4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Hoe plugin Firefox aanpassen?

Ik wordt helemaal gek van de autofocus op tekstvelden in de browser. Ga je bijvoorbeeld naar google.nl, dan wordt het zoekvlak actief, en werken pageup/down etc niet meer. Leuk en handig op pagina één van een zoekmachine, maar meestal wil je meerdere pagina’s resultaten doorbossen, en dan moet je steeds ernaast klikken voor je kunt scrollen.

Nu wilde ik deze plugin omgekeerd maken:
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/auto-cursor/?src=search
    In de javascript moet volgens mij enkel een woordje focus omgezet worden in blur, en dan zou het klaar moeten zijn.
    Maar helaas kun je zo’n plugin niet even aanpassen en terugzetten, dan raakt heel Firefox over de zeik en is ie zelfs alle plugins kwijt.

Wie weet hoe plugins te maken, en wil deze aanpassing even doen?

Bijdrager
    iep

Google.nl is zo’n beetje het allerslechtste voorbeeld wat je maar kunt noemen. Het tekstveld is het enige nuttige op heel die pagina. Scrollen heeft geen enkele zin omdat de pagina niet scrollbaar is. Zoveel staat er niet op. Als ik een zoekopdracht invoer en bij de resultatenpagina uitkom dan kan ik gewoon mijn navigatie toetsen (pijltjes, pgup/pgdn/home/end) gebruiken. Dat (standaard) gedrag is reden geweest waarom die extension waar je nu naar linkt is gemaakt.
    Het kan zijn dat er iets mis is in je browser/Firefox profiel. Ik zou daar ook eens naar gaan kijken.

Bijdrager
    computer space

Het gaat niet om Google, maar het is een breed bekend voorbeeld.

Bijdrager
    iep

Ik ben het in ieder geval nog op geen enkele site met een tekstveld tegengekomen. Hier dus ook niet. Heb je misschien een ander voorbeeld dan Google?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.