13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    JFigaro34

Hoe moet je permissies herstellen?…

Hoe kan je op een mac permissies herstellen?, heb dit nog nooit gedaan…
    En wat is het nut eigenlijk van permissies herstellen?……..
    Waar is het goed voor???

Bijdrager
    Ross

hulp programma’s, schijfhulpprogramma en dan harde schijf kiezen en dan herstel volumebevoegdheden.

Bijdrager
    michelvdb
    Bijdrager
    Hobbes

Apps – Utilities – Disk Utility – schijf selecteren – Repair Disc Permissions:)
    Het nut is dat door sommige fouten in het OS, programma de permissie; bevoegdheden voor een bepaald programma, map, … een account die kan verliezen

Bijdrager
    JFigaro34

ik lees van van mensen dat als ze een probleem op een mac ondervinden, na permissies herstellen dit opgelost is. Ik zie het verband niet tussen dit en volumebevoegdheden….? :innocent:

Bijdrager
    JanWeijers
    ”xcuneytx”

ik lees van van mensen dat als ze een probleem op een mac ondervinden, na permissies herstellen dit opgelost is. Ik zie het verband niet tussen dit en volumebevoegdheden….? :innocent:

Als de permissies niet kloppen kan het bijvoorbeeld zijn dat een applicatie zijn eigen voorkeuren niet kan openen waardoor er van alles mis kan gaan.

Jan

Bijdrager
    Buzz

Permissies herstellen is een beetje overhyped. Het is maar heel zelden echt nodig. Maar het kan natuurlijk ook geen kwaad, dus het is altijd de moeite waard om te proberen als je problemen hebt.

Bijdrager
    JFigaro34
    ”JanWeijers”
    ”xcuneytx”

Als de permissies niet kloppen kan het bijvoorbeeld zijn dat een applicatie zijn eigen voorkeuren niet kan openen waardoor er van alles mis kan gaan.

Jan

kan het ook zijn dat je juist door permissies te gaan herstellen problemen krijgt die je voor het herstellen niet had…?

Moderator
    Strifer
    ”xcuneytx”

permissies is gewoon het nette nederlandse woord voor bevoegdheden. permissies herstellen is hetzelfde als volumebevoegdheden in dit geval:)

”xcuneytx”
    ”JanWeijers”
    ”xcuneytx”

Jan

kan het ook zijn dat je juist door permissies te gaan herstellen problemen krijgt die je voor het herstellen niet had…?

ik heb nog nooit rare problemen gehad na het hertstellen ervan, maar ik doe het dan ook niet zo vaak. overigens is er een soort permissie die er ~altijd~ als herstelt uitkomt, ik weet even niet welke het is, maar het staat in de apple knowledge base.

Bijdrager
    Hobbes
    ”xcuneytx”
    ”JanWeijers”
    ”xcuneytx”

Jan

Normaal niet

Bijdrager
    remcodb2

Ze worden hersteld, dus ze horen van fout naar goed te gaan. Zou beetje raar worden dat als je iets herstelt het niet meer werkt.

Bijdrager
    Hobbes
    ”Strifer”
    ”xcuneytx”

permissies is gewoon het nette nederlandse woord voor bevoegdheden. permissies herstellen is hetzelfde als volumebevoegdheden in dit geval:)

Permissies is het Engelse woord:?

Bijdrager
    michelvdb

Aanbevolen lectuur:
    About Disk Utility’s Repair Disk Permissions feature (Mac OS X 10.2, 10.3):
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25751

Troubleshooting permissions issues in Mac OS X:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106712

Mac OS X: When is Starting Up From CD-ROM to Install Required?:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106508

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.