15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    boeg

Hoe OSX 10.0.4 upgraden naar 10.1.*?

Hallo,

Weet iemand hoe je een OSx 10.0.4 kan updaten naar 10.1? Het schijnt dat je totdat 10.1.5 gratis kan updaten. Ik kan echter nergens een update naar 10.1 vinden. Wel de update 10.1.5 (apple.com) maar deze instaleert niet op 10.0.4.
    Hoe of waar kan ik deze update doen???
    systeem:
    Mac OS X
    10.0.4 build 4Q12
    geheugen 384mb
    PowerPC G3

tia

rene

Bijdrager
    Gijs Raggers

Niet aan beginen. Kijk eens of er iemand in je buurt een recente mac heeft. Installeer zijn/haar 10.2 of liefst 10.3. Het updaten naar 10.1 is verspilde energie. Succes.

Bijdrager
    Pasav

Of schaf 10.3 … is echt de moeite waard tov 10.0 / 10.1

Bijdrager
    misterx

Als je een G3 B/W hebt is het inderdaad mogelijk om 10.3 erop te zetten.
    Als je 10.1 erop wil zetten, moet je een schijfje aanschaffen met de update. €€€!
    Doe het nou in 1 keer goed en installeer 10.3 a.d.h.v. een bruikleen systeemschijf.
    Ga nu geen geld in systeemsoftware steken als 10.4 eraan zit te komen.

Nu kan ik je alleen niet zeggen of systeem 10.4 een G3 machine goed doet.:roll:
    Misschien dat iemand toch kan zeggen dat 10.3 beter is voor dat type Mac.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
    Succes! 8)

Bijdrager
    Zout

waar heb je vandaan dan dat van 10.0.x naar 10.1.x een gratis update is? Volgens mij moest je die gewoon kopen voor 50 euro ofzo hoor! Probeer het eens op tweedehandsmac als je perse 10.1 wilt draaien. Ik zou nog even doorsparen voor 10.3 of straks 10.4

Bijdrager
    Triumph

Alle voorgaande adviesen zijn het beste, maar wil je toch naar 10.1 toe dan heb ik hier nog wel een upgrade kit (CD) die ik destijds heb gekocht. Voor 5 euro mag je die wel overnemen.
    Maar zoals voorgaande al vertelde beter is gelijk naar 10.3 te upgraden

Bijdrager
    macpro
    ”gijsraggers”

Niet aan beginen. Kijk eens of er iemand in je buurt een recente mac heeft. Installeer zijn/haar 10.2 of liefst 10.3.

Ahum!:? :o

”misterx”

Nu kan ik je alleen niet zeggen of systeem 10.4 een G3 machine goed doet.:roll:
    Misschien dat iemand toch kan zeggen dat 10.3 beter is voor dat type Mac.

De 10.4 preview draait prima op mijn iBook G3.
    Dus voor de B&W G3 voorzie ik geen problemen.

Moderator
    Poezenbeest

@gijsraggers….
    – het etiquette even doorlezen…. ik geloof dat MacPro bedoeld dat het vermenigvuldigen van softwarew illegaal is en dat dit forum alle medewerking aan illegaliteit weigert….
    – vraag me trouwens af waar hij zijn Tiger vandaan heeft…. :D:D

@boeg
    :
    – het updaten is gratis binnen de hoofdstukken van OSX… dua alles van 10.0.x is gratis voor jou, maar 10.1.x, 10.2.x en 10.3.x zijn niet gratis… erger nog…. ik zou met mijn systeem (10.3.5) moeten betalen voor een downgrade naar jouw systeem.

Nu is bijvoorbeeld de combo-updater voor 10.3.5 wel gratis van de apple-site af te halen, maar deze zal alleen maar systemen van 10.3.x bijwerken… op 10.2.x zal het gewoon niks doen….

Let wel: programma’s als iTunes, iMovie en de rest, worden wel door en door ge-updatet… zolang je systeem het aankan… zo stoppen de updates van iTunes in OS9 al ergens rond versie 2, terwijl ik hier 4.7 of zo draai.

Bijdrager
    macpro
    ”Zerk”

- vraag me trouwens af waar hij zijn Tiger vandaan heeft…. :D:D

Die heb ik gekregen van iemand.
    Ben trouwens wel benieuwd in hoeverre die preview versie van Tiger illegaal is.
    Apple heeft ‘m gratis weggegeven aan ontwikkelaars.
    Dus doordat ik nu ook in het bezit ben van die versie loopt Apple geen inkomsten mis.

Het is natuurlijk wat anders als ik straks de Golden Master van Tiger ga downloaden en die dan ga gebruiken als echte versie. Dat is gewoon fout.

Bijdrager
    3sje

De preview van Tiger is te downloaden op de Developer Site (ADC) als je een Seed Key heb (betalend lid van ADC), dus het kan heel goed 100% legaal zijn.

Als je niet op zo’n wijze aan Tiger komt en het gewoon gebruikt, als je iets kwijt bent, eigen schuld! Het is een preview (ja woké Apple is fantastisch, maar een bugje en foutje kan er nog wel inzitten), dus als je er niet te veel van afweet en dit gaat gebruiken als primair of enig systeem, dan ben je niet zo goed bezig vind ik:-)

En a.u.b. betaal nu niet voor een upgrade naar iets pre-Panther, op mijn beige G3 draait alles zelfs supergoed (Panther is ook sneller als Jaguar, etc) Steek dus maar je geld in gewoon een Panther aan te schaffen of als je nog kan wachten, tot het tijgertje geboren is:-)

Bijdrager
    Mendoza

@macpro
    hoe bevalt tiger?

Bijdrager
    macpro
    ”Mendoza”

@macpro
    hoe bevalt tiger?

Wat ik tot nu toe gezien heb is wel aardig. Het staat op een losse harde schijf die ik af en toe aan een Mac hang om eens wat te bekijken.
    Waar ik wel echt van onder de indruk ben is spotlight.
    Tiger had ik geïnstalleerd vanaf m’n iMac.
    Vervolgens de schijf aan de iBook gehangen en opgestart.
    Vrijwel direct daarna Spotlight gebruikt en hij vond zonder pardon documenten op de interne schijf van de iBook.:)

Bijdrager
    Napsju

Beta / Alpha besturingssystemen en overige sorftware zijn vrijwel altijd volledig legaal en gratis te verkrijgen. Zo heeft Microsoft ook gratis Windows XP 64bit Beta voor mensen die dat graag willen gebruiken. (op eigen risico.) Waarom zou je immers betalen voor een product dat nog niet af is en nog vol zit met insecten (bugs)??

Bijdrager
    Gijs

Tjonge, jullie slaan de plank een beetje mis. Natuurlijk is het aan te raden 10.2 of 10.3 te installeren. Maar 10.1 was tegen verzendkosten te verkrijgen voor bezitters van 10.0.4., dus in feite wel degelijk een gratis update. Of hij nog ergens te vinden is, is een andere vraag.

Bijdrager
    Sad

Even voor de goede orde:

– dit is geen “Tiger” topic. Ik vind het raar dat mensen Tiger adviseren terwijl dat OS niet af is, niet goed werkt, niet door Apple wordt ondersteund, en niet te koop is.

– van 10.0 naar 10.1 zou tegen verzendkosten bij Apple aangevraagd kunnen worden, maar volgens mij wordt 10.1 niet meer geleverd en zullen ze je altijd adviseren 10.3 te nemen.

– Ik zelf zou ook 10.3 adviseren. Dat is ECHT de moeite waard en het draait nog sneller ook!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.