22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    Gitte65

Hoe neem jij je snoeren en hub(s) mee?

Ben sinds (heel) kort in het bezit van een MBP 15″ 2017. Het is een hele fijne machine alleen wel met een klein bijkomend probleempje: hoe neem ik mijn hub en snoer mee?
    In de Hub zit een USB-key en een SD-card en die laat ik er, na afkoppelen, het liefst gewoon in zitten, anders heb ik nog 2 extra handeling te doen (ja, ik weet het, een luxeprobleem ;-)).
    De sleeve van mijn MBP heeft helaas geen opbergruimte, ik heb daar wel naar gezocht, maar een stevige 15″ sleeve mét opbergruimte heb ik niet kunnen vinden.

Daarom ben ik nu op zoek gegaan naar opbergmogelijkheden voor het oplaadssnoer en hub(‘s), maar het enige wat ik tot nu toe kan vinden is de Caddysack van Twelve South, verder kan ik niets vinden wat hier een beetje op lijkt. Ik vind dit overigens wel een mooie oplossing, maar 1 optie vind ik zo karig… (en hij is best wel groot)
    Dus ik ben heel benieuwd hoe andere OMT-ers dit probleempje tackelen (het niet aanschaffen van een 2016-2017 MBP telt daarbij niet als een goed antwoord:-P ).

Bijdrager
    madcat

Waarom wil je de hub uberhaupt mee nemen?

Zet de usb en sd kaart lekker op de ssd als je hem meeneemt en zorg ervoor dat de accu vol zit, dan gaat hij toch een hele dag mee?

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Een usb-key ? wat moeten we daar bij voorstellen ?

Bijdrager
    Gitte65

Goeie vraag @madcat!
    Het gaat om een USB-key (Codemeter) waardoor ik een bepaald programma kan gebruiken, zonder die key werkt dat programma niet.
    Op de SD-card staan mijn foto’s, maar dat zijn er zoveel (± 170 GB) dat ik die liever niet op mijn harde schijf zet, want dan is die zo snel vol (zit een 512 GB schijf in), maar daar zou ik eventueel nog een andere oplossing voor kunnen verzinnen.
    Snoer is niet altijd nodig, maar soms wel.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Gewoon een goede oude laptoptas. Meer dan genoeg ruimte voor zooi.

Bijdrager
    Gitte65
    MEEUW op 29 november 2017

Dit:

penseel op 29 november 2017

https://www.koffergigant.nl/koffers/samsonite-transit-2-synaptic-17-jet-black.html:-?

Daarin is genoeg plek om een hele week mee op stap te gaan!:-D

Waffle op 29 november 2017

Gewoon een goede oude laptoptas. Meer dan genoeg ruimte voor zooi.

Ja, in dat geval zeker!
    Mijn MBP gaat overigens ook weer in een tas. Maar misschien moet ik dan toch maar op zoek naar een nieuwe tas met meer vakken.

Bijdrager
    Gitte65
    penseel op 29 november 2017

https://www.bagageonline.nl/laptoptassen.html

Lekker bezig!(y):-P
    Maar die had ik wel nog wel kunnen vinden, hoor ;-).
    Toch hoop ik stiekem nog op een link naar zoiets als die Caddysack van Twevle South

Bijdrager
    Shmoo

Troubles, troubles, troubles…

Als Bryan Abrams eens een adviesforum als OMT had gehad in de jaren ’90.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid
    Gitte65 op 29 november 2017
    MEEUW op 29 november 2017

Dit:

Bedoelde meer als dit een key usb was om de laptop te kunnen opstarten
    Een beveiliging is het de bedoeling om die apart van de laptop te houden ;).
    Maar gelukkig is het om alleen programma te starten (zou ik ook niet zo half in mijn laptop laten, dat is niet voor niks)

Bijdrager
    Brombeer

Hubs transporteer ik liefst zonder apostrof.
    Die CaddySack is wel een mooi speeltje, maar met een doosje voor een videoband of een klein lunchtrommeltje ben je aanzienlijk goedkoper uit.
    Vraag desnoods opa eens of die nog een Tjoklatblik vol schroefjes in de schuur heeft.

Bijdrager
    nnsa

Bijdrager
    Brombeer

Die toilettasjes delen ze toch ook uit in het vliegtuig?

Bijdrager
    nnsa

@brombeer Had je er maar één…

Bijdrager
    koen

Bijdrager
    Vroegah

Bijdrager
    Zwollywood

Hier staan ook nog wel wat interessante dingen tussen misschien: https://www.bol.com/nl/l/tasorganizers/N/16816/

Bijdrager
    Pivni Pes

Afkoppelen die zooi, wil je dat er iets afbreekt in je poorten ofzo?
    Dongel en andere toeters en bellen in een of opbergvakje in je laptop tas/koffer.

Ik heb een laptop tas (case logic), strak er omheen.
    Als je deze nieuw koopt, dan zit er een schuimvulling in om de tas stevig te houden in de schap van de winkel.
    Deze heb ik laten zitten, aan een kant zit de Macbook en aan de andere kant wat snoertjes, werkt perfect.

Bijdrager
    nnsa

@Zwollywood: Inderdaad leuke aanvulling !

Bijdrager
    Gitte65

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb gebruik ondertussen maar even het hoesje van mijn externe schijf voor transport van de hub, kan er niets kapot gaan.

En dan ga ik binnenkort met de link van @Zwollywood aan de slag: bedankt voor deze tip!
    De Powerpacker van @nnsa ziet er trouwens ook handig uit maar vind ik misschien net te groot….

En Brombeer, ik zal voortaan geen ‘ meer gebruiken, je hebt gelijk, het is gewoon 1 hub, 2 hubben;-) ,het Tjoklatblikje is helaas al ingebruik als knopentrommel.

Bijdrager
    Shmoo

Da’s wel een mooi tasje vriend.

Volgens mij zou je ‘m ook nog aan je riem van de broek kunnen doen.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.