5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Arno

Hoe Numbers-document bewerken op computer+iPad?

Ik ben op zoek naar een mooie manier om mijn administratie (simpel Numbers-/Excel-tabelletje) bij te houden op zowel mijn iPad als Mac thuis (en liefst ook nog op een andere Mac). Nu deed ik dit via Google Docs, wat natuurlijk prachtig online werkt en dus altijd beschikbaar en up-to-date. Sinds ik een iPad heb zou ik dit graag met Numbers doen. De iPad-app werk erg prettig, en de Google Docs iPad-versie (iPhone eigenlijk) werkt gewoon niet zo fijn op de iPad. Maar hoe kan ik nu het beste 1 spreadsheet hebben die ik op zowel m’n iMac, Mac op het werk en iPad kan bewerken? Telkens heen-en-weer mailen lijkt me niet erg handig.

Bijdrager
    MausB

via dropbox?

Bijdrager
    Arno

Kan, maar dan importeert ‘ie hem in Numbers (op de iPad) en moet ik hem weer via omslachtige manieren exporteren en via m’n iMac weer opslaan in Dropbox. Hij opent ‘m dus niet zoals een normaal programma, maar importeert hem en maakt een nieuw bestand.

Geblokkeerd
    Anoniem

Misschien met iDisk? Is toch’n tool van Apple zelf.

Bijdrager
    joostovermars

Dit probleem is exact het grootste gemis van de iPad als je hem voor je werk wilt gebruiken. Met Docs to go van Dataviz kun je wel syncen met o.à. Dropbox en iDisk, maar de software zelf haalt het niet bij iWork for iPad.

Zoals het nu ligt kun je dus wel heen ( van iDisk of dropbox naar iPad) maar terug kan niet. Naar jezelf mailen is natuurlijk een draak van een oplossing.

Ik vermoed dat Apple toch snel met een software update zal komen die dit mogelijk maakt. Je zou toch op z’n minst syncen met MobileMe verwachten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.