telefoon is daar in de sloot gegooid.
    – Telefoon ligt toch nog net ergens anders dan op die 4 meter. (Als ie in de sloot of in de buurt ligt, zal ie inmiddels uitstaan of defect zijn.)

Zal je er antwoord op krijgen? Ik denk het niet, behalve als er toevallig vandaag of morgen ineens een nieuwe locatie wordt doorgegeven. Maar hoe lang wil je wachten en hopen?

Bijdrager
    Shmoo

En als we Columbo erbij zouden halen…

Misschien hebben ze de telefoon op deze locatie wel in een waterdicht doosje begraven om ‘m over 2 of 3 weken weer op te halen wanneer jij al hebt opgegeven met zoeken. Dit is namelijk een ideale nietszeggende locatie om een locatiedienst op uit te laten komen en waar niemand iets mee kan. Veel beter dan in de Kerkstraat 7 of 9 bij pappa en mamma op zolder waar de politie heel eenvoudig kan aanbellen en je weer een draai om je oren krijgt. Niemand zal op deze locatie gaan graven op zoek naar een iPhonetje, de politie zal niet eens hun schoenen vies maken om in dat weiland te gaan kijken en zien vanaf de straat wel dat daar geen iPhone ligt terwijl normale mensen zoiets afdoen met; Fucking Apple en hun totaal onnauwkeurige en afwijkende locatiediensten!

Maar serieus, koop gewoon een nieuwe telefoon. Niet zo moeilijk doen. Telefoons worden gestolen en die ga je ook echt niet meer terugvinden.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  Shmoo.

Bijdrager
    Spinozo

Ik gebruik Find My friends regelmatig en het is erg nauwkeurig. Die telefoon ligt daar gewoon dus ik zou nog eens wat beter zoeken bij daglicht.

Bijdrager
    GoeieDag
    Mac op 07 oktober 2017

Is Find my friends net zo exact als Find my iPhone?

Waarom niet? Ze maken beiden gebruik van de door het OS gegeneerde positie-plot.

Bijdrager
    shakey

Find My Friends en Find iPhone maken beide gebruik van de door het OS gegeneerde positie-plot

GoeieDag, Kun je uitleggen wat die ‘positie-plot’ inhoudt?

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  shakey.
    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  shakey.

Bijdrager
    GoeieDag

Mbv data die via de GPS, GSM en WiFi antennes binnenkomen, berekent het OS continue de actuele positie. Deze positie wordt dan weer verspreid aan de apps die een positieplot nodig hebben en daarvoor toestemming hebben. Wat valt er verder over te vertellen? Behalve dan een technisch verhaal van honderden A4tjes tekst.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  GoeieDag.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.