18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

Hoe optellen en aftrekken in Excel?!

Wie helpt me: op het oog een simpele functie: optellen en aftrekken van bedragen in kolommen van Excel. Maar ik heb er helemaal geen verstand van. Heb gezocht naar boek Excel for Dummies, maar is er niet in het Nederlands. En de Microsoft helpsite hielp ook niks.

Ik krijg zo iemand op bezoek, die wat eenvoudige boekhoudtechnieken wil laten zien, maar hij werkt op Excel op Windows en kan op mijn MacBook (Office 2011) niet vinden wat hij zoekt.

Weet iemand eenvoudigweg hoe ik kan instellen dat ik een aantal kolommen met bedragen verticaal kan optellen en dan horizontaal de totalen daarvan. We konden het nergens vinden!

Bijdrager
    madcat

in een veld kan je typen “= 100 – 10 + 5” of “=A1+B1-C1”

=sum(A1:A9) zal een rij optellen bij elkaar (deze kan je dan zetten in A10)

Bijdrager
    Chorro

Door =SOM(cel1+cel2) in een cel in te voeren. Kan ook =SOM(eerstecel:laatstecel) zijn, hierbij reken je alles bij elkaar op wat er tussen die cellen zit.

Bijdrager
    SunKeeper

Werkt dat dan anders als Numbers?

Ik dacht dat Excel ook een kwestie was van = invoeren in de resultaatcel en dan de cellen die je moet optellen aanklikken. Misschien dan al te lang niet meer gebruikt als dat niet zo is.

Bijdrager
    KarelWillem

Het maakt weinig uit of je nu Excel op een Mac of PC hebt.

De basis wordt hier keurig uitgelegd:
    http://www.excel-hulp.nl/handleiding.php

Bijdrager
    Wyodor

@MacAanZee

Ik zou m’n lesgeld terughalen.

journalist/communicatie, PR & imagebuilding, trendwatching

Moeilijke woorden in het Engels gebruiken, maar geen handleiding kunnen lezen.

Bijdrager
    mowat

@MacaanZee

Microsoft heeft een volledige Nederlandstalige handleiding voor het gebruik van “excel for Mac” op zijn site staan.
    Daar vind je een antwoord op je vraag :
    http://www.microsoft.com/belux/nl/mac/excel/getting-started-with-excel

Bijdrager