11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Hoe moet ik Multi-Domain SSL certificaat installeren?

Ik wil op een server met Server.app een Multi Domain SSL certificaat installeren.

www. domein1.nl
    www. domein2.nl
    subdomein. domein2.nl

Kan ik dan een certificaat aanvragen bij bijvoorbeeld openprovider, daar een CSR genereren en die vervolgens importeren zoals op schermafbeelding om daarna het geleverde certificaat toe te voegen? Is het zo makkelijk of moet ik met nog meer dingen rekening houden?

Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft die mij op weg kan helpen?

Bijdrager
    TheBigZ

Hoi Leendert, wat is de vraag achter de vraag? Wil je meerdere van jouw websites achter HTTPS zetten? (Zelf met certificaten gaan sleutelen wil je toch zeker niet….)

Geblokkeerd

Nee, ik wil er eentje kopen en die op de server zetten. Ik heb nu op die website een certificaatje dat alleen dat subdomein doet en nu migreer ik die website naar een andere server waar al Kronkelroutes.nl en mail met een certificaatje worden afgehandeld. Op die server moet dan zo’n Multi Domain certificaat komen. De eerste server wordt dan overbodig en werkstation.

Bijdrager
    TheBigZ

Eentje kopen? Kan dat niet (gratis) met Let’s Encrypt?

https://community.letsencrypt.org/t/how-do-i-obtain-a-multi-domain-certificate/57976

Geblokkeerd

Daar schiet mijn kennis dus voor te kort. Voorheen maakte ik een CSR op de server, leverde die in bij openprovider en kreeg bestandjes terug die ik met Server.app toevoegde. Maar dat werkt maar voor 1 (sub)domein. Ik loop er nu een beetje op vast omdat het deze keer een multi domain moet zijn en die kan je met Server.app niet maken. Ik zou graag iemand een lekkere fles wijn in zijn hand duwen die het voor mij wilde doen. Het gaat mij nu boven de pet. En ik ben natuurlijk te neurotisch om te functioneren waardoor ik het niet aandurf omdat het resultaat onbekend is.

Bijdrager
    TheBigZ

Geblokkeerd

Ja, ik heb een stapeltje Mac mini’s. Eentje is van een vroegere klant die nog even twee websites draait, de eerste twee zijn van mij. Het is de bedoeling dat alles op 1 server gehost wordt en dat er eentje naar Mien Wief gaat als werkstation want ze wil ook een Mac. Ik ga eens kijken hoe dat werkt met die link van je.

EDIT: met homebrew heb ik al eens een server genekt, te weinig kennis.

Bijdrager
    TheBigZ

Lang Lid op 21 januari 2019 om 18:27
    EDIT: met homebrew heb ik al eens een server genekt, te weinig kennis.

Homebrew heb je niet nodig; dat wordt in de link alleen gebruikt om git te installeren. Dat kun je ook doen door de Xcode command-line tools te installeren. Dat kan via een simpele truc (zie link).

https://hackernoon.com/install-git-on-mac-a884f0c9d32c

Geblokkeerd

Iemand biedt het aan om het voor mij te doen, erg aardig.

Bijdrager
    TheBigZ

Ja, toffe peer, die macqintosh!:-)

Geblokkeerd
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.