10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    optizien

Hoe moet ik omgaan met "DMG"

Goedendag, daar ik sinds kort in het bezit ben van een nieuwe Macbook is alles eigenlijk nieuw voor mij…..
    Onlangs mijn eerste progamma gekocht in de Mac app store en dat is me ook gelukt….maar hoefde geen serial of zoiets in te vullen
    of anderzijds….Als ik een progamma op mijn Mac zet adviseerde mij iemand om dat met NZBVortex te doen…..
    Kan iemand mij leiden tot alle in en outs van apps of progamma op mijn Macbook te zetten?
    Alvast bedankt voor jullie moeite……….

Sleutelbeheerder
    Night

.DMG is de afkorting voor Disk iMaGe. Dubbelklik erop en een virtuele disk zal op je desktop verschijnen. Meestal worden DMG’s gebruik om applicaties in op te slaan. Als de disk image is geopend, kun je de applicatie installeren (installer) of naar je Programma’s-map (applicatie) slepen.

Bijdrager
    SunKeeper

Tip tussendoor: voor de allerlei vragen zoek, of kijk wat rond op http://www.appletips.nl/

O ja, enige wat je daar moet negeren is CleanMyMac. Dat wordt in het algemeen vaker afgeraden dan aangeraden.
    Zeker op een nieuwe Mac kan het niet veel nuttigs doen.

Bijdrager
    makoe

nog een tip: http://www.macmiep.nl
    Ideaal voor de basis

Bijdrager
    trabant

Als je anderhalf mille voor een laptop kunt uitgeven kunnen een paar tientjes voor een boek er ook wel vanaf.

Bijdrager
    Shmoo

Leuk, bestaat het nog de MacMiep.. Dat boekje heb ik ook gekocht toen ik mijn eerste Mac kocht.

Is volgens mij het enige boekje dat ik in één ruk heb uitgelezen op de plee. Puk van de Petteflet niveau.

Bijdrager
    Dorkiban

Om een lang verhaal kort te maken. (1) Als je een app vanuit de app store installeert, dan kun je deze meteen vinden in je programma’s folder. Daarop dubbelklik je en dan opent hij. (2) Als je een app elders koopt op internet, dan download je vaak een DMG file (zie het als een soort virtueel CD’tje). Als je hierop dubbelklikt, dan opent deze en dan zie je wat erin staat. Zoals Night al zegt, staat hier vaak of een installer in, of een kant en klaar programma. Als het een installer is, gewoon dubbelklikken, dan installeert hij. Als het een programma is, dan sleep je deze zelf naar je programma’s folder en dubbelklik je op die versie om te openen. Je kunt vervolgens de DMG uitwerpen, net zoals bij een CD (eject). (3) NZBVortex is een programma dat je niet nodig hebt om apps te installeren. Het is nl. een programma waarmee je films en (meestal) illegale software van nieuwgroepen kunt halen. Ik zou me daar niet aan wagen als je nog aan het leren bent hoe je mac werkt.

Bijdrager
    McJohn

Je kan als je wat meer vordering gemaakt hebt met je Mac, ook je eigen .dmg files maken om files secure in the bewaren.:nerd:

Bijdrager
    Brombeer
    Shmoo op 04 februari 2016

Is volgens mij het enige boekje dat ik in één ruk heb uitgelezen op de plee. …

Met andere boekjes ruk je meermaals op de plee?

Bijdrager
    Shmoo

Haha:angel:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.