-
Q:
Hoe poort openzetten bij Speedtouch 500 series?
Eén van de mooie dingen van ADSL is de mogelijkheid om met een goede snelheid op afstand op de machine te kunnen werken. Gecombineerd met VNC kan ik perfect uitleg-op-afstand geven. (De gebruiker aan de andere kant kan meekijken terwijl ik door de telefoon uitleg geef).
Ik kan alleen maar niet ontdekken wáár ik in de Speedtouch de juiste poort kan openzetten. Ik kom gemakkelijk in de modem, maar de interface is niet echt duidelijk.
Wie kan me vertellen waar ik de juiste poort vind (en welke dat dan is)?
(Woz senior is je dankbaar!)
Welke speedtouch heb je precies? Bij de nieuwere typen heb je in je webinterface van je modem gewoon een NAT-menutje. Daar kun je de poorten mee openzetten. Ik heb een ouder type met de bekende hack uitgevoerd. Poorten openzetten gaan dan met de terminal. Eerst inloggen op het modem. Dan intypen:
nat
daarna poorten openzetten met (bv om tcp poort 80 open te zetten naar het lokale adres 10.0.0.150:
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=0.0.0.0:80
typ als je klaar bent
save
dat is het. je kunt nog controleren of het gelukt is door
list
in te typen. Krijg je een overzichtje met de poorten die openstaan.
Hopelijk is dit wat je bedoelt.grtz, Michiel
Upload van je ftp hoort gewoon de maximale (gemiddelde) upload die je provider heeft ingesteld. Ik heb basic ADSL bij XS4all en haal dus ongeveer 35k/s.
Volgens mij is ftp poort 20 en 21 (uit mijn hoofd, kun je vast wel ergens checken). Ik neem dan aan dat die allebei open moeten staan.
”erikaatjuh”ja klopt
2048-8064/1024 Kbit/s
daarom zou hij best wat sneller mogen! betaal niet voor niets zoveel
maar upload ik naar een server gaat hij wel 90 ofzo.. maar als mensen van mij downloaden van mijn ftp server gaat hij dus maar rond de 25Dan heeft die ander niet zn snel abbonoment denk ik.
Eeeehhhmmmmm,
Hoewel zelf Macfanaat eerste uur, heeft WOZSenior een XP bakje, en dus ook geen Terminal… Ik heb al een hele guerilla oorlog achter de rug met die bepaalde PC, en WOZ Senior is ook nog eens ‘new to the game’ . (Vandaar de uitleg op afstand via VNC).
Dus, hoe kom ik in een Winbak erin? Via de ‘promptbox ‘oid?
Dat gedoe in de forums over schrijffouten vind ik vaak heel irritant, maar onjuist gebruikte eenheden is pas echt slecht voor een goede communicatie.
”erikaatjuh”alleen gaat hij niet harder dan 10 kb
”mach2″en haal dus ongeveer 35k/s
Ik heb de ISO definitie niet bij de hand, maar volgens mij moet het zijn:
kbps of kb/sec is kilobit per seconde
kBps of kB/sec is kilobyte per seconde
”WOZ”Eeeehhhmmmmm,
Dus, hoe kom ik in een Winbak erin? Via de ‘promptbox ‘oid?
inderdaad in de promptbox invullen
telnet 10.0.0.138
dan de methode zoals ik eerder beschreef.Maarrrrr, ik heb een goeie tip. Kijk op de site weethet. Daar staat alles heel netjes en begrijpelijk uitgelegd.
succes.
”rbroen”Dat gedoe in de forums over schrijffouten vind ik vaak heel irritant, maar onjuist gebruikte eenheden is pas echt slecht voor een goede communicatie.
Ik vind mensen zoals jou irritant. je zeikt alleen in dit topic, verder heb je niets toegevoegd in dit topic…dus hou lekker je mond! Foutje is menselijk!
Voor de andere mensen die hebben geholpen:
zo hij werkt nu eindelijk! Snelheden rond de 80 kb/s 8)bedankt voor jullie hulp!
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.