11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    AnK

Hoe open ik backup van oude G5?

Mijn oude Mac G5 start niet meer op. Wel heb ik een backup op een externe harde schijf. Hoe kan ik deze backup openen? Ik wil bij het videomateriaal kunnen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Als het goed is kan je rechtsklikken op de sparsebundle en voor ‘Toon Pakketinhoud’ kiezen. Daarna zou je door de Time Machine directories moeten kunnen browsen.

Ten minste, zo werkte het volgens mij onder Leopard. Later is het anders geworden, dus misschien ben ik in de war.

Bijdrager
    GoeieDag

Moet je wel melden op wat voor manier de backup is gemaakt!

Bijdrager
    AnK

Op een Macbook (2011) met Time Machine.

Dit is wat ik in de mappen zie en kan openen:

Applications (Mac OS 9)
    Specular Infini-D™ 3.5 Demo
    Sample Output
    System
    Library
    CoreServices
    boot.efi
    BootX

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Helaas geen gebruikersmap dus. Ik bedacht met net dat het ook anders kan. Probeer dit eens:

Druk option op je toetsenbord in en klik tegelijkertijd op het Time Machine-icoontje in de menubalk. Je krijgt dan de optie “Browse Other Backups Disks” te zien (of iets soortgelijks in de Nederlandse versie natuurlijk). Als je daar op klikt kan je de backupschijf van je G5 kiezen en hopelijk openen.

Bijdrager
    AnK

Inderdaad komt er ‘Zoek op andere reservekopieën’, maar dat levert helaas niet meer op dan gewoon de backup in de Finder openen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dan lijkt het mij dat een van de volgende twee dingen waar zijn:
    1. De gebruikersmap is nooit gebackupt.
    2. De gebruikersmap zit “dicht” tot de juiste gebruiker poogt de backup te openen.

Om wat voor model G5 gaat het? Een Power Mac of een iMac? In beide gevallen zou je zonder teveel moeite de hard schijf uit de G5 kunnen verwijderen en deze direct aansluiten op je huidige computer. Alleen het iMac G5 model met ingebouwde iSight is erg veel werk.

Bijdrager
    AnK

Ik denk optie 2 (juiste gebruiker), omdat de computer van mijn vader was, met een wachtwoord erop. Het gaat om een Power Mac.

Is dit een goede handleiding voor het verwijderen van de harde schijf?
    http://manuals.info.apple.com/MANUALS/0/MA75/nl_NL/073-0806.pdf

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ja. De ophanging van de harde schijven is in de 3 jaren dat de Power Mac op de markt was nooit verandert. Je hebt er eigenlijk ook geen handleiding voor nodig zo makkelijk is het.:lol:

Bijdrager
    AnK

Ik ga het proberen.
    Dank voor je hulp!

Bijdrager
    GoeieDag
    AnjaK op 28 januari 2015

Dit is wat ik in de mappen zie en kan openen:
    Applications (Mac OS 9)
    Specular Infini-D™ 3.5 Demo
    Sample Output
    System
    Library
    CoreServices
    boot.efi
    BootX

Lijkt mee geen TM backup; dan moet je toch echt meer zien.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.