6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Marius1976

hoe multi Volume CD kopieren

Hoi!

Hier heb ik een CD met daarop als het ware twee volumes. Een ROM gedeelte en een AUDIO gedeelte. Als ik deze CD in mijn mac stop, dan zie ik ook in de finder twee icoontjes van CD’s verschijnen.

Nu wil ik deze CD kopieren, teneinde een Backup te maken. Het is al een oudere CD, en ik ben er ontzettend aan gehecht. Het lukt alleen niet goed, vanwege die twee volumes.

Iemand een tip?

Bedankt
    Marius

Bijdrager
    Pieterr

Je moet je niet door die Volumes laten afleiden. Je kunt met behulp van schijfhulpprogramma een “image” maken van de hele schijf. Selecteer in schijfhulpprogramma de hele schijf, en niet slechts een van de partities. Vervolgens maak je een “image”.

http://support.apple.com/kb/HT2059

Bijdrager
    Marius1976

Mja. Ik heb dat geprobeerd, maar toch lijkt het niet te lukken.

Het gaat om een computerspel met een audio track. Het is Secret of Monkey Island. Ik denk: ik maak een ISO en mount die ISO daarna in bijvoorbeeld zoiets als Parallels. Gek genoeg werkt dat niet.

Nu weet ik dat ik voor Monkey Island ook ScummVM kan gebruiken, maar ik ben er ook op ‘gebrand’ om van deze CD een backup te maken…

Ik zal het nog eens proberen.
    Marius

Bijdrager
    Sumar

Herkenbaar probleem. 7th Guest heeft precies hetzelfde: data+audio. Ik heb al verschillende dingen geprobeert (DMG maken, Disk Utillity) maar niks lijkt te werken.

Bijdrager
    Pieterr

Jeetje. The 7th Guest. Da’s lang geleden.

Close, but no cigar!:-)

Bijdrager
    Marius1976

Het is nog veel gekker nu.

Schijfhulpprogramma blijft vastlopen zodra die CD ook maar in de buurt van m’n mac komt.

Raar.
    M.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.