17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    bonestaak

Hoe ondertitel toevoegen aan een .mkv

Ik heb enkele .mkv bestanden waar ik ook een dutch.srt bij heb. Hoe voeg ik deze (op de Mac) samen?

Bijdrager
    ro_me

Neem een ananas, 30ml Rum, 30 ml sinasappelsap, ijs en een lekker olijfje! Mixen maar
    ‘Put down that cocktail!’

Bijdrager
    janbertwedman

Inderdaad Handbrake maar Subler kan het ook en ook gratis.

Bijdrager
    bonestaak

Ik zag inderdaad subtitles erbij staan. Ik zag daarbij verschillende opties, eerst burn in gedaan maar dan zou hij 6 uur bezig zijn. Nu op default gezet. Moet ik nog steeds 1,5 uur wachten. Hoop dat het dan wel goed gaat.

Bijdrager
    vanadium

gewoon afspelen met VLC of Plex en het .srt bestand dezelfde naam geven als het .mkv bestand en in dezelfde map plaatsen. Dan hoef je niks te renderen met handbrake etc

Bijdrager
    bonestaak

Ondanks dat ik een premium account heb gebruik ik plex niet meer omdat deze niet echt goed met de DS214 plus samenwerkt. Ik gebruik daarom nu DSVideo. VLC heeft nooit echt gewerkt (in een netwerk).
    Bij Plex moest ik ook alle bestanden omzetten in mp4 (of m4v zoals handbrake doet). DSvideo rendeert wel met de intel processor. Wil niet zeggen dat DSVideo dus ook alles vloeiend speelt maar bij Plex is het alleen maar mp4 en anders niet.

Moderator
    Night

Waarom zou je dat willen?
    VLC kan beiden tegelijk afspelen en de meeste exportprogramma’s om het op een iDevice af te spelen – zoals cocktail – hebben de optie om een SRT te hard-embedden.

Wil je echter toch een MKV blijven behouden inclusief de NL ondertitels, kun je eens kijken naar
    http://www.macupdate.com/app/mac/16837/mkvtoolnix
    http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/doc/mkvmerge-gui.html

Bijdrager
    bonestaak

Ik speel met name mijn films in de huiskamer af en dan dus op de ATV4 Ik heb dus ook geen zin om mijn Mac dag en nacht aan te laten staan.

Ik ga in ieder geval morgen die mkvtoolnix (2e link werkt niet) en Subler uitproberen.

Bijdrager
    JailbreakLover101

Ik weet een hele makkelijke en een gratis manier. Je moet niet van die dure programma’s hebben als het easy gaat. Download vlc media player http://www.videolan.org/vlc/. Als je dan je film opent met vlc, staat er vanboven ondertitels en dan klik je op ondertitelbestand toevoegen en klaar. Het moet wel een srt bestand zijn maar dat heb je zeker wel.

Moderator
    Night

Die tweede link heb je ook niet (meer) nodig. Versie 8.7 heeft zijn eigen GUI.

Bijdrager
    computer space

mkvtoolnix
    Tip: gooi srt bestand in firefox, copy-paste dan naar texteditor utf-8 file en voeg dat bestand toe. Direct krijg je heel vaak tekenset-errors, en firefox herkent tekensets uitstekend.

Moderator
    Night

Leuke tip:-)

Moderator
    Night

Waarom gebruik je dan niet gewoon Handbrake? Voeg sub toe en exporteer met de ATV3 preset. Klaar.

Bijdrager
    bonestaak

@ Night: Dat doe ik nu dus ook.

Bijdrager
    bonestaak

Oh dat ATV3 had ik nog niet ingesteld, normaal wordt er altijd een m4v (mp4) gemaakt.

Bijdrager
    fixar

Misschien ligt het aan mij, maar ik gebruik ook een ATV4 en al mijn data staat op een gedeelde schijf in het netwerk. Als ik daar een MKV (of willekeurig welke andere codec) in een mapje heb staan en ik gooi er een srt-bestand bij met dezelfde naam dan snapt de Infuse-App (Aanrader!) op de ATV4 prima dat je die ondertitels wilt gebruiken.

Infuse beschikt zelfs over de simpele mogelijkheid om de ondertitels enkele seconden (per 0,1 sec) naar voor of naar achteren te schuiven om timing issues weg te nemen. (afspelen—> swipen naar beneden–> ondertitels—>Tijdscompensatie)

Daarnaast kun je in infuse ook gewoon subttiles naar wens laten binnen halen via bijv opensubtitles.org, nóg makkelijker (afspelen—> swipen naar beneden–> ondertitels——>sporen–> meer–> kies taal en een van de beschikbare ondertitels)

Er hoeft dan ook nix opnieuw gecodeerd te worden… Easy!

Bijdrager
    bonestaak

Ook interessant om te weten. Alleen ik heb infuse ook al opgehaald een maand of twee geleden, toen kwam ik meteen bij de start al niet weg, weet op dit moment ook even niet waarom maar ik zal vanavond eens er naar kijken.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.