12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Hoe OS X panther herinstalleren zonder gegevens te verliezen

ik heb eens gelezen op het forum ooit dat je OS X zou kunnen herinstalleren zonder dat je alles kwijt bent, kan iemand me zeggen hoe dit in zn werk gaat?

tnx grtz :finderoud:

Bijdrager
    piebas

Je kunt kiezen bij het installeren van mac os x voor de optie archiveer en installeer, dan worden de gebruikers én alle instellingen e.d. overgenomen.

Suc6!

Bijdrager
    sedikit

Stop je InstallatieCD in je computer
    Zet je computer uit
    Start hem op met de c-toets ingedrukt houden
    Kies de taal in het dan verschijnend venster
    Kies “installeren”
    Nu weet ik de volgorde niet meer zo precies, maar je krijgt dan een venster met opties.
    Eén van die opties is (ongeveer) “met behoud van archieven”
    Dan gaat de installatie door en click je de opties die dan verschijnen gewoon aan.
    Dat is alles, het wijst zich vanzelf.
    Na afloop zul je in de kolom waarin de HD staat het oude systeem staan, dat kun je dan weggooien.
    Je moet wel alle iconen terugzetten in je dock.
    Succes!

Inactief
    Anoniem

tnx guys:) ga het eens proberen
    jullie zijn toch zeker dat mijn itunes bib enzo niet weg is hé?

Bijdrager
    macpro

Waarom maak je je zorgen dat je je data kwijtraakt?
    Je maakt toch regelmatig backups, voor het geval je schijf eens zou crashen?
    :o

Bijdrager
    Macinspire

Ja dat schreeuw ik ook vaker maar de waarheid is echter omgekeerd.
    Nogal balen als dadelijk je itunes lib weg is…

Bijdrager
    fistkikker

ter geruststelling, ik heb het weleens gedaan en mijn iTunes en veel belangrijker, mijn niet opnieuw te rippen iPhoto lib waren er nog steeds. De backup kon in zijn doosje blijven….

”Macinspire”

Ja dat schreeuw ik ook vaker maar de waarheid is echter omgekeerd.
    Nogal balen als dadelijk je itunes lib weg is…

zeker M$-meuk gewend….

Bijdrager
    sean2901

Blijven dan ook al mijn geinstalleerde programma’s staan want ik heb er een hoop op staa en ben niet van plan ze allemaal terug te installeren Alvast bedankt

Bijdrager
    a la Mac
    ”sedikit”

Stop je InstallatieCD in je computer
    Zet je computer uit
    Start hem op met de c-toets ingedrukt houden
    Kies de taal in het dan verschijnend venster
    Kies “installeren”
    Nu weet ik de volgorde niet meer zo precies, maar je krijgt dan een venster met opties.
    Eén van die opties is (ongeveer) “met behoud van archieven”
    Dan gaat de installatie door en click je de opties die dan verschijnen gewoon aan.
    Dat is alles, het wijst zich vanzelf.
    Na afloop zul je in de kolom waarin de HD staat het oude systeem staan, dat kun je dan weggooien.
    Je moet wel alle iconen terugzetten in je dock.
    Succes!

Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen opstart met C ingedrukt. Als je de CD opent krijg je toch ook het programma “Install Mac OS X” (of zoiets) te zien? Dat bespaart je een druk op het toetsenbord :).

Bijdrager
    sean2901

Uhu dat weet ik dan ook weeral maar ik heb bijvoorbeeld word en iwork en photoshop erop staan en moet ik die dan ook terug gaan installeren of blijven die staan Thx

Bijdrager
    btech

blijven dan ook al je bewaarde documenten zonder problemen overgezet?

Bijdrager
    sean2901

Ik heb de rinstall eersgistere gedaan We de archiveer en install en alles stond er nog op Enkel cleardock en startup sound moest ik opnieuw installere maar dat is een kleintje Maar voor de zekerheid zou ik toch een backup make of de belangrijkste dinge opslaan Succes

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.