15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Highlander

Hoe moet ik mijn icoontjes netjes uitlijnen op men desktop ?

Hoe moet ik mijn icoontjes netjes uitlijnen op men desktop ?

Bijdrager
    iJoost

Appetje-J

Moderator
    Mac Daddy

Als je dit soort vragen hebt. Wat best beginnersvragen zijn. Lees eens de handleiding van Mac OSX door en kijk eens op macmiep.nl.

En deze sticky kan ook handig zijn.

Bijdrager
    Turbanus

Wat dacht je van…..”ruim op”

Anoniem
    ”Turbanus”

Dat is dus Finder -> Weergave -> Ruim op… voor alle duidelijkheid.:wink:

Bijdrager
    Turbanus
    ”Zakske”
    ”Turbanus”

Dat is dus Finder -> Weergave -> Ruim op… voor alle duidelijkheid.:wink:

Wat is een “Finder” Zakske? :innocent: :wink:

Waarschijnlijk bedoelde je “Desktop” of “Bureaublad”?:wink:

Bijdrager
    Enigma

Fijn, zoveel kennis hier. Maar weet iemand van jullie dan ook antwoord op de volgende vraag:

Elke keer als Super Duper een back-op maakt naar een tweede harde schijf zet ie alle mappen daar ver onderin (uit beeld) in het venster. Moet je dus helemaal naar beneden en rechts scrollen, mappen verzamelen en weer naar boven zien te krijgen. Kan dat ook simpeler? Zodat ze direct weer bovenin staan? Gebeurt trouwens ook wel met kopiëren van bestanden van ene systeem naar andere. Blijken ze (onzichtbaar) helemaal beneden te staan.

Is met Appeltje-J niet op te lossen. Suggesties?

Bijdrager
    Turbanus

Op je harde schijf heb je toch ook een “View” of “Beeld” ter beschikking….. Dus dan kun je ook “Clean up” of “Ruim op” kiezen….. en wat gebeurt er dan?

Bijdrager
    Enigma

Gebeurt niets. Mappen blijven metersdiep onderin venster staan. Als ik vervolgens op ‘lijst’ zet en nog wat heen en weer rommel en ‘ruim op’ kies zet ‘ie ze naast elkaar en moet ik naar rechts hele venster doorscrollen…

Terwijl ik ze oorspronkelijk zo mooi had gegroepeerrd.

Bijdrager
    Turbanus

Maar je kunt ook een paar mappen selekteren door er even overheen te slepen en dan “ruim op” kiezen. Gaat dat ook niet?

Bijdrager
    Enigma

Ech nie. Terwijl ik bij mijn volle verstand in de mening verkeer dat het nog niet zo lang geleden wel lukte. Niet met ‘ruim op’ maar anders. Maar hoe? Wie het weet mag het zeggen.

Bijdrager
    Turbanus

Mischien even de “alt” ingedrukt houden als je “ruim op” kiest?

Bijdrager
    Enigma

Eindelijk, na tig keer ‘rangschik op naam’ of ‘datum’, al of niet met ‘alt’ staat hele mikmak van symbolen weer links bovenin venster. Laten we hopen dat het morgen (na nieuwe back-up door Super Duper) weer net zo makkelijk te herstellen is. In inder geval: dank voor het meedenken, Turbanus!

Bijdrager
    Turbanus

:wink: Bij mij staat overigens alles rechts-bovenin…..

Bijdrager
    Enigma

Kwestie van politieke voorkeur waarschijnlijk.:?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.